Ongezouten meningen gevraagt;)
Ongezouten meningen gevraagt;)
Hoi allen,
Ik heb de afgelopen dagen mijn website eens grondig onder handen genomen en wil nu eens de meningen peilen.
www.dicasa.nl
Klik gerust overal eens rond en geef je ongezouten kritiek.
Wat kan er beter en heeft iemand nog goede tips qua layout?
Gtz Roger
Ik heb de afgelopen dagen mijn website eens grondig onder handen genomen en wil nu eens de meningen peilen.
www.dicasa.nl
Gtz Roger
- Mieke53
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Ongezouten meningen gevraagt;)
Nou Roger,Roger38 schreef:Hoi allen,
www.dicasa.nl
Gtz Roger
Ik kan je gerust stellen hoor, heb ze nog niet allemaal bekeken, maar ik vind het erg mooie foto´s

Hier en daar vind ik een foto in zijn compo niet goed, maar dat is miereneuken. Zelfs dat is volgens mij ook nog smaak.
Van mij dus een compliment

Gr.
Mieke
- alfredo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
gevraagt is met een d...
mooie site, te veel ge-oh over je gear.
Geen mogelijkheid tot het bestellen van een foto...(winkelwagentje)
mooie site, te veel ge-oh over je gear.
Geen mogelijkheid tot het bestellen van een foto...(winkelwagentje)
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..
Erg leuk, alleen jammer dat je zoveel kan scrollen naar benenden zonder dat er tekst of foto's staan, kwestie van wat over tollige enters weghalen.
Ook zou ik de knop update laten framen net als de rest van de website ipv het openen van een nieuwe pagina.
De knop gear zou je nog wat kunnen opleuken met wat foto's van je gear. erg leuk
verder ziet er goed uit
Ook zou ik de knop update laten framen net als de rest van de website ipv het openen van een nieuwe pagina.
De knop gear zou je nog wat kunnen opleuken met wat foto's van je gear. erg leuk
verder ziet er goed uit
Re: Ongezouten meningen gevraagt;)
Ik vind zo'n mouse-over in bold (in je hoofdmenu) altijd zwaar irritant. De hele bovenzijde staat te dansen.Roger38 schreef:ongezouten kritiek
Sites die dat gebruiken verlaat ik altijd direct. Zwaar k*t.
Je ziet het vaak bij mensen die hun eerste website in elkaar sleutelen en dan denken dat meer ook daadwerkelijk meer is..
Ongezouten genoeg..?
(maar uiteindelijk moet iedereen gewoon doen wat ie zelf mooi/makkelijk/handig vindt)
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ongezouten kritiek.....mmmmm
Lettertype is te klein. Vooral wit op zwart word dan moeilijk lezen.
Te veel geleuter over de spullen die je hebt.
Als bezoeker van mooie beelden wil ik niet weten wat voor tas je hebt en helemaal al niet wat je wenslijst is.
Foto's zijn mooi....heel mooi. En die moeten goed zichtbaar zijn zonder te moeten zoeken op je site.
layout vindt ik mooi en redelijk overzichtig.
Maar haal in godsnaam je spullenlijst en vooral je wenslijst eraf.
Lettertype is te klein. Vooral wit op zwart word dan moeilijk lezen.
Te veel geleuter over de spullen die je hebt.
Als bezoeker van mooie beelden wil ik niet weten wat voor tas je hebt en helemaal al niet wat je wenslijst is.
Foto's zijn mooi....heel mooi. En die moeten goed zichtbaar zijn zonder te moeten zoeken op je site.
layout vindt ik mooi en redelijk overzichtig.
Maar haal in godsnaam je spullenlijst en vooral je wenslijst eraf.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
www.jurgroessen.nl
www.squiver.com
Dat vind ik mooie site's.
Die van jou kan me visualistisch gezien niet zo interesseren, maar dat is een kwestie van smaak.
