Draverij Groningen, hemelvaartdag 2008

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
sofa2007
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Draverij Groningen, hemelvaartdag 2008

Bericht door sofa2007 » do mei 01 2008 7:59 pm

Draverij vanmiddag.

1:

Afbeelding

2:

Afbeelding

3:

Afbeelding

Willem
Willem

______

D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5

http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;

emiel
Forumlid
Forumlid

Bericht door emiel » do mei 01 2008 8:35 pm

Ik heb wat hulp nodig. Qua paarden is er niks, dus dat zal de boodschap wel niet zijn. Het gebouw slurpt alle aandacht naar zich toe, maar om nou te zeggen dat ook zou moeten zijn....

verder zijn het technisch gesproken geen hoogstandjes, scheef, weinig contrast, onscherp, te scherp.

Wat was precies de bedoeling?

Lees overal wel 'ik vind' voor.

ajuus
emiel

Frederix

Re: Draverij Groningen, hemelvaartdag 2008

Bericht door Frederix » do mei 01 2008 9:13 pm

sofa2007 schreef:Draverij vanmiddag.

1:

Afbeelding

2:

Afbeelding

3:

Afbeelding

Willem
Hoi Sofa2007,

Ik had gezien de titel van dit topic een heel ander soort foto's verwacht. Van dampende en voorbij galopperende paarden, veel mensen e.d. Zie ik alleen de apenrots met een enkel paard.

Verder geen reclame voor de draverij in mijn geboortestad. Wel erg jammer . . . :(
Laatst gewijzigd door Frederix op do mei 01 2008 9:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

sofa2007
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door sofa2007 » do mei 01 2008 9:14 pm

emiel schreef:Ik heb wat hulp nodig. Qua paarden is er niks, dus dat zal de boodschap wel niet zijn. Het gebouw slurpt alle aandacht naar zich toe, maar om nou te zeggen dat ook zou moeten zijn....

verder zijn het technisch gesproken geen hoogstandjes, scheef, weinig contrast, onscherp, te scherp.

Emiel, het is een schitterend gebouw die idd veel aandacht vraagt en het van mij ook krijgt. Verder heb ik beperkte fotografische talenten, veel verder dan dit kom ik dus niet. Het is trouwens ook maar een goedkoop Tamronlensje (18-250 mm) die niet echt super scherp wil. Niettemin alsnog de gevraagde paarden. ;-)

1:

Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

6:
Afbeelding

8:
Afbeelding

9:
Afbeelding

Willem
Willem

______

D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5

http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;

emiel
Forumlid
Forumlid

Bericht door emiel » do mei 01 2008 9:22 pm

willem,

Nu is het een prachtige serie! Je volgt precies het begin naar het eind en brengt de volgens mij alle aspecten goed in kaart. Alleen dat gebouw..... maakt daar nu eens een aparte serie van, hier stoort ie ;)

ajuus
emiel

Frederix

Bericht door Frederix » do mei 01 2008 9:31 pm

sofa2007 schreef:
emiel schreef:Ik heb wat hulp nodig. Qua paarden is er niks, dus dat zal de boodschap wel niet zijn. Het gebouw slurpt alle aandacht naar zich toe, maar om nou te zeggen dat ook zou moeten zijn....

Emiel, het is een schitterend gebouw die idd veel aandacht vraagt en het van mij ook krijgt. Verder heb ik beperkte fotografische talenten, veel verder dan dit kom ik dus niet. Het is trouwens ook maar een goedkoop Tamronlensje (18-250 mm) die niet echt super scherp wil. Niettemin alsnog de gevraagde paarden. ;-)

1:

Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

5:
Afbeelding
Hoi Sofa2007,

Dit begint er op te lijken, foto 1, 2, 5 en zeker foto 3 zijn mijn favoriet van deze serie.

Het contrast is wat aan de fletse kant, ik heb geprobeerd dit wat aan te passen, zie hieronder:

Afbeelding

Afbeelding

Als je het niets vind haal ik ze weer weg.

