Als de slakken kruipen gaan, is't met het mooie weer gedaan.

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
eteuben

Als de slakken kruipen gaan, is't met het mooie weer gedaan.

Bericht door eteuben » vr mei 02 2008 11:08 pm

Aangezien ik bewegende onderwerpen nog niet altijd scherp op de foto kan krijgen, oefen ik alvast op iets wat trager beweegd. In de natuur kom je dan al gauw uit op de slak. Ik vond er een paar in onze tuin...

Laat hier ook jullie ongezouten mening achter. Niet te zout, daar kunnen slakken niet tegen! :P

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

iJoost

Bericht door iJoost » za mei 03 2008 12:12 am

Voelsprieten scherp, zou ik zegegn... vier dus. ;-)

unga
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door unga » za mei 03 2008 2:02 am

yep nr 4 is de goeie, neem aan dat je er geen bewerking op hebt gedaan?
beetje verscherpen kan geen kwaad
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD

Nosomoho

Bericht door Nosomoho » za mei 03 2008 2:20 am

Foto 2 en 3, je ziet duidelijk dat zij beide verliefd zijn! :D

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » za mei 03 2008 7:45 am

Met m'n hosta's in de tuin meestal ook :mrgreen:
Vind de 4de foto van je reeks het beste, al vragen de lichte stukken links boven nog wel iets teveel aandacht. 2 en 3 hadden toppers kunnen zijn als het gelukt was de focus op de oogjes van de voorste slak te leggen ( ik weet het dat ik best lastig) Die laatste had denk ik beter uit de verf gekomen uit een net iets anders standpunt, ik had graag wat meer van de oogjes gezien, de symboliek in de foto spreekt me wel aan.
Say what you like
Do what you feel

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » za mei 03 2008 8:21 am

Gelet op de lichtomtandigheden had je volgens mij best een kleiner diafragma kunnen kiezen. Als je geringe scherpte diepte wilde hebben, kijk dan goed waar je scherpstelpunt op het onderwerp ligt. 4 is voor mij ook de beste ofschoon ik 5 ook niet erkeer vind. Mooie schaduw van de slak.
Verder zou ik bij 1 ingeflitst hebben, nu zie ik voornamelijk een huis.

Overigens heeft een maat van mij zijn slak de deur uitgedaan, hij vond dat het beest teveel trok bij het uitlaten.............

Groet,
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

eteuben

Bericht door eteuben » za mei 03 2008 4:12 pm

@ unga
Helemaal geen nabewerking. Alleen door een bordermaker programma heen gehaald. Dus zo uit de camera, verkleinen en op internet.

Heb wel beeldbewerking software bij de camera. Alleen nog niet geinstalleerd. Daarbij weet ik ook niet goed hoe het moet, maar dat leer ik nog wel.

Foto 4 is wat mij betreft ook de leukste, alhoewel ik ze allemaal wel geslaagd vind. Foto 1 is het onderwerp inderdaad te donker. In feite is de slak niet te zien, alleen zijn huis. Hij ontwaakt zeg maar...

Ondanks de trage beweging is het toch lastig om door je lens te zien of de oogjes geheel scherp zijn. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van de slak scherp uit te laten komen. Of in ieder geval het onderwerp!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”