Andere dingen zijn weer geen kwestie van smaak.
1: Waarom een hele uitleg over HDR?
2: Waarom is op de infopage, info linkslijnend? kijkt een beetje raar.
3: Meestal wordt mail niet zo snel gebruikt, maar eerder contact.
4: Waarom onder elke kop een streep? Wellicht om aandacht te trekken bij de kijker, ...er zijn ook hele simpele en mooie buttons te maken in Photoshop (met hulp van tutorials) als het niet om aandacht te trekken is, mag je het voor mij weglaten.
5: Waarom een update page? Je kunt net zo goed (naar mijn mening) op de portfolio page een nieuwe page aanmaken, daarin alle teksten/links zetten die verwijzen naar de image viewer. Zo bespaar je je ook webspace.
7: De monitor test (grijsbalk) is beetje overbodig, je site wordt toch bijna op elke computer goed weergeven. Het enigste wat een beetje kan afwijken qua kleur op een computer zijn je foto's. Als je die test er toch wil laten staan, doe het dan voor je op de homepage terecht komt. Bijv: Website is het beste te bekijken...blablala ENTER SITE..
8: Waarom vier foto's van hetzelfde op je homepage? Een homepage zou voor mij het doel hebben om alvast een voorproefje te geven van wat je allemaal kan en in petto hebt, met 4 dezelfde foto's komt dat niet echt tot uiting bij mij.
9: Misschien een ideetje om van Dicasa Photography een klein logootje/kenmerk te maken, en vervolgens ook op je foto's te plaatsen als kenmerk. Zo creeer je je eigen kenmerk.
Er zit ook wat weinig kleur in, op je foto's na.
www.squiver.com
Dat vind ik mooie site's.
Die van jou kan me visualistisch gezien niet zo interesseren, maar dat is een kwestie van smaak.
Andere dingen zijn weer geen kwestie van smaak.
1: Waarom een hele uitleg over HDR?
2: Waarom is op de infopage, info linkslijnend? kijkt een beetje raar.
3: Meestal wordt mail niet zo snel gebruikt, maar eerder contact.
4: Waarom onder elke kop een streep? Wellicht om aandacht te trekken bij de kijker, ...er zijn ook hele simpele en mooie buttons te maken in Photoshop (met hulp van tutorials) als het niet om aandacht te trekken is, mag je het voor mij weglaten.
5: Waarom een update page? Je kunt net zo goed (naar mijn mening) op de portfolio page een nieuwe page aanmaken, daarin alle teksten/links zetten die verwijzen naar de image viewer. Zo bespaar je je ook webspace.
7: De monitor test (grijsbalk) is beetje overbodig, je site wordt toch bijna op elke computer goed weergeven. Het enigste wat een beetje kan afwijken qua kleur op een computer zijn je foto's. Als je die test er toch wil laten staan, doe het dan voor je op de homepage terecht komt. Bijv: Website is het beste te bekijken...blablala ENTER SITE..
8: Waarom vier foto's van hetzelfde op je homepage? Een homepage zou voor mij het doel hebben om alvast een voorproefje te geven van wat je allemaal kan en in petto hebt, met 4 dezelfde foto's komt dat niet echt tot uiting bij mij.
9: Misschien een ideetje om van Dicasa Photography een klein logootje/kenmerk te maken, en vervolgens ook op je foto's te plaatsen als kenmerk. Zo creeer je je eigen kenmerk.
Er zit ook wat weinig kleur in, op je foto's na.
"Imagination is far more important than knowledge"
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Roger,
Als eerste: je kunt mooie foto's maken en het idee van de website is goed.
Kortom: je site verdient het om verder te ontwikkelen.
Dit waren mijn ervaringen bij het bezoek:
1. Het is niet duidelijk wat voor site het is: amateur laat vol trots alle kiekjes zien of professional presenteert protfolio voor eventuele klanten.
