Wat Zwart/Wit Foto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Kenji

Wat Zwart/Wit Foto's

Bericht door Kenji » do apr 24 2008 10:31 pm

Beetje gespeeld met foto's die ik zwart/wit had gemaakt.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

**er zat wel een vlek op de rechterbovenkant van me koffie kopje, wist niet of ik die nou weg moest laten of gewoon erop zitten voor de realisme??

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » do apr 24 2008 10:35 pm

:shock: :shock: Zo.. strakke platen hoor.. mooi
De dieptewerking in de eerste foto vind ik heel goed weergegeven..
en foto 2 lekker simpel, maar zeker heel mooi..

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Kenji

Bericht door Kenji » do apr 24 2008 10:53 pm

Bedankt!

Eerste foto had ik met kerst gemaakt. Alleen toen vond ik het nog wel een "leuke" foto.

Maar laatst ben ik toch anders gaan kijken naar me foto's (zoals nu beetje meer verdiepen in zwart/wit) en was ik wezen bladeren in mijn vroegere foto's toen ik deze net tegen kwam in kleur.

In zwart/wit gaf het meer een soort verhaal zo van: " Op een doodnormale dag door een dorpsbewoner gemaakt op 6 juni 1944, niet wetend dat achter zijn schouder de hele d-day vloot aankwam voor de invasie".

Kenji

Bericht door Kenji » do apr 24 2008 11:05 pm

3. Afbeelding

Eerste keer zo'n foto ge-edit, dus gewoon als een groentje met lasso gewerkt.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do apr 24 2008 11:59 pm

Foto 1 is echt geweldig! De rest ook prima, maar nummer 1, die is het voor mij...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Kenji

Bericht door Kenji » vr apr 25 2008 12:06 am

Bedankt Patrick,

Betreft foto 1, normaal gesproken als je iets schieten, is het van links onder naar rechtsboven gaan (compositie).

Deze foto is meer van links naar rechts, ik ging net spiegelen met deze foto en het leuk minder mooi in mijn ogen.

Wat vind jij? Had ik deze foto ook kunnen spiegelen zodat dat foto van links naar rechts loop (zoals hoe ogen in het algemeen kijkt)?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr apr 25 2008 12:27 am

Ik heb even de foto omgedraaid. Ik neig naar de gespiegelde versie. Maar ik vind 'm zo ook al mooi! ;-)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Kenji

Bericht door Kenji » vr apr 25 2008 12:28 am

Haha..bedankt!

Teun

Bericht door Teun » za apr 26 2008 3:49 am

Ik vind foto 1 zo ook mooi, je kijkt van links naar rechts en ziet steeds meer detail.

Als je de foto spiegeld neig je niet meer zo naar de rechterkant te kijken omdat dat toch in de verte is en er 'weinig' te zien valt, misschien is het effect daardoor dan minder sterk?

Frederix

Re: Wat Zwart/Wit Foto's

Bericht door Frederix » za apr 26 2008 9:57 am

Kenji schreef:Beetje gespeeld met foto's die ik zwart/wit had gemaakt.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

**er zat wel een vlek op de rechterbovenkant van me koffie kopje, wist niet of ik die nou weg moest laten of gewoon erop zitten voor de realisme??
Gave platen Kenji. Er zit lekker veel diepte in de eerste foto, de compo van de tweede foto is lekker simpel.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za apr 26 2008 12:00 pm

top hoor nr 1
nummer 2 vind ik net iets te krap gekaderd.

Arend

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”