Ik zat zojuist met een hersenspinsel even de mb-d10 grip te bekijken waar ik standaard de MS-D10 houder in heb zitten voor de penlite batterijen. Hiermee haal de ik de gewenste 8fps die ik af en toe gebruik. Aangezien ik over 6 weken naar Canada ga wil ik een 2e accu kopen maar zat te denken om hier een EN-EL4(A) voor aan te schaffen. Met een namaaktype+lader+bl-3 houder zou ik net over de 100 eur uitkomen.
Nu keek ik even in de grip en zie je totaal 3 setjes met contacten zitten. Bij het bekijken van de penlite houder, wordt gebruik gemaakt van contact 1, bij gebruik van de EN-EL4+BL-3 wordt contact 3 gebruikt, maar nu vraag ik mij af als je de standaard EN-EL3 in zijn houder plaatst of er gebruik wordt gemaakt van contact 2? Kan iemand daar naar kijken, ik ben vanavond laat pas weer thuis waar die houder ligt.
Misschien is alleen contact 1 & 3 gemaakt voor 8fps en contact 2 hiervoor uitgezet. Met een beetje handigheid zou je de EN-EL3 op de contacten van 1 aan kunnen sluiten en hierdoor ook kunnen genieten van de 8fps