dom, dom, dom
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
dom, dom, dom
Ik stoorde me al een paar dagen aan wat pluisjes die ik steeds door de zoeker zag. Blazen hielp niet, dus een marterharen platte kwast gekocht (ooit eens al zoekende op het net gelezen) en geprobeert m'n sensor te reinigen. Resultaat: een nóg viezere sensor met troep die ik nu niet alleen door de zoeker zag, maar ook op m'n foto's
Nog wat andere briljante pogingen gedaan met huis-tuin en keukentrucjes van het net en toen besloten om het morgen toch maar professioneel te laten doen. Sensorreinigen makkelijk zelf te doen? het zal best, maar ik waag me er niet meer aan!

Say what you like
Do what you feel
Do what you feel
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Als je ze door de zoeker kunt zien, zitten ze niet op de sensor.
Als je al een kwast gebruikt, gebruik er dan alsjeblieft geen met dierenhaar. Een beetje dierenliefde kan geen kwaad.
Kwastjes die niet bedoeld zijn voor sensorreiniging zijn niet geschikt, tenzij je ze eerst heel goed schoon maakt en ontvet.
Als je al een kwast gebruikt, gebruik er dan alsjeblieft geen met dierenhaar. Een beetje dierenliefde kan geen kwaad.
Kwastjes die niet bedoeld zijn voor sensorreiniging zijn niet geschikt, tenzij je ze eerst heel goed schoon maakt en ontvet.
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Het stofje kan gezeten hebben op 2 (spiegel) of 4 (matglas) en in een slecht geval nog op 5 (prisma) of 6 (zoekerglaasje)
Maar dus niet op 8 (low pass filter) en die heb je geborsteld

Maar dus niet op 8 (low pass filter) en die heb je geborsteld

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Kamera Express zit toch in Capelle a/d IJsel of zijn ze verhuist?Antoinette schreef:Alphen aan de Rijnchip54 schreef:Dat wordt dus een ritje Beverwijk!ik laat het even bij camera-express doen.
Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
Je hebt helemaal gelijk, weet ook niet hoe ik daarbij komNikon Gino schreef:Kamera Express zit toch in Capelle a/d IJsel of zijn ze verhuist?Antoinette schreef:Alphen aan de Rijnchip54 schreef:Dat wordt dus een ritje Beverwijk!ik laat het even bij camera-express doen.
Groeten, Gino

Say what you like
Do what you feel
Do what you feel