Nikon school in Nederland....

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Frank771
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Frank771 » zo mar 16 2008 8:08 am

Ik heb mij opgegeven voor de workshop 'Topsportfotografie' op de 11e april. Diep in de buidel moeten tasten, echter volgens insiders van eerder door Nikon georganiseerde workshops, zeer de moeite waard.
Na de workshop zal ik proberen 'verslag' te doen van die dag.
Tot die tijd ga ik in ieder geval duimen voor gunstige weersomstandigheden...... :wink:
D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » zo mar 16 2008 9:31 am

:D Hmm ik geloof dat mijn doel bereikt is, een tipje geven wat nu uiteindelijk resulteert in een aantal aanmeldingen :) :D :)

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » zo mar 16 2008 10:06 am

D-80's schreef::D Hmm ik geloof dat mijn doel bereikt is, een tipje geven wat nu uiteindelijk resulteert in een aantal aanmeldingen :) :D :)

Groetjes Eelco
Hebben jullie je nog ergens voor opgegeven?? :| :mrgreen: :?:

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » zo mar 16 2008 10:17 am

Ehm, 2x 249 euro is ook alweer een heel eind naar de 17-55..... keuze's... keuze's.... en prioriteiten stellen :mrgreen: ('t bijft even goed wel lastig :twisted: )

Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Frank771
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Frank771 » zo apr 13 2008 8:32 am

Afgelopen vrijdag(11-04-08) de workshop gehad 'topsportfotografie o.l.v Soenar Chamid' en zoals eerder belooft bij deze mijn ervaringen.
Na de ontvangst met koffie bij desbetreffende locatie Papendal kregen we allereerst uitleg van Soenar over z'n werk in de ruimste zin. Bepaalde technieken werden besproken en zonodig uitgelegd en er was alle tijd om tijdens deze uiteenzetting vragen te stellen over de onderwerpen. Dit alles werd uiteraard ondersteund door zijn foto's via een groot LCD scherm.
Rond de klok van 12uur werd een goede lunch voorgeschoteld die ieder zich goed liet smaken!
Vervolgens kreeg eenieder de mogelijkheid om 'heerlijk speelgoed' uit te zoeken om de komende uren mee te stoeien. Er werden foto's gemaakt bij de trainingssessies van kogelstoten,discuswerpen en een variant op judo, waarvan ik de benaming even kwijt ben. Als laatste werd nog even een voetbaltraining aangedaan. Tijdens deze sessies kreeg en kon je aanwijzijngen krijgen van Soenar over eventuele instellingen, posities en technieken. Onder de beschikbare apparatuur waren o.a 2x de D3,D300 en divers 'lang glaswerk' zoals de 300 2,8 , de 400 2,8 enz.
Van het gedurende de dag wisselen van lenzen kwam niet zo heel veel terecht, wat uiteraard wel mogelijk was. Wat de apparatuur betrof, was er na mijn mening meer dan genoeg aanwezig om te proberen, al deed het later op de dag het inleveren van al dit lekkers wel even pijn... :shock:
Na een klein intermezzo, een drie kwartier 'pitch and punch',(wat voor mij niet echt een toegevoegde waarde had ) werd een selectie van 6 beste foto's uitgeprint(10x15)van iedereen, vervolgens bekeken en beoordeeld door Soenar. Voor deze handelingen waren voldoende laptops aanwezig om mee te werken.
Als laatste werden enkele prachtige bewerkingen van foto's getoond en de eventuele totstandkoming hiervan.
Ter afsluiting kreeg iedereen z'n afdrukjes mee, een tasje met 'hebbedingetjes' van Nikon en een kalender van Soenar.
Na een laatste drankje bij de bar ging na mijn mening iedereen tevreden huiswaarts.
Voor mij persoonlijk was het een leerzame dag waarbij alles perfect geregeld was. Voor de 'ínwendige mens' was ook alles prima in orde!
Soenar Chamid had werkelijk alle tijd om vragen te beantwoorden en uitleg te geven op diverse onderwerpen.
Conclusie:de moeite waard dus!
D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.

rovinge

Bericht door rovinge » vr apr 18 2008 11:23 pm

Kort verslag van de workshop "Ultieme fotojournalistiek met Raymond Rutting", welke ik vandaag op 18 april heb gehad.

Half tien 's ochtends ontvangst met koffie in the Fotografiemuseum in Amsterdam (FOAM). De gehele ochtends uitleg van Raymond over wat fotojournalistiek inhoudt, onder het presenteren van veel fotomateriaal.
Je krijgt een goede indruk wat fotojournalistiek is; Raymond vertelde over zijn ervaringen in diversen omgevingen en landen.

Voordat we in drie groepen de straat op gestuurd werden werd er eerst gelunched. Zoals Frank771 hiervoor al aangaf, de inwendige mens wordt zeker niet vergeten en was ook hier goed verzorgd.
Iedereen kreeg dezelfde opdrachten, en opgesplitst in drie groepen van vier, moesten we dit op de gevoelige plaat gaan vastleggen. Ik kan je vertellen dat dat geen gemakkelijke opgave was. Nikon stelde extra materiaal ter beschikking (D3, D300, verschillende lenzen) welke je mee de stad mocht innemen. Aan het einde van de middag verzamelden we weer bij FOAM, om onze mooiste foto's te selecteren, af te drukken en in de groep te bekijken en te bespreken. Hiervoor stonden er laptops en fotoprinters klaar.

De dag werd afgesloten in een gezellig Amsterdams cafe. Naast een certificaat deelde Raymond zijn boek "Oog op Afrika" uit plus een tas met Nikon hebbedingetjes. Rond 9 uur 's avonds ging iedereen weer huiswaarts.

In zijn geheel was deze dag zeker de moeite en het geld waard. Veel van geleerd en er was meer dan genoeg gelegenheid om vragen te stellen aan Raymond. Ook gesproken met de mensen van Nikon zelf; Ze wisten me te vertellen dat er nog meer van dit soort workshops in de maak zijn met nieuwe interessante onderwerpen... Wanneer is nog onbekend, maar ik laat het aan Nikon zelf over voor verdere informatie. Ze waren er nu in ieder geval nog druk mee bezig.

Top dag!

Roel
Laatst gewijzigd door rovinge op ma apr 21 2008 9:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Herman55

Bericht door Herman55 » vr apr 18 2008 11:37 pm

Me net opgegeven voor de wildlife workshop. En nou maar hopen dat ie 16 mei niet vol zit.

Herman55

Bericht door Herman55 » vr apr 25 2008 11:39 pm

Herman55 schreef:Me net opgegeven voor de wildlife workshop. En nou maar hopen dat ie 16 mei niet vol zit.
Helaas, vette pech. De geplande data voor wildlife zitten al helemaal vol. Wel wist men te vertellen dat er een vervolg gaat komen. Datat nog niet bekend, maar dat wordt wel na de zomervakantie. Blijkbaar is de vraag bijzonder hoog...

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”