Noise Ninja,
Noise Ninja,
Heeft iemand ervaring met Noise Ninja, en kunnen jullie daar iets over vertellen. Is het een makkelijk pogramma, is het als plug voor CS3 werkt het goed. Is het in engels of nederland, etc.
Ook vraag ik me af waar ik de software kan vinden. Heb al even gegoogle maar zag wel alerlei dingen maar geen software
Ook vraag ik me af waar ik de software kan vinden. Heb al even gegoogle maar zag wel alerlei dingen maar geen software
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Noise Ninja (NN) werkt echt subliem. Het is verkrijgbaar als stand alone applicatie en als plug-in voor o.a. PhotoShop CS3.
NN werkt o.a. met profielen die je gratis van hun site kan downloaden. M.b.v. je Exif informatie wordt de camera, ISO waarde en overige instellingen vastgesteld en wordt het profiel geraadpleegd. Hiermee rekent NN de beste waardes uit om ruis te verwijderen / verminderen. Uiteraard kan je het ook handmatig instellen, het is maar wat je wil.
Waar moet je op letten ?
In je workflow is het sterk aan te bevelen om NN als eerste op te nemen. Het verscherpen van een foto, alsmede contrast- en kleur aanpassingen kan een pixel, en daardoor ruis, op onvoorspelbare manieren wijzigen. Hierdoor wordt het vaak onmogelijk gemaakt om NN goed zijn werk te laten doen.
Hope this helps,
ALE
NN werkt o.a. met profielen die je gratis van hun site kan downloaden. M.b.v. je Exif informatie wordt de camera, ISO waarde en overige instellingen vastgesteld en wordt het profiel geraadpleegd. Hiermee rekent NN de beste waardes uit om ruis te verwijderen / verminderen. Uiteraard kan je het ook handmatig instellen, het is maar wat je wil.
Waar moet je op letten ?
In je workflow is het sterk aan te bevelen om NN als eerste op te nemen. Het verscherpen van een foto, alsmede contrast- en kleur aanpassingen kan een pixel, en daardoor ruis, op onvoorspelbare manieren wijzigen. Hierdoor wordt het vaak onmogelijk gemaakt om NN goed zijn werk te laten doen.
Hope this helps,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
You got it !! Helemaal correct, dat is zondermeer het beste om eerder beschreven redenen.Nikon schreef:wanneer ik ALE dus goed begrijp moet je NN als eerste bewerking hebben voordat je ander bewerkingen gaat toepassen.
Cheers,
ALE
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Hoe zit het met de Noise index van het programma? Je kunt een plaat een aantal keer door NN halen, ieder keer wordt de Noise Index lager.
Is 1 of 2 keer voldoende? Tot hoever is nog acceptabel?
Arthur?
Jij weet dat vast wel!
Is 1 of 2 keer voldoende? Tot hoever is nog acceptabel?
Arthur?

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Nou Riemke, jij dicht mij een hoop kennis toe echter dat valt wel mee hoor
Zoals bij ieder filter kun je je opname ook meerdere keren door NN heen trekken. Dit heeft wel tot gevolg dat je foto iedere keer iets minder scherp wordt, per slot van rekening worden de pixels aangepast waardoor de ruis minder zichtbaar wordt. Ik heb persoonlijk nog nooit een plaat meedere keren door dit filter laten bewerken dus acceptabel is wat je zelf vindt en dat de foto scherp blijft (vereiste numero uno !). Is meer een kwestie van uitproberen denk ik zo.
Suc6,
ALE

Zoals bij ieder filter kun je je opname ook meerdere keren door NN heen trekken. Dit heeft wel tot gevolg dat je foto iedere keer iets minder scherp wordt, per slot van rekening worden de pixels aangepast waardoor de ruis minder zichtbaar wordt. Ik heb persoonlijk nog nooit een plaat meedere keren door dit filter laten bewerken dus acceptabel is wat je zelf vindt en dat de foto scherp blijft (vereiste numero uno !). Is meer een kwestie van uitproberen denk ik zo.
Suc6,
ALE
NN als plugin in CS3
even een backgroundcopy maken.
NN laten lopen...evt 2 keer [ lijkt mij overbodig ]
evt opacity terugschroeven...als het teveel is.
subtiel is beter dan grof zullen we maar zeggen
wat ruis op 100% is leuk maar zie je het terug op bijv een afdruk van 20x30. ? nee dus.
Arend...die zelf NN niet gebruikt
even een backgroundcopy maken.
NN laten lopen...evt 2 keer [ lijkt mij overbodig ]
evt opacity terugschroeven...als het teveel is.
subtiel is beter dan grof zullen we maar zeggen
wat ruis op 100% is leuk maar zie je het terug op bijv een afdruk van 20x30. ? nee dus.
Arend...die zelf NN niet gebruikt
Dag,
NN is in Bibble (Pro) standaard geïnplementeerd, althans de basis. Ik zou echter zelf niet veel betere opties kunnen bedenken.
Bibble is een pre-import correctie prgm zoals bv DxO. Toegespitst op Camera-model, gebruikte lens met instellingen (alles viaEXIF gegevens).
Ik heb beide prgms gekocht.
DxO is uiteindelijk nog lang niet functioneel genoeg (programmatisch, teveel problemen, vastlopers enzz, een beta eigenlijk).
Bibble is veel meer uitontwikkeld cq gedacht (ik meen dat Bibble pas NA DxO is ontstaan). Bibble heeft standaard de NN stnd) functies ingebouwd. Daarnaast is het prgm veel overzichtelijker, sneller dan DxO.
Ik gebruik het tot dusver met genoegen.
NN is in Bibble (Pro) standaard geïnplementeerd, althans de basis. Ik zou echter zelf niet veel betere opties kunnen bedenken.
Bibble is een pre-import correctie prgm zoals bv DxO. Toegespitst op Camera-model, gebruikte lens met instellingen (alles viaEXIF gegevens).
Ik heb beide prgms gekocht.
DxO is uiteindelijk nog lang niet functioneel genoeg (programmatisch, teveel problemen, vastlopers enzz, een beta eigenlijk).
Bibble is veel meer uitontwikkeld cq gedacht (ik meen dat Bibble pas NA DxO is ontstaan). Bibble heeft standaard de NN stnd) functies ingebouwd. Daarnaast is het prgm veel overzichtelijker, sneller dan DxO.
Ik gebruik het tot dusver met genoegen.
Willem.