Van Pentax naar Nikon
Van Pentax naar Nikon
Sinds kort ben ik in het bezit van een objectief met een Pentax K-bajonet dat ik op een camera met Nikon F-bajonet wil gebruiken. Wie heeft suggesties om dit passend te krijgen? Verloopringen? Nikon vatting monteren? Koppelingen voor wat betreft lichtmeter en AF zijn niet aan de orde, het gaat alleen om de bajonet.
Dag Robba,
De mogelijkheid is er wel, al weet ik nu niet een twee drie welke ringen je precies moet hebben. Met twee of drie ringen zou het moeten lukken. Op de fotobeurs in Houten staan altijd wel mensen die deze ringen verkopen.
Zelf denk ik Pentax naar 42mm schroef en 42naar 39mm en 39 mm naar Nikkonvatting.
AG
De mogelijkheid is er wel, al weet ik nu niet een twee drie welke ringen je precies moet hebben. Met twee of drie ringen zou het moeten lukken. Op de fotobeurs in Houten staan altijd wel mensen die deze ringen verkopen.
Zelf denk ik Pentax naar 42mm schroef en 42naar 39mm en 39 mm naar Nikkonvatting.
AG
Laatst gewijzigd door Amadeus Gould op do jan 19 2006 10:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
pentax -> nikon
Dank. Zelf dacht ik aan twee ringen: een van K (f) naar M42 (m) en dan van M42 (f) naar Nikon F (m). Die laatste heb ik al. Ik weet niet of de eerste bestaat.
Verder ga ik nog proberen of ik de vatting zelf kan veranderen. Het gaat overigens om een mooie telelens die ik van mijn vader (90) heb gekregen. Gevoelswaarde dus.
Verder ga ik nog proberen of ik de vatting zelf kan veranderen. Het gaat overigens om een mooie telelens die ik van mijn vader (90) heb gekregen. Gevoelswaarde dus.