Eerste HDR

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
william

Eerste HDR

Bericht door william » zo feb 17 2008 5:44 pm

Afbeelding

Hoi wij waren met het carnaval weekend naar De roompot geweest (weerterberg) en ik vond dit een mooi moment om eens een Hdr foto te proberen.
Ik heb verschillende foto`s genomen , en dit weekend valt toevallig de zoom dvd op de mat en daar stond een workshop in om zo`n foto te maken.
Is dat een beetje gelukt ?

Groetjes William

edit : cees ik heb hem rechtgezet dat zijn nou weer net de dingen waar ik weer niet op let he .
Laatst gewijzigd door william op zo feb 17 2008 7:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo feb 17 2008 5:46 pm

HDR is wel gelukt, lijkt me. Het water stroomt alleen rechts de foto uit....
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo feb 17 2008 9:27 pm

Ik snap deze "HDR" eerlijk gezegd niet helemaal. HDR gebruik je omdat het contrastbereik van je camera tekort schiet. Was dat hier het geval? Volgens kan dit prima zonder HDR geschoten worden... :oops:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo feb 17 2008 9:51 pm

Ik denk dat het hier meer om het oefenen gaat. Hoe stel ik m'n camera in, hoe werkt de sw met 3 tot 5 foto's, waar dienen al die knopjes voor in de sw.

Als ik het goed heb, dan is je test geslaagd.
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

william

Bericht door william » zo feb 17 2008 10:16 pm

Klopt ALE was meer om te oefenen ik moet wel zeggen bij de orginele of de lucht was uitgebeten wit of het gebouw was donker en nu is hij vrij goed in mijn ogen ..

William

pommel

Bericht door pommel » do mei 01 2008 7:47 pm

Wat is nu de juiste manier om een HDR te maken? Ik snap dat je 3 verschillende foto's moet maken met elk een andere belichting maar maakt het iets uit in welke stand je je camera instelt? Ik gebruik de bracketingfunctie van de camera (D70s) maar let vervolgens niet op sluitertijden, diafragma e.d. Wie kan mij nu eens duidelijk maken hoe het het simpelst kan? Ik bedoel dus niet het tone mappen in photomatix.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”