Goede cameratas
Goede cameratas
Wat is een goede cameratas voor de Nikon D80?
Of welke gebruik jij, en bevalt ie goed??
Ik zit even te kijken, zoeken, en mijn oog is gevallen op de lowepro slingshot 200 aw, is dat een veelgebruikte tas?
Of welke gebruik jij, en bevalt ie goed??
Ik zit even te kijken, zoeken, en mijn oog is gevallen op de lowepro slingshot 200 aw, is dat een veelgebruikte tas?
- MARS
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hoi Yvette,
Ik heb hem 3 weken geleden aangeschaft. Voor mij D80, 3 objectieven en flitser. Past er prima in. En nog ruimte over.
Handige rugtas, niet te groot.
Groet,
Marcel
Ik heb hem 3 weken geleden aangeschaft. Voor mij D80, 3 objectieven en flitser. Past er prima in. En nog ruimte over.
Handige rugtas, niet te groot.
Groet,
Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
D80 met of zonder grip? Wat wil je er aan objectieven in kwijt?
Ik heb zelf de Slingshot 200 AW, vind het een hele fijne tas, maar voor mijn spullen is hij eigenlijk wat aan de kleine kant. Voor een redelijk bedrag evt. ter overname, omdat ik graag de 300 AW versie wil.
Ik heb zelf de Slingshot 200 AW, vind het een hele fijne tas, maar voor mijn spullen is hij eigenlijk wat aan de kleine kant. Voor een redelijk bedrag evt. ter overname, omdat ik graag de 300 AW versie wil.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Als je de tweede riem erbij gebruikt draagt hij best prettig. Misschien niet zo goed als een volwaardige rugzak maar het gemak maakt dit wel goed vind ik.Annelies schreef:Ik zit te twijvelen tussen een slingshot of een fastpack
Ik twijvel aand e slingshot of 'ie wel fijn draagcomfort heeft met een volle tas..
Ik blijf dit topic volgen...
Je camera kunnen pakken zonder hem af te doen blijft echt heel handig!!
Daarom zit ik ook te twijvelen....JanF schreef:Als je de tweede riem erbij gebruikt draagt hij best prettig. Misschien niet zo goed als een volwaardige rugzak maar het gemak maakt dit wel goed vind ik.Annelies schreef:Ik zit te twijvelen tussen een slingshot of een fastpack
Ik twijvel aand e slingshot of 'ie wel fijn draagcomfort heeft met een volle tas..
Ik blijf dit topic volgen...
Je camera kunnen pakken zonder hem af te doen blijft echt heel handig!!
Ik ben ook het type dat een hele dag gaat wandelen, en als die tas mij dan halverwege begint te irriteren is het jammer, daarom ook misschien de fastpack, hoef je maar één schouderband af te doen, maar dat 'hangt' de tas wel onstabieler cq minder handig aan je schouder..
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Annelies,
Ik heb de 200AW gehad en is een prima tas als je licht op stap wil.
Zit comfortabel zolang je er niet al te zware spullen in doet.
Ik weet niet welk objectief of objectieven je mee wil nemen maar als het alleen de D80 is met één of twee objectieven dan zal de 200AW zeker voldoen en comfortabel zitten.
Ik heb nu een D3 en die paste niet meer in de 200AW, heb deze daarom verkocht en heb nu de 300AW en die zit nog beter vind ik.
Heeft een bredere draagriem die over de schouder gaat en de tweede riem is ook breed en stevig en in de 300AW kunnen veel spullen en ook als er een behoorlijk objectief (24-70mm met zonnekap erop bv.) op je camera zit past hij er nog in.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Mvg, Gino
Ik heb de 200AW gehad en is een prima tas als je licht op stap wil.
Zit comfortabel zolang je er niet al te zware spullen in doet.
Ik weet niet welk objectief of objectieven je mee wil nemen maar als het alleen de D80 is met één of twee objectieven dan zal de 200AW zeker voldoen en comfortabel zitten.
Ik heb nu een D3 en die paste niet meer in de 200AW, heb deze daarom verkocht en heb nu de 300AW en die zit nog beter vind ik.
Heeft een bredere draagriem die over de schouder gaat en de tweede riem is ook breed en stevig en in de 300AW kunnen veel spullen en ook als er een behoorlijk objectief (24-70mm met zonnekap erop bv.) op je camera zit past hij er nog in.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Mvg, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Ik heb ook een Slingshot 300 AW en ben daar zeer tevreden over. Goed draagcomfort en makkelijk je camera erin of eruit halen. Goed doordacht concept. Beter een iets te grote tas dan een te kleine. Mijn inziens is de Slingshot 200 AW is net iets te klein.
Suc6,
ALE
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nou, ik heb ook getwijfeld tussen de 200 en de 300. Ik wandel veel en ben blij dat ik de 300 gekozen heb. Zo kan er ook nog een flesje water en een broodje mee.
Nu ik de 80-200 heb wordt het wel proppen, zelfs in de 300.
Al stop ik heb helemaal vol en weegt ie vervolgens erg veel, hij blijft lekker zitten(lopen).
Wat er in kan is den D70, 12-24, 18-70, 80-200 en een sb800. Dan puilt ie wel uit!
Nu ik de 80-200 heb wordt het wel proppen, zelfs in de 300.
Al stop ik heb helemaal vol en weegt ie vervolgens erg veel, hij blijft lekker zitten(lopen).
Wat er in kan is den D70, 12-24, 18-70, 80-200 en een sb800. Dan puilt ie wel uit!

