Hockey Bloemendaal - SCHC van zondag 20-4-2008

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Hockey Bloemendaal - SCHC van zondag 20-4-2008

Bericht door Patrick » di apr 22 2008 9:55 pm

Na een bezoekje aan Bloemendaal vorige maand, ben ik weer gegaan. Kijken of we wat geleerd hadden van de vorige keer. Gewoon een klein stoeltje meegenomen en tussen de aanwezige fotografen gaan zitten. Ik zat naast de man van de Telegraaf. Leuk gesprek mee gehad, en hij deed ook niet geheimzinnig over zijn manier van fotograferen. Op een of andere lijkt het alsof je serieus genomen wordt als je met een stevige camera met een dikke lens daar gaat zitten... ;-)

Ik heb hieronder 8 foto's gepost. Ik heb geprobeerd niet de slechtste te kiezen, maar ook een beetje gevarieerd. De rest is te vinden op http://patrick.d70.nl/hockey . Ik heb er trouwens nog veel meer die ik als "niet slecht" beschouw"... Kortom: een geslaagde dag!

Als je naar de foto's gaat, dan kan je het beste even zorgen dat je naar het grootste formaat gaat door op de foto te klikken. Je kan trouwens commentaar plaatsen per foto... 8)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Patrick op wo apr 23 2008 1:21 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

roeree

Bericht door roeree » di apr 22 2008 10:02 pm

mooie aktieplaten Patrick.

Ondanks dat de bal er niet op staat is foto 1 mijn favoriet... lekker zo met dat opspattende water....

Groeten Raymond

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » di apr 22 2008 10:48 pm

kan mij aansluiten bij ray...1 is de favoriet en volgens mij ook die van jou [ groeter formaat ] of is dat toeval ??

Arend

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di apr 22 2008 10:56 pm

Arend-ho schreef:kan mij aansluiten bij ray...1 is de favoriet en volgens mij ook die van jou [ groeter formaat ] of is dat toeval ??
Inderdaad toeval. Ik had de verkeerde grootte gelinked... :?

Maar inderdaad is nummer 1 ook mijn favoriet. Ik heb er nog even over gedacht er een bal van een andere foto bij te "shoppen", maar dat vond ik toch een beetje de boel flessen. 8)

Ik ben LightRoom niet uit geweest, behalve voor het verkleinen en het kadertje; dat doe ik altijd met BorderMaker.
Laatst gewijzigd door Patrick op wo apr 23 2008 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Geofgraphic

Bericht door Geofgraphic » di apr 22 2008 11:01 pm

foto 1 is top!

Volgende keer vragen of ze deze aktie over willen doen op een zandingestrooid veld :D

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di apr 22 2008 11:19 pm

Geweldige platen Patrick!
Weet je toevallig welke fotograaf er van de Telegraaf aanwezig was?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di apr 22 2008 11:37 pm

Riemke schreef:Geweldige platen Patrick!
Weet je toevallig welke fotograaf er van de Telegraaf aanwezig was?
Bedankt voor het compliment!

Toevallig is het niet, maar ik weet wel wie het was: Emiel van Lint. Hij schiet voor ongeveer 50% van zijn tijd voor de Telegraaf. Meer wil hij niet om niet afhankelijk te zijn van één klant begreep ik. Lijkt me verstandig.

Ken je mensen in het circuit?

rovinge

Bericht door rovinge » di apr 22 2008 11:38 pm

Patrick,

Inderdaag mooie actiefoto's.

Heb ik je toch net gemist die dag! Had zelf net een wedstrijd gespeeld die dag bij Bloemendaal (te gast, en nee zeker geen Heren 1), maar was niet blijven plakken om te kijken naar heren 1. Het was in ieder geval héél mooi en goed weer voor snelle actiefoto's.

Blijf doorgaan zo.

Roel

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di apr 22 2008 11:43 pm

Tja, daar heb je een gouden kans laten lopen om me in het wild tegen te komen! 8)

Voor welke club speel je, en op welk niveau? Niet dat ik foto's van je ga nemen; ik ben nu gewend aan de hoofdklasse... :mrgreen:

GdP

Bericht door GdP » wo apr 23 2008 12:52 am

Leuke serie Patrick!

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » wo apr 23 2008 8:56 am

Mooi Patrick actie spat er vanaf !!
NAS Buikpijn

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » wo apr 23 2008 9:54 am

De actie is goed te zien zeg!!

Misschien ga je het hockey spelletje nog echt leuk vinden :)
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo apr 23 2008 9:36 pm

De fotograaf van de Telegraaf heeft trouwens deze foto geleverd; deze stond in de krant van maandag. Toch een hele andere foto dan ik schiet; ik zoek aktie, confrontaties, emotie. Zijn foto is wat meer verhalend...

Foto is te groot om hier direct in te plakken: Klik hier

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo apr 23 2008 9:40 pm

Mooie platen, Patrick!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » wo apr 23 2008 9:51 pm

Heel mooie serie ! Mooie actie. Foto 1 en 6 zijn het voor mij.

Tammo

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”