Nikon D3x en D90 in juni???

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
Light

Bericht door Light » di apr 29 2008 12:06 am

Als t waar is, lijkt me deze op de sporfotograaf afgestemd... als de ISO ook zo hoog kan tenminste.

@GdP: Als je D3 echt zo tegenvalt, danneem ik hem graag van je over!

yoyo

Bericht door yoyo » di apr 29 2008 12:22 am

Ik vind mijn D2Hs ook fijner dan mijn D2Xs. Mooiere schonere kleuren en veel sneller. Ook in post.
Zie een D3H dus wel zitten. Niet alleen voor sport.

GdP

Bericht door GdP » di apr 29 2008 12:23 am

PatrickP schreef:
Skippy schreef:
GdP schreef: 1. Aanduiding van de dieptescherpte. Na berekening in het menu aangeven van waar tot waar scherp.

2. Spraakherkenning voor het bedienen van de sluiter.

3. Akoestisch signaal als waarschuwing bij overbelichting.

4. Geluids signaal als waarschuwing wanneer de camera opnieuw wordt ingeschakeld dat hij niet standaard staat ingesteld. Bv. belichtingscorrectie, zelftimer, e.d.

5. Acculading als percentage vermelden. Eventueel in dat balkje.

Enz.
:shock: Hier breekt toch echt mijn klomp van. ik vrees dat Gerrit dit nog serieus meent ook.

Ik ga zo wat resultaten van mijn eerste scans van mijn ruim 30 jaar oude Canonet QL17 posten ...
Ik ben daar dus ook bang voor... :shock:

Eigenlijk vind ik punt 1 wel een hele goede. De rest kan ik niet warm voor lopen...

Neem nu de zelfontspanner. Meestal gebruik je deze één keer. Het zou wel handig zijn dat je in een menu kunt aangeven dat je dan ook wilt dat hij hierna automatisch weer wordt terug gezet naar niet actief. Je krijgt er de balen van wanneer je vergeten bent dat terug te zetten, en je wilt een foto maken, en het lukt niet. Terwijl aan het uitzoeken bent wat er aan de hand is, wordt er ineens een foto gemaakt.

Geen aansluiting voor een draadontspanner. Nu zit je te knoeien om de rubberen afsluiting van het 10 pins steker gat te verwijderen, waarna je het probleem hebt een stekertje precies in de juiste stand in dat gat te wurmen. Mijn F80 heeft een aansluiting voor een draadontspanner, en het werkt perfect. En waarom kan dat niet op een D3?

Overbelicht geeft witte plekken op je foto. Ik heb zelf de ‘Hoge lichten’ permanent op mijn camera aanstaan, zodat je in één blik kan kijken of er plaatsen op je foto zijn die overbelicht zijn. Maar waarom kan dat niet van tevoren vastgesteld worden? Er zit toch een sensor in van 1005 pixels?

Maar ook bij het gebruik van BKT. Eenmaal gebruikt, gewoon automatisch uit kunnen schakelen, naar keuze in je menu.

yoyo

Bericht door yoyo » di apr 29 2008 12:36 am

Maar, uhhh...
Zal wel een hoax zijn.

Of naast de D3H komt gelijk de D3X.
Maar ik geloof nooit dat dat binnen een jaar na de D3 gebeurt.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di apr 29 2008 1:04 am

GdP schreef:Geen aansluiting voor een draadontspanner. Nu zit je te knoeien om de rubberen afsluiting van het 10 pins steker gat te verwijderen, waarna je het probleem hebt een stekertje precies in de juiste stand in dat gat te wurmen. Mijn F80 heeft een aansluiting voor een draadontspanner, en het werkt perfect. En waarom kan dat niet op een D3?
Is de aansluiting van de D3 niet gewoon veel geavanceerder, en dus met meer mogelijkheden dan alleen maar "VUUR!!!"?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Harrie Gerrits

Bericht door Harrie Gerrits » di apr 29 2008 1:26 am

PatrickP schreef:
GdP schreef:Geen aansluiting voor een draadontspanner. Nu zit je te knoeien om de rubberen afsluiting van het 10 pins steker gat te verwijderen, waarna je het probleem hebt een stekertje precies in de juiste stand in dat gat te wurmen. Mijn F80 heeft een aansluiting voor een draadontspanner, en het werkt perfect. En waarom kan dat niet op een D3?
Is de aansluiting van de D3 niet gewoon veel geavanceerder, en dus met meer mogelijkheden dan alleen maar "VUUR!!!"?
Absoluut - denk hier bijvoorbeeld aan een GPS module.

Maar ook ik zou best een aansluiting willen hebben voor een draadontspanner in één van de ontspanknoppen - bij voorkeur beide natuurlijk - maar helaas er moet nog wat te wensen overblijven.

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » di apr 29 2008 7:14 am

Tja, zo wil de een nog méér toeters en bellen en de ander juist weer minder.
Dat gaat dus niet lukken.
Maar die scherptediepteaanwijzing in de zoeker is wel een interessante.
Alhoewel, met één druk op de scherptediepteknop voorop de body kan je de scherptediepte bij een bepaald diafragma gewoon direct zien op het matglas, dat dan wel donkerder wordt.
Net als vroeger toen alles blijkbaar allemaal beter was.
Net als op de Nikkormat.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » di apr 29 2008 9:12 am

Marten schreef:Tja, zo wil de een nog méér toeters en bellen en de ander juist weer minder.
Een beetje fabrikant bedient beide markten. Dus Nikon, waar blijft die digitale meetzoeker en/of die simpele fullframe reflex?

Ik heb al eens eerder opgemerkt dat het goed danwel noodzakelijk is voor het imago en de motivatie van een fabrikant om eens in de zoveel tijd iets bijzonders of afwijkend op de markt te brengen.

Nu krijgen we met zekere regelmaat van de grote camerafabrikanten alleen een nieuwe dslr (die wel beter zijn dan de voorgangers, dat geef ik toe) of de zoveelste inwisselbare compact.

Gaap ....

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di apr 29 2008 9:15 am

T'rusten, Luc! :mrgreen:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

mikemix

Bericht door mikemix » di apr 29 2008 10:21 am

Er is geen ruimte/geld voor dit soort "experimenten".
Er moet gescoord worden en goed ook.
Het feit dat Nikon nog als enige echte camera fabrikant naast Canon overeind staat is hier debet aan.

Dit is de doelstelling/erkenning voor de "race":
http://www.tipa.com/awa_2008.lasso

Remco H

Bericht door Remco H » ma jul 28 2008 11:01 pm

Wat de sensor van de D3x betreft, ik kwam vandaag dit nog tegen: http://tweakers.net/nieuws/51596/sony-p ... pixel.html
En deze gaat er ook over: Sony ontwikkelt 24,7 megapixel CMOS sensor

Beetje oud nieuws, dat wel.

Light

Bericht door Light » ma jul 28 2008 11:42 pm

2 maal zelfde link?

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » zo aug 17 2008 9:33 pm

Dat de D90 eraan komt is eigenlijk al wel zeker. Dat ook de Nikon D3x er komt is voor mij (zo goed als...) nieuw. Een camera met 24MP. DE fotocamera voor de studiofotografen onder ons!

Groetjes,

Edje

Afbeelding
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » zo aug 17 2008 9:37 pm

Toch jammer dat ze het verkeerde plaatje van de D-90 hebben gebruikt... :wink: :wink:
<---- zie avatar.... :mrgreen:
http://500px.com/EelcoVandeKamp

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » zo aug 17 2008 9:39 pm

Ben toch wel benieuwd hoor naar die D3x. De D3 is al zo goed.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”