Tammo Schut schreef:Hallo Teun,
Daar zitten mooie tussen. Maar er is ook nog wel wat te verbeteren. Sommige foto's zijn wat overbelicht, hebben uitgevreten wolkenpartijen of de horizon moet rechtgetrokken worden. Soms ook wat meer scherpte.
En let eens bij de compositie op de sterke lijnen en punten in een beeld.
Hou daar rekening mee.
En ik zou zeggen; verdiep je toch in het nabewerken, dat is de moeite waard!
Tammo
Hoi Tammo,
Ja die eerst foto's zijn eigenlijk weinig spannend, er was een erg hoge luchtvochtigheid in de alpen dus vandaar waarschijnlijk de uitgevreten luchten.
emiel schreef:eerste advies: probeer een keus te maken in de 22 foto's. Die laatste 2 zijn bv. gelijk. Hou er een stuk of 5 over, dat maakt het overzichtelijk.
1,2,3: uitgebeten luchten en geen spannende compositie. Probeer eens onder te belichten en dan in photoshop/capture/lightroom de donkere delen meer belichten.
11: leuke compositie!
17: had even gewacht tot die mijnheer binnen was
ajuus
emiel
Hoi emile,
heb wel eens ooit pogingen gedaan in photoshop om de foto's na te bewerken. Het enige prbleem is dat als ik de foto's in photoshop open ze groener worden dan dat ze zijn. Hierdoor is het niet echt handig meer om ze aan te passen in kleur, wat kan ik hier aan doen?
Hoe zit het eigenlijk met de productcode bij de nikon capture software, waar kun je deze vinden?
Die meneer op 17 die is inderdaad een storend.
Ik zal de volgende keer ook selectiever zijn, kan er zo eigenlijk al wat schrappen.
Bedankt voor jullie reacties.
Groet Teun