Mijn andere hobby

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
De Put

Mijn andere hobby

Bericht door De Put » vr dec 01 2006 10:13 am

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Groeten,
Remco

Fidelity

Bericht door Fidelity » vr dec 01 2006 11:17 am

Bijzonder mooi gedaan.

Ben wel benieuwd hoe je geen spiegeling van het glas krijgt...

groetjes Fidelity

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr dec 01 2006 11:43 am

Fidelity schreef:Bijzonder mooi gedaan.

Ben wel benieuwd hoe je geen spiegeling van het glas krijgt...

groetjes Fidelity
Gewoon zorgen dat het in de kamer zelf donker is :)

Echt scherp zijn ze niet, ik zou ze na het verkleinen eens de smart sharpen functie erop loslaten ;)
Bij 4 ligt het focuspunt verkeerd, er is geen één vis scherp maar wel de beplanting erachter.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

De Put

Bericht door De Put » vr dec 01 2006 11:59 am

Leg eens uit Martijn?

Ik heb de foto's geschoten met mijn 50mm1.8, ISO800 f/2 1/50s
Ruis eruit met noiseware op default,
Kaderen en verkleinen met bordermaker.

Groeten,
Remco

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr dec 01 2006 12:05 pm

De Put schreef:Leg eens uit Martijn?

Ik heb de foto's geschoten met mijn 50mm1.8, ISO800 f/2 1/50s
Ruis eruit met noiseware op default,
Kaderen en verkleinen met bordermaker.

Groeten,
Remco
Tsja wat valt er uit te leggen aan "ze zijn niet scherp".

Hierjou foto links en de verscherpte rechts:
Afbeelding

Ik verrmoed dat je ze uit de hand hebt geschoten? Bovendien is de 50 mm niet echt ragscherp op f/2

Die ruisfilter moet je niet toepassen dat gaat ook ten koste van de scherpte.

De Put

Bericht door De Put » vr dec 01 2006 12:26 pm

"Leg eens uit" sloeg op jouw 'smart sharpen' functie. Ik neem aan dat je het hier over PS hebt en dat heb ik niet. Deze foto's zijn helemaal niet bewerkt en ja, de ruis gaat ten koste van de scherpte maar is op ISO 800 bij zo weinig licht echt noodzakelijk.

Mijn vraag is dus, waarmee heb je ze verscherpt en wat zijn de alternatieven? Ik heb namelijk geen tijd om de foto's nog uitgebreid door The Gimp heen te halen. Ik ben al blij als ik ff de ruis eruit kan halen en een kadertje eromheen kan zetten.

Overigens is het verschil absoluut de moeite waard.

Groeten,
Remco

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr dec 01 2006 12:38 pm

Tsja andere methoden weet ik niet buiten PS, omdat ik PS gebruik en daar zit alles in wat ik nodig heb, dus vind ik het niet nodig om dan ook nog eens andere programma's te gebruiken. Ik kan je hier dus helaas niet mee helpen.

Je zegt dat je geen tijd hebt om je foto's te bewerken. Ik vind dat onzin, wacht dan nog een dagje en plaats ze pas als je ze echt klaar vind. Fotografen gaven vroeger toch ook hun negatief niet weg in het mom van heb geen tijd ze te ontwikkelen :? Bovendien neem je wel de tijd om de ruis weg te halen en een kader eromheen te zetten. Die verscherp functie is een paar sec. meer werk.

Ik ben bovendien van mening dat de ruis gewoon een feit is en dat je dat niet weg moet gaan zitten poetsen, want zoals al eerder gezegd dit gaat ten koste van de scherpte.

De Put

Bericht door De Put » vr dec 01 2006 12:56 pm

Je zegt dat je geen tijd hebt om je foto's te bewerken. Ik vind dat onzin, wacht dan nog een dagje en plaats ze pas als je ze echt klaar vind.
Dit is wel een hele brutale uitspraak makker!
Even ineens een hele batch kaderen is wel even wat anders dan alle foto's afzonderlijk openen en verscherpen.
Ik heb geen tijd om mijn foto's te bewerken tot het niveau waarop ik ze goed genoeg vind en dat probleem blijft nog wel een paar maanden zo ook. Desalnietemin vind ik de kwaliteit toch goed genoeg om ze hier te plaatsen en daarmee een indruk te geven van 'mijn soort fotografie'.

Voor wat betreft de ruis zou ik het wel met je eens kunnen zijn omdat de foto's er bij nader inzien niet eens zo heel veel mee vooruit gegaan zijn. Mogelijk kan ik die tijd dus gebruiken voor het verscherpen ;-) Nu nog een tooltje vinden dat dat ff snel voor mij doet; misschien kan ik er GIMP wat moois van maken in weinig tijd.

Groeten,
Remco

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » vr dec 01 2006 6:42 pm

@De Put: in Capture NX kun je ook de foto's verscherpen en zelf vind ik die functie ook goed werken (in verhouding tot photoshop).

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » vr dec 01 2006 10:29 pm

roel schreef:@De Put: in Capture NX kun je ook de foto's verscherpen en zelf vind ik die functie ook goed werken (in verhouding tot photoshop).
Dat gaat met het freeware programma picasa ook best...

