Ik gebruik Picasa om mijn foto's te beheren en de foto's kijn per e-mail te versturen of in picasewebalbum te plaatsen. Lekker snel en simpel zeggen ze.
Maar nu zie ik tot mijn verbazing dat Picasa mijn auteursnaam uit de foto's haalt en daar Picasa <versie> neerzet. Is dit jullie ook al eens opgevallen, en mag dit zomaar eigenlijk??
Picasa
- Maud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Is mij nog nooit opgevallen. Waar zet Picasa dat neer dan?
Ik kader mijn foto's zelf en zet daar mijn merk in..
Ik kader mijn foto's zelf en zet daar mijn merk in..
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Perry,
Welk veld gebruik je om je auteursnaam in te zetten? Je site is momenteel niet bereikbaar, dus ik kon dat niet zelf nakijken.
Programma's overschrijven sommige velden, soms is dat configureerbaar en soms niet.
Je zou kunnen overwegen om je naam in de IPTC info te zetten ipv in de EXIF info, mijn ervaring is dat programa's meer van de IPTC afblijven.
Welk veld gebruik je om je auteursnaam in te zetten? Je site is momenteel niet bereikbaar, dus ik kon dat niet zelf nakijken.
Programma's overschrijven sommige velden, soms is dat configureerbaar en soms niet.
Je zou kunnen overwegen om je naam in de IPTC info te zetten ipv in de EXIF info, mijn ervaring is dat programa's meer van de IPTC afblijven.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.