Wie heeft er ervaring met een off center balhoofd van Gitzo

Discussies over statieven
Plaats reactie
Corné vd Brandhof

Wie heeft er ervaring met een off center balhoofd van Gitzo

Bericht door Corné vd Brandhof » vr apr 18 2008 9:03 pm

Voor m'n D80 met o.a. 18-200 en wellicht over een paar jaar een 70-200Vr :wink: ben ik op zoek naar een nieuw statief.
Na vele berichtjes te hebben doorgesnuffeld heb ik m'n zinnen gezet op een Gitzo statief met Gitzo balhoofd. Mijn ervaring is dat je een goede investering met plezier terugverdiend..... :P

In de Gitzo-brochure vindt ik zgn. "off center ball heads" Deze lijken me fijn te werken, niet iedere zaak heeft deze op voorraad om ff te kunnen testen. Op Marktplaats kom ik er een paar tegen, maar nergens lees ik ervaringen of dit een prettige balhoofd is. Ik heb het dan over de G1276M met een snelwisselplaat.

Wie kan me zo'n balhoofd aan- of afraden :?:

Lee

Bericht door Lee » ma apr 21 2008 8:40 pm

Ik heb een Gitzo G1276M gehad. Een prima balhoofd jammer alleen dat in de ruststand dat de plaat niet horizontaal ligt. Tilt-pan werkt niet met dit balhoofd. Nu heb ik gewoon een Manfrotto 460MG

Eric-DH
Forumlid
Forumlid

Bericht door Eric-DH » di apr 22 2008 1:28 pm

De statieven van Gitzo zijn onovertroffen. Wat betreft balhoofden ligt het wat minder duidelijk. Ik heb zelf een balhoofd van Gitzo (niet een off-center balhoofd overigens), en ik ben er niet onverdeeld positief over. Vooral het quick release systeem van Gitzo vind ik niet echt geweldig. Vandaar dat ik een balhoofd met een Arca Swiss quick release systeem overweeg, zoals Markins, RRS, Kirk, Arca Swiss. Ik zou zeker wat onderzoek naar die merken verrichten voordat je definitief beslist. Heel goed mogelijk dat je dan toch voor een Gitzo balhoofd kiest natuurlijk, maar dan heb je tenminste de alternatieven overwogen.

De les die ik inmiddels redelijk geleerd heb is: een goed statief is nu eenmaal duur, koop daarom in een keer precies wat je nodig hebt.

Nuttig leesvoer: http://www.bythom.com/support.htm
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100

wiggel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wiggel » di apr 22 2008 1:42 pm

Bij het Manfrotto 460MG balhoofd, welk statief is dan het beste voor een D70s (straks D300) en een 70-200 VR?

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”