Je doet in jouw reactie nogal bescheiden over jouw uitrusting, maar daar gaat het niet om. Als je jouw ogen gebruikt en goed kijkt, zul je de mooie beelden zien. Daar begint het mee. Als je de onderwerpen niet ziet, maak je met de meest geavanceerde camera geen goede foto´s. Zie je ze wel, dan maak je met jouw uitrusting schitterende foto´s (zie ook mijn onderschrift)

Mijn advies is blijven proberen, laat werk hier zien, laat het commentaar over je heen komen en pik het voor jou bruikbare eruit. En wees niet te bescheiden over jouw talenten.

unga
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door unga » vr mei 02 2008 2:34 am

de 2e serie laat zien wat je bedoelt met jouw titel

met als absolute nr 1 foto #3..die mij het gevoel van snelheid geeft, alle 4 de benen los van de grond...helemaal goed
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD

Teun

Bericht door Teun » vr mei 02 2008 2:58 am

Mooie serie, welke lens heb je gebruikt?

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

lezen

Bericht door George Fennes » vr mei 02 2008 6:23 am

Teun dit schreef de TS al, de Tamron 8-250mm
Het is trouwens ook maar een goedkoop Tamronlensje (18-250 mm) die niet echt super scherp wil. Niettemin alsnog de gevraagde paarden. ;-)

Groetjes George
Blijf het objectief bekijken

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » vr mei 02 2008 8:47 am

Het contrast is wat aan de fletse kant, ik heb geprobeerd dit wat aan te passen, zie hieronder:
Contrast ligt grotendeels aan dat de foto's in AdobeRGB staan en dat dat flets wordt weergegeven in de browser. Zet ze om naar sRGB, krijgen ze wat kleur.

Je tweede serie heeft wel een goede en mooie opbouw!!
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » vr mei 02 2008 8:54 am

Frederix schreef: .....
Afbeelding
Dit is de hoge bloeddruk-versie wat mij betreft.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » vr mei 02 2008 9:07 am

Frederix schreef:Je doet in jouw reactie nogal bescheiden over jouw uitrusting, maar daar gaat het niet om. Als je jouw ogen gebruikt en goed kijkt, zul je de mooie beelden zien. Daar begint het mee. Als je de onderwerpen niet ziet, maak je met de meest geavanceerde camera geen goede foto´s. Zie je ze wel, dan maak je met jouw uitrusting schitterende foto´s (zie ook mijn onderschrift)

Mijn advies is blijven proberen, laat werk hier zien, laat het commentaar over je heen komen en pik het voor jou bruikbare eruit. En wees niet te bescheiden over jouw talenten.
Now we are talking, dit is een waarheid als een koe !!!
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Frederix

Bericht door Frederix » vr mei 02 2008 10:00 am

Marten schreef:
Frederix schreef: .....
Afbeelding
Dit is de hoge bloeddruk-versie wat mij betreft.
Op mijn (gecalibreerd) scherm zien deze mensen er uitermate gezond uit.

Frederix

Bericht door Frederix » vr mei 02 2008 10:12 am

SwederD70 schreef:
Contrast ligt grotendeels aan dat de foto's in AdobeRGB staan en dat dat flets wordt weergegeven in de browser. Zet ze om naar sRGB, krijgen ze wat kleur.
Hoi SwederD70,

Deels heb je gelijk, maar je redt het niet alleen daarmee:

5: (origineel)
Afbeelding

(alleen omgezet naar sRGB)
Afbeelding

(aangepast+omgezet naar sRGB)
Afbeelding

sofa2007
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door sofa2007 » vr mei 02 2008 12:28 pm

Frederix, dat ziet er idd een stuk beter uit, krachtiger, hoewel de rechtse dame (ze moesten eens weten) toch nmm wat rood oogt. Tenminste op mijn (ongecalibreerde) HP w1907v. En dan bedoel ik niet de kleur van heur haar.

Willem
Willem

______

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”