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Ik heb hiervoor de 100AW gehad, maar die werd al gauw te klein, zeker toen ik de grip erbij kocht. Ik heb toen de de 200AW vergeleken met de Lowepro Rover AW II. Uiteindelijk voor de laatste gekozen omdat ik toch een telezoom wil gaan aanschaffen en niet weer een andere tas zou moeten kopen. Deze is wel veel ruimer, maar draagt erg prettig.
Zelf gebruik ik 2 tassen: de LowePro Rover AW II en de Crumpler Pretty Boy XXL. De eerste is vooral voor als ik een stuk ga wandelen en zowel cameraspullen als eten/drinken/kleding/statief wil meenemen. De Crumpler is ideaal voor als er wat minder meehoeft, alhoewel ik er een D200 met grip, een 70-200 (niet op de camera) en nog twee (kleinere) objectieven in kwijt kan.
De reden om voor een rugzak te kiezen: als je veel meeneemt is het comfortabeler het gewicht over 2 schouders te kunnen verdelen. Als ik ga lopen, loop ik met een schietklare camera. Ik ga niet voor ieder plaatje de camera in en uit de tas halen.
Waterdichtheid van de tassen is ook belangrijk; er zit immers duur spul in.
Hier is een handige link met verschillende tassen en wat mensen er zoal in kwijt kunnen.
Even voor het idee wat plaatjes:
Crumpler Pretty Boy XXL (niet de mijne
)

De Rover (ook niet de mijne):

Bij de rover heb je onderin je cameraspullen en bovenin ruimte voor van alles en nog wat. Aan de buitenkant kan je prima een statief kwijt, en achter de netjes links en rechts kan je o.a. een liter fles kwijt.
De reden om voor een rugzak te kiezen: als je veel meeneemt is het comfortabeler het gewicht over 2 schouders te kunnen verdelen. Als ik ga lopen, loop ik met een schietklare camera. Ik ga niet voor ieder plaatje de camera in en uit de tas halen.
Waterdichtheid van de tassen is ook belangrijk; er zit immers duur spul in.
Hier is een handige link met verschillende tassen en wat mensen er zoal in kwijt kunnen.
Even voor het idee wat plaatjes:
Crumpler Pretty Boy XXL (niet de mijne

De Rover (ook niet de mijne):

Bij de rover heb je onderin je cameraspullen en bovenin ruimte voor van alles en nog wat. Aan de buitenkant kan je prima een statief kwijt, en achter de netjes links en rechts kan je o.a. een liter fles kwijt.