Je toon is is die van een amateur. (Hoi... veel over jezelf en over je spullen, enz). Toch zeg je dat je professioneel aan de slag wilt met je foto's. Mijn belangrijkste advies: maak een keuze en voer die ook door.
Dus een veel zakelijker toon (kan ook vriendelijk en losjes) en maak een keuze uit je foto's. Zie volgende punt.
2.
Als je portfolio-pagina geladen is, dan heb je als bezoeker geen enkel houvast uit de vele plaatjes. Er staan geen thema's of titels bij.
Ik kies willekeurig dan maar iets, en dan moet ik lang wachten tot de pagina geladen is en is krijg veel foto's te zien. Sommige vrijwel identiek aan de ander. Veel van hetzelfde.
Kill your darlings. Kies voor de beste foto's en laat de rest weg, ook al ben je er zelf weg van.
3.
Je site is erg langzaam. kan liggen aan het moment, maar ik kon de rust niet opbrengen om veel te bekijken: eerst moet je thumbnail-pagina laden, stapje voor stapje, en dan nog duurt het lang voor ze allemaal beschikbaar zijn voor de grote versie.
Professionele bezoekers zijn erg ongeduldig.
4.
Een winkelwagentje hoeft misschien niet direct, maar duidelijke nummering is een vereiste. Stel dat iemand een foto wil van een wild zwijn. "Nou die ene, waar het zwijn half op staat, enz enz..."
Hier moet effinciëntie komen: Gallery 4; foto 6. Punt.
5.
De functie van de menu-optie "Update" is onduidelijk.
Als het nieuwe foto's zijn: onderbrengen in bestaande rubrieken. Een bezoekr heeft er geen boodschap aan dat het een nieuwe foto is.
6.
HDR is voor jou een leuke nieuwigheid, maar voor bezoekers minder. Verdient geen aparte menu-optie. Gewoon onderbrengen in je protfolio.
7.
Ik zou oppassen met een gastenboek. Dat is leuk voor een gezelligheids-site, maar is out-of-place op een professionele site.
Het levert een soort msn-gebabbel op en maakt daarmee een soort kinderlijke indruk. (vind ik althans.)
Okee, so far for the whipping....
Maar het belangrijkste is: je foto's verdienen een professionele omgeving.
Al mijn gezeur is bedoeld om je te helpen.
Groet
Jaap
Als eerste: je kunt mooie foto's maken en het idee van de website is goed.
Kortom: je site verdient het om verder te ontwikkelen.
Dit waren mijn ervaringen bij het bezoek:
1. Het is niet duidelijk wat voor site het is: amateur laat vol trots alle kiekjes zien of professional presenteert protfolio voor eventuele klanten.
Je toon is is die van een amateur. (Hoi... veel over jezelf en over je spullen, enz). Toch zeg je dat je professioneel aan de slag wilt met je foto's. Mijn belangrijkste advies: maak een keuze en voer die ook door.
Dus een veel zakelijker toon (kan ook vriendelijk en losjes) en maak een keuze uit je foto's. Zie volgende punt.
2.
Als je portfolio-pagina geladen is, dan heb je als bezoeker geen enkel houvast uit de vele plaatjes. Er staan geen thema's of titels bij.
Ik kies willekeurig dan maar iets, en dan moet ik lang wachten tot de pagina geladen is en is krijg veel foto's te zien. Sommige vrijwel identiek aan de ander. Veel van hetzelfde.
Kill your darlings. Kies voor de beste foto's en laat de rest weg, ook al ben je er zelf weg van.
3.
Je site is erg langzaam. kan liggen aan het moment, maar ik kon de rust niet opbrengen om veel te bekijken: eerst moet je thumbnail-pagina laden, stapje voor stapje, en dan nog duurt het lang voor ze allemaal beschikbaar zijn voor de grote versie.
Professionele bezoekers zijn erg ongeduldig.
4.
