Help; D200 cadeau gekregen welk objectief

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
MARS
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MARS » ma apr 21 2008 10:55 pm

Hoi Dees,

De 18-200 heeft een groter zoom bereik.
Jouw eerste objectief gaat tot 70 mm Tele. Het objectief die jouw vent heeft gekocht gaat tot 200 mm. Je kan het onderwerp dus "dichterbij" op de foto krijgen. Het begin bereik 18 (groothoek) is hetzelfde. Je kan dus net zo dicht bij het onderwerp staan als de 18-70.
De optische kwaliteiten van de 18-70 zou iets beter zijn. Maar of je dat op de foto's ziet...
Daarnaast heeft het objectief ook een VR aan boord. Dat wil zeggen dat je bij weinig licht langer zonder statief kan fotograferen. Het trillen van de camera bij een langere belichtingstijd wordt gecompenseerd door het VR mechanisme. Je kan het vergelijken met de Steady shot op een videocamera.

Ik zou zeggen gewoon uitproberen.

Veel plezier
Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma apr 21 2008 11:00 pm

Ik zou de 18-200 VR niet gekocht hebben, en een 70-300 VR ervoor genomen hebben. Is dat optie P? 8)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Eeuw » ma apr 21 2008 11:17 pm

PatrickP schreef:Ik zou de 18-200 VR niet gekocht hebben, en een 70-300 VR ervoor genomen hebben. Is dat optie P? 8)
mee eens,
ik had een 18-70, die heb ik verkocht en een 18-200 aangeschaft. na één maand weer verkocht en een 18-70 teruggekocht met een 80-200 2.8 erbij. Ik was erg gewend geraakt aan de kleine en handige 18-70 en de kwaliteit van de 18-200 viel ontzettend tegen.
Er is natuurlijk altijd een optie dat zowel een beginnend als gevorderd fotograaf ongelooflijk veel plezier kan hebben van het enorme zoombereik van de 18-200. Dat is wel echt heel prettig.
Dus, neem die 18-200 erbij, maar doe die 18-70 niet weg tot je wat beters hebt!
Aan de VR functie van de 18-200 hecht ik niet veel waarde. Ik fotografeer er vaak levende/bewegende onderwerpen mee en dan heb je er niks aan - meer lichtsterkte wel.
De tip van de 70-300 zou ik ook eens overwegen als ik jou was, hoewel ik daar dan niet voor gekozen heb.
Succes
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

lekker aan de slag gaan

Bericht door George Fennes » di apr 22 2008 12:02 am

Hoi Dees,

Zoveel raadgevers, zoveel meningen :lol:
Je kan natuurlijk ook de ........ overwegen :oops:
Sorry grapje.
Je hebt de 18-70mm Nikkor, is op zich helemaal geen verkeerd objectief.
Je krijgt daar de 18-200mm VR bij kado :lol: is wel een minder objectief.
Maar ik vraag me af of je dat in het begin zal merken.
Lijkt mij verstandig om beide objectieven gewoon te houden.
Of je ze nu verkoopt of over een half jaar, dat zal niet veel uitmaken.
De 18-70mm is scherper en minder vertekening dan de 18-200mm VR
Daarentegen is de 18-200mm VR een leuk wandellensje.
Je kan er van alles mee doen, je hebt een beetje groothoek en aardig wat tele.
Ik zou zeggen ga lekker met die 18-200mm VR fotograferen en kijk dan waar je de meeste foto's mee maakt (bedoel ik brandpuntafstand).
Kijk ook waar jouw interesses liggen w.b.t. fotografie.
Is dat stadsgezichten, portretten, natuur enz.
Als je hebt uitgedokterd wat jouw ding is en je hebt wat meer ervaring opgedaan, zal je zelf veel beter een keus kunnen maken met welk objectief je verder wil gaan :wink:
In ieder geval heel veel fotoplezier toegewenst en mocht je nog eens in de buurt van Ede komen .......... wij hebben nog verschillende objectieven die je kan bekijken en proberen zodat je wat meer inzicht krijgt wat het zeggen wil een lichtsterk objectief of het aantal mm :oops:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”