Welke bescherming voor objectief 18-70?
Welke bescherming voor objectief 18-70?
Beste medeforumers,
Ik heb gisteren de D80 18-70 kit gekocht, maar nu zou ik graag de lens beschermen. Dit omdat ik het echt mega jammer zou vinden als het glas zou beschadigen of vies zou worden. (ik weet dat je vies eraf kan poetsen, maar met dat poetsen kan je het glas ook behoorlijk beschadigen, dus heb ik liever bescherming)
Wat raden jullie aan voor de bescherming van het glas?
Groeten,
Werner
Ik heb gisteren de D80 18-70 kit gekocht, maar nu zou ik graag de lens beschermen. Dit omdat ik het echt mega jammer zou vinden als het glas zou beschadigen of vies zou worden. (ik weet dat je vies eraf kan poetsen, maar met dat poetsen kan je het glas ook behoorlijk beschadigen, dus heb ik liever bescherming)
Wat raden jullie aan voor de bescherming van het glas?
Groeten,
Werner
De B+W MRC filters zijn minstens zo goed.emdeklerk schreef:Zie de nodige gedachtenwisselingen op dit forum over een UV-filter.
Altijd een goede kopen: Nikon met multicoating. En dan de zonnekap er op zodat er geen licht van opzij op het filter kan vallen.
E.M. de Klerk
En hoe duur het filter ook is, het komt de kwaliteit van je objectief NOOIT ten goede.
Oh, ik gebruik zelf ook filters hoor. Ik lever graag een beetje kwaliteit in voor een aardig stukje bescherming van m'n dure glas.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer: