Wit balans d80

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Weef

Bericht door Weef » vr mei 09 2008 10:11 am

emiel schreef:ergens in de menu's zit een reset optie, daar reset je alles weer terug naar de fabrieksinstellingen. Een nog hardere reset schijnt ergens in de onderkant van de body te zitten, knopje indrukken. Ik zie wel een gaatje, maar ga 'm effe niet indrukken.

en plaats even een foto met de exif waarden erin, kunnen we meekijken ;)

ajuus
emiel
Op de site van Ken Rockwell staat wat meer over een reset. Zie http://www.kenrockwell.com/nikon/d80/us ... /index.htm

GuyVerschuere
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GuyVerschuere » vr mei 09 2008 10:39 am

Op http://forum.cindyenguy.be/index.php/topic,183.0.html heb ik een goede uitleg hoe je een foto plaatst.
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » vr mei 09 2008 12:03 pm

Rick Engelen schreef:Hoi Emiel,

Ik ben nieuw op dit forum dus als je me even uitlegt hoe ik een foto met de exif waarden kan plaasten ben ik je zeer erkentelijk.
rick,

je hebt als eerste ergens web ruimte nodig om je foto te upload. Ik gebruik Flickr (www.flickr.com) maar er zijn er nog vele anderen.

Maak daar een gebruiker aan en je kunt vrij eenvoudig foto's uploaden, lees even de handleiding want dat weet ik allemaal niet uit m'n hoofd.

Vervolgens kun je de link van de betreffende foto copieren en via een knopje hierboven plakken en je foto staat er.

Dit is de verkorte versie, de details kom je vanzelf tegen.

Volgens mij is hier trouwens ook al veel over geschreven op dit forum, dus als je even zoekt.....

<edit>: ik dacht al dat ik een link van Guy gezien had, stond dus op de 2e pagina ;)

ajuus
emiel

selcuk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door selcuk » vr mei 09 2008 4:34 pm

Rick,

Staat je beeldscherm op 9300 Kelvin?
Als je deze omzet naar 6500 Kelvin (of srgb voor lcd schermen)worden je foto's warmer en dus natuurlijker weergegeven.

Is even wennen voor je andere applicaties maar als je dat gedaan hebt wil je niks anders meer!

mvg,
selcuk

Rick Engelen

Bericht door Rick Engelen » vr mei 09 2008 4:44 pm

Nou ik heb geprobeerd een aantal foto's te plaatsen via loggy.nl, maar daar kan je niet groter dan 1Mb plaatsen. Hoe ik weer van die zooi afkom stond op de site er niet bij.
Bij flickr moest ik eerst een emailadres aanmaken- die ik al genoeg heb - voordat ik weer verder kon.
Ik zie dus voorlopig af van het plaatsen van foto's.

Kleur in P is goed, in Auto, landschap en portret niet.
Gereset via de 2 groene knopjes heb ik ook gedaan.

De vraag is: is het mogelijk om de fabrieksinstellingen te veranderen?

Aan selcuk: welk beeldscherm ?van de camera of de computer? Ik check de foto's ook op de computer.

Kleuren op computer kloppen zeker en komen overeen met die van de camera.
Ik schilder met mijn voorbeelden(foto's) vanaf de computer, voor zover ik kan zien zit er geen kleurafwijking in zie: website www.rickengelen.com
Dat zou me dan meteen opvallen, zowel met foto's als schilderijen.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » vr mei 09 2008 5:16 pm

waarom schiet je met de D80 in Auto? dat is toch een compromis... waarom niet in A of S?
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Rick Engelen

Bericht door Rick Engelen » vr mei 09 2008 5:24 pm

Omdat ik er nog te weinig verstand van heb.
En voor snapshots of vakantiefoto's vind ik dat niet nodig. En ik loop ook niet altijd met een statief in de rondte.
Maar als ik een landschap goed wil fotograferen moet het landschap niet een blauwe zweem krijgen.
Ik heb bv gemerkt dat ik de beste avondfoto's van de skyline van Auckland met landschap heb gemaakt.

GuyVerschuere
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GuyVerschuere » vr mei 09 2008 7:28 pm

@Rick: lees even de pagina van mijn link.
Op www.tinypic.com kan je grote foto's uploaden, anoniem EN de EXIF info blijft behouden!
Met Flickr gaat de EXIF info verloren, of je moet echt de pagina gaan bezoeken om deze te zien.
Nikon D7000 + D80

Rick Engelen

Bericht door Rick Engelen » za mei 10 2008 8:01 am

Bedankt Guy ik heb een nieuwe poging gewaagd.
Ik heb hier een paar fotootjes geplaatst.

http://tinypic.com/rickengelen

GuyVerschuere
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GuyVerschuere » za mei 10 2008 8:14 am

Graag gedaan, als je dan naast de foto in het vakje IMG Code for forums klikt, krijg je meteen de code mee. Daarna kom je hier en plak je de code in het bericht. Dan krijg je meteen de foto hier te zien:
Afbeelding
Je kan wel best foto's met een maximale breedte van 800 pixels nemen voor op het forum.
Nikon D7000 + D80

junior fotograaf

Bericht door junior fotograaf » do mei 15 2008 8:12 pm

Hoef t al niet meer uit te leggen blijkbaar :P ,maar kan je de fotos niet wat kleiner maken en dan online zetten ?
Dat scrollen sideways op me scherm is niet echt handig nu ;)

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”