Een winkelwagentje hoeft misschien niet direct, maar duidelijke nummering is een vereiste. Stel dat iemand een foto wil van een wild zwijn. "Nou die ene, waar het zwijn half op staat, enz enz..."
Hier moet effinciëntie komen: Gallery 4; foto 6. Punt.
5.
De functie van de menu-optie "Update" is onduidelijk.
Als het nieuwe foto's zijn: onderbrengen in bestaande rubrieken. Een bezoekr heeft er geen boodschap aan dat het een nieuwe foto is.
6.
HDR is voor jou een leuke nieuwigheid, maar voor bezoekers minder. Verdient geen aparte menu-optie. Gewoon onderbrengen in je protfolio.
7.
Ik zou oppassen met een gastenboek. Dat is leuk voor een gezelligheids-site, maar is out-of-place op een professionele site.
Het levert een soort msn-gebabbel op en maakt daarmee een soort kinderlijke indruk. (vind ik althans.)
Okee, so far for the whipping....
Maar het belangrijkste is: je foto's verdienen een professionele omgeving.
Al mijn gezeur is bedoeld om je te helpen.
Groet
Jaap
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
Oke,
Allen bedankt voor het uitgebreide commentaar, ik ga er mee aan de slag.
Voorals nog ben ik op amateur niveau bezig met mijn fotografie, mijn foto's zijn dus nog niet te koop.
Misschien dat het gastenboek en het HDR gedeelte inderdaad weg kunnen.
En meer kleur? Ik zelf vind van niet. Het draait op een foto site immers om de foto's en niet om de zaken erom heen die alleen maar afleiden.
Maar ik ga zeer zeker met de genoemde punten aan de slag.
Allen bedankt voor het uitgebreide commentaar, ik ga er mee aan de slag.
Voorals nog ben ik op amateur niveau bezig met mijn fotografie, mijn foto's zijn dus nog niet te koop.
Misschien dat het gastenboek en het HDR gedeelte inderdaad weg kunnen.
En meer kleur? Ik zelf vind van niet. Het draait op een foto site immers om de foto's en niet om de zaken erom heen die alleen maar afleiden.
Maar ik ga zeer zeker met de genoemde punten aan de slag.
- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
Nee, maar je vroeg een ongezouten mening.
Nou, die heb je dan
Ik vind er gewoon weinig kleur inzitten.
(vergeleken met die andere site's die ik net postte)
Het gaat natuurlijk om je foto's...maar dan had je hier foto's moeten plaatsen en daar feedback van vragen.
Nu doe je dat over de website, dan krijg je ook kritiek/commentaar op je website.
Nou, die heb je dan

Het gaat natuurlijk om je foto's...maar dan had je hier foto's moeten plaatsen en daar feedback van vragen.
Nu doe je dat over de website, dan krijg je ook kritiek/commentaar op je website.
Ja oke, ik waardeer je kritiek ook wel.soulpic schreef:Nee, maar je vroeg een ongezouten mening.
Nou, die heb je dan![]()
Tis zo dat ik op dit moment niet in staat ben om zo'n mooie kleurrijke site te bouwen. Dit wat er nu staat heb ik op een middagje in elkaar gezet met pijn en moeite. Websites bouwen is mijn sterkste punt niet;)
Maar beter en kleurrijker zal ie wel worden na verloop van tijd.
- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
Dat geloof ik ook wel hoor.
TIP: als je zelf er de tijd niet voor hebt, of het gaat je te langzaam, of je hebt het gewenste resultaat niet.
Er zijn heel veel studenten die mediavormgeven opleidingen volgen en die voor een prikkie toch een hele goede site kunnen bouwen.
TIP: als je zelf er de tijd niet voor hebt, of het gaat je te langzaam, of je hebt het gewenste resultaat niet.
Er zijn heel veel studenten die mediavormgeven opleidingen volgen en die voor een prikkie toch een hele goede site kunnen bouwen.