weersomstandigheden

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Maaikiehhh
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

weersomstandigheden

Bericht door Maaikiehhh » wo nov 29 2006 7:43 pm

hoe fotograferen jullie in andere weersomstandigheden
zoals bij zand(strand) sneeuw etc

het is natuurlijk niet altijd windstil en droog.

en ja tis natuurlijk mooi om sneeuwfoto´s te maken :lol:

BUG322

Bericht door BUG322 » wo nov 29 2006 7:53 pm

Gewoon met een camera :)

Afbeelding
Afbeelding

groetjes

Matchless

Bericht door Matchless » wo nov 29 2006 8:33 pm

Ik snap ook niet helemaal wat je bedoeld, maar ik neem aan dat je wilt weten hoe je, je camera in dit soort omstandigheden beschermd ?

Je kunt dit met een doorzichtige plastic zak doen bijvoorbeeld die je om je camaera heen doet en waar je alleen je lensopening uit laat komen. Het zakje kun je met een dun elastiekje vastzetten opm je lens. Als je dan ook nog zorgt dat je lens is voorzien van een (beschermend) UV-filter. Dan is dat het wel zo'n beetje.

nikon-nl

camera blimp

Bericht door nikon-nl » wo nov 29 2006 8:52 pm

Kijk uit met plastic zakjes vanwege de condens, die dodelijk kan zijn voor de (elektronika in de) camera. Er is al jaren een zg. blimp te koop, de Nikon CS-13. Dat is een handige leren zak waarin de camera veilig is opgeborgen. Alleen het objectief steekt er uit en bovenop zit een vensterjte om de instellingen op de camera te bekijken. Rechts zit een korte mouw waardoor de rechterhand gestoken kan worden. De blimp houdt de camera schoon en warm.
Nico

hjanssen

Bericht door hjanssen » wo nov 29 2006 9:26 pm

De weersomstandigheden op eide foto's zijn gewoon droog en goed weer, na een sneeuwbui fotograferen is niet zo'n probleem. Op strand kijk en voel ik hoe heter aan toe gaat en als er teveel zand vliegt, wordt de lens niet gewisseld. Als er teveel spray en zout vliegt, komt de caera niet uit de tas en volgens mij is hier niet tegen te doen(misschien onderwaterhuis), maar dat is boven kracht 8.

Matchless

Bericht door Matchless » wo nov 29 2006 9:45 pm

Je moet hem natuurlijk ook niet permanent in plastic laten zitten, anders kun je condens vorming krijgen. En wat de rest bestreft, mijn camera komt uit de tas als ik een foto wil hebben. Of het nu goed of slecht weer is. Het is gewoon een gebruiksvoorwerp voor mij, en de Nikons die ik heb, hebben nog nimmer geprotesteert.

Maaikiehhh
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maaikiehhh » do nov 30 2006 9:09 am

Matchless schreef:Ik snap ook niet helemaal wat je bedoeld, maar ik neem aan dat je wilt weten hoe je, je camera in dit soort omstandigheden beschermd ?
.
ik bedoelde meer hoe je je lens en camera beschermd :wink:

want ja als je fotografeerd met sneeuw kan er ook sneeuw op de lens komen :wink: en ja een lens gooi je niet zo onder de kraan denk ik :wink:

SPIKE

Bericht door SPIKE » do nov 30 2006 9:55 am

Maaikiehhh schreef:
Matchless schreef:Ik snap ook niet helemaal wat je bedoeld, maar ik neem aan dat je wilt weten hoe je, je camera in dit soort omstandigheden beschermd ?
.
ik bedoelde meer hoe je je lens en camera beschermd :wink:

want ja als je fotografeerd met sneeuw kan er ook sneeuw op de lens komen :wink: en ja een lens gooi je niet zo onder de kraan denk ik :wink:
Als het sneeuwt of er valt een plons regen, camera thuis laten of in de tas laten zitten. En met een tas bedoel ik geen C1000 tasje, maar een echte fototas, eventueel voorzien van een regenjasje. Buitenom sneeuw op de lens kan het ook de camera binnen dringen.
Ook b.v. aan het strand bij (harde) wind ook geen lezen verwisselen, dit om binnen dringend zand of stof te vermijden.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » do nov 30 2006 9:58 am

Nee, niet onder stromend water, maar schoon water is zonder meer het beste reinigingsmiddel voor camera en objectief. Ook als de lens van je objectief vuil is kun je die met schoon water voorzichtig schoon poetsen, altijd in cireklbeweging en van het centrum naar buiten draaien. Een beetje regen kan een camera best hebben hoor! en sneeuw kan ook uitstekend, zoland het maar geen heel pak is, dat daarna al smeltend je body of objectief inloopt. Druppels of vlokken op de lens altijd voorzichtig met een lensdoekje verwijderen. Nooit met je ruwe trui of een papieren zakdoek, dat geeft alleen maar krassen en leidt dus tot kwaliteitsverlies.

Veel fotoplezier!
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”