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » vr dec 01 2006 10:30 pm

roel schreef:@De Put: in Capture NX kun je ook de foto's verscherpen en zelf vind ik die functie ook goed werken (in verhouding tot photoshop).
Dat gaat met het freeware programma picasa ook best...

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr dec 01 2006 11:10 pm

De Put schreef:
Je zegt dat je geen tijd hebt om je foto's te bewerken. Ik vind dat onzin, wacht dan nog een dagje en plaats ze pas als je ze echt klaar vind.
Dit is wel een hele brutale uitspraak makker!
Even ineens een hele batch kaderen is wel even wat anders dan alle foto's afzonderlijk openen en verscherpen.
Ik heb geen tijd om mijn foto's te bewerken tot het niveau waarop ik ze goed genoeg vind en dat probleem blijft nog wel een paar maanden zo ook. Desalnietemin vind ik de kwaliteit toch goed genoeg om ze hier te plaatsen en daarmee een indruk te geven van 'mijn soort fotografie'.

Voor wat betreft de ruis zou ik het wel met je eens kunnen zijn omdat de foto's er bij nader inzien niet eens zo heel veel mee vooruit gegaan zijn. Mogelijk kan ik die tijd dus gebruiken voor het verscherpen ;-) Nu nog een tooltje vinden dat dat ff snel voor mij doet; misschien kan ik er GIMP wat moois van maken in weinig tijd.

Groeten,
Remco
Hoezo nou weer brutaal, moeten we hier allemaal maar schijnheilig gaan zitten doen, omdat sommige mensen kritiek of de waarheid niet aan kunnen?? Je kan je verscherping ook in een batch stoppen. Je zegt zelf dat je geen tijd hebt om je foto's te bewerken tot het niveau waarop jij ze goed vind, dan zeg ik op mijn beurt plaats ze hier dan niet, dit is een fotografieforum dan kan je reacties verwachten op de kwaliteiten en kwantiteiten van je foto's. Als je enkel je hobby wil laten zien, dan zou ik zeggen vermeld dat in je startpost en bewerk ze dan helemaal niet. :)

bovendien ben ik je makker niet

De Put

Bericht door De Put » ma dec 04 2006 12:28 pm

Hoezo nou weer brutaal, moeten we hier allemaal maar schijnheilig gaan zitten doen, omdat sommige mensen kritiek of de waarheid niet aan kunnen??
Brutaal omdat jij meent een waardeoordeel te mogen geven over mijn uitspraken over het gebrek aan mijn eigen vrije tijd (in jouw woorden: “onzin”). Ten eerste brutaal omdat het helemaal niet aan jou is noch aan jou gevraagd wordt daar een oordeel over te vellen. Ten tweede brutaal omdat je ergens een mening over geeft waar je helemaal niets van af weet en ten derde brutaal omdat het geen antwoord is op hetgeen je gevraagd wordt.

Dat heeft dus niets met kritiek te maken. Kritiek is iets waar ik tegen kan en veel van kan leren. Ik heb al lang aangegeven dat je gelijk hebt voor wat betreft de verscherping en ik heb je vervolgens gevraagd mij aan een oplossing te helpen waarmee ik dit zelf, rekening houdend met beperkt beschikbare tijd, ook kan bereiken. In plaats van me daar aan te helpen vind jij het nodig hufterig te gaan doen over iets waar je geen verstand van hebt, over iets wat je niet aan gaat en iets waarover ik me ook totaal niet aan jou hoef te verantwoorden.
Je kan je verscherping ook in een batch stoppen.
Als je me nu eens even zou vertellen hoe ik dat dan moet doen, dan help je me tenminste wel verder en geef je bovendien ook nog eens antwoord op mijn vraag
Je zegt zelf dat je geen tijd hebt om je foto's te bewerken tot het niveau waarop jij ze goed vind, dan zeg ik op mijn beurt plaats ze hier dan niet, dit is een fotografieforum dan kan je reacties verwachten op de kwaliteiten en kwantiteiten van je foto's. Als je enkel je hobby wil laten zien, dan zou ik zeggen vermeld dat in je startpost en bewerk ze dan helemaal niet. :)
Dit is geen fotografieforum dit is een NIKON forum. Mijn hobby is fotografie en daar gebruik ik Nikon gereedschap voor. Dit forum is primair bedoeld om over dat gereedschap van gedachten te wisselen. Als ik mijn foto’s wil laten beoordelen dan plaats ik ze wel op fotovisie o.i.d.
Naast mijn hobby voor fotografie heb ik nog een andere hobby die zich daar leuk mee laat combineren zoals ik in mijn startpost heb vermeld (het is notabene de titel van dit topic). Het leek me leuk om dat eens met mensen te delen.
bovendien ben ik je makker niet
Maak je geen zorgen, dat blijft zo!

Groeten,
Remco

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma dec 04 2006 2:29 pm

Zucht vanaf nu reageert Opgezetfan niet meer op de berichten/ topics van De Put, omdat dat toch altijd weer in het verkeerde keelgat schiet.

De Put

Bericht door De Put » ma dec 04 2006 2:43 pm

Of ik ben overgevoelig, of jij brengt het gewoon zo lullig... ik ga voor het laatste.

Gesloten

Terug naar “Foto presentaties”