D80 met welke kitlens?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo mei 04 2008 3:12 pm

Als ik een ander draadje goed gelezen heb, pas donderdag! Houdt het forum in de gaten!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » zo mei 04 2008 3:14 pm

Wernertjuh schreef:Beste Alle,

Ik heb inderdaad gekeken naar de 16-85, lijkt me een mooie lens.
Alleen laat het budget dat op dit moment niet toe.
Ik vind fotografie (erg) leuk, maar heb nog nooit een spiegelreflex gehad, dus is een inverstering van ruim 200,- extra erg veel, vooral omdat bij de body en lens ook nog eens de andere benodigdheden bijkomen zoals; geheugenkaartje en tas. Ik heb namelijk een budget van 1000,- voor alle dingen. Dus helaas komen alleen de kitlenzen in aanmerking.
Hiermee kan ik dan het fotograferen leren en nog leuker gaan vinden en dan kijken wat ik wil tele/groothoek/marco, want daar heb ik nu nog geen enkel idee van.

Zelf zat ik te denken aan de 18-135 gezien het ruime bereik, maar is dit een verstandige keus? Het is dus puur om de hobby te beginnen!!

Wanneer zal de prijsverlaging komen, ik was/ben namelijk van plan morgen de camera te gaan kopen.
Maar als de camera deze week een leuke prijsverlaging gaat krijgen, ga ik dat zeker niet doen en wat euri besparen :)
De 18-135 heeft een niet zo goede effectieve lichtsterkte. Daarmee bedoel ik te zeggen dat je de lens 2 stops moet dichtdraaien wil je scherpe plaatjes krijgen. In het telegebied betekent dat je dan naar f11 moet. In iets donkere omstandigheden is dit al gauw te weinig, want op 135mm heb je toch minimaal een sluitertijd van 1/250s nodig.
Dat is de prijs die je betaald voor een twee keer zo groot bereik :?

Weef

Bericht door Weef » zo mei 04 2008 3:17 pm

Ivette schreef:Hoi, ik ben ook zoekende naar D80 plus lens, maar ik heb gekozen voor de Tamron 17-50 2.8!
Heb daar verschillende foto's van gezien, en super mooi!
(kost 345 euro ongeveer!)
Volgens photoze.de
is het een goede lens.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » zo mei 04 2008 3:18 pm

Ik zou even goed de prijs van de D-80 in de gaten houden, er ziijn aanwijzingen dat de prijs nog verder naar beneden gaat..

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=9175

Misschien dat je de D80 in een kit met de 16-85vr ergens kunt kopen....
(ik weet het hij zal misschien boven je budget uitkomen)
Misschien dat door de prijsverlaging van de D-80 de drempel naar de 16-85vr niet zo hoog meer is.. :D
Anders blijft de 18-70 een zeer goed optie..

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Tamron

Bericht door George Fennes » zo mei 04 2008 6:10 pm

Ik zou gaan voor lichtsterk 2.8 :lol:
Ik noem geen namen van de concurrent van de Nikkor :oops:
Maar al neem je de 16-85 VR moet je toch een paar stops diafragmeren om tot goede resultaten te komen, dan is het voordeel van de VR ook gelijk weer opgelost.
Voordeel van een lichtsterk objectief is helderder zoekerbeeld en met de 2.8 twee stops diafragmeren zit je gelijk op sublieme scherpte.
Met een minder lichtsterk objectief loop je snel tegen beperkingen aan m.b.t. concertfotografie.
Je sluitertijden zullen snel te lang worden om nog een scherp beeld vast te kunnen leggen.
Dus ga voor de 17-50mm 2.8 van .............. dat weten jullie zelf ondertussen ook wel :wink:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Weef

Re: Tamron

Bericht door Weef » zo mei 04 2008 7:03 pm

George Fennes schreef:Ik zou gaan voor lichtsterk 2.8 :lol:
Ik noem geen namen van de concurrent van de Nikkor :oops:
Maar al neem je de 16-85 VR moet je toch een paar stops diafragmeren om tot goede resultaten te komen, dan is het voordeel van de VR ook gelijk weer opgelost.
Voordeel van een lichtsterk objectief is helderder zoekerbeeld en met de 2.8 twee stops diafragmeren zit je gelijk op sublieme scherpte.
Met een minder lichtsterk objectief loop je snel tegen beperkingen aan m.b.t. concertfotografie.
Je sluitertijden zullen snel te lang worden om nog een scherp beeld vast te kunnen leggen.
Dus ga voor de 17-50mm 2.8 van .............. dat weten jullie zelf ondertussen ook wel :wink:

Groetjes George :D
[glow=red]
Normat[/glow] :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”