Animal crackers........................

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Roger38

Animal crackers........................

Bericht door Roger38 » za mei 10 2008 7:23 am

Emmen Zoo, behalve foto 1, die is Gaiapark:

#1Afbeelding

#2Afbeelding

#3Afbeelding

#4Afbeelding

#5Afbeelding

#6Afbeelding

#7Afbeelding

#8Afbeelding

#9Afbeelding
Laatst gewijzigd door Roger38 op za mei 10 2008 7:54 am, 4 keer totaal gewijzigd.

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » za mei 10 2008 7:36 am

Helaas geen foto's :-(

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za mei 10 2008 7:37 am

Sorry, ik zie geen foto's

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Roger38

Bericht door Roger38 » za mei 10 2008 7:40 am

Vreemd, hier alle foto's gewoon zichtbaar.

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door ElRonno » za mei 10 2008 7:51 am

Ja, foto's doen het nu hier ook :-)

Ko

Bericht door Ko » za mei 10 2008 7:51 am

Foto's zijn naar mijn idee IETS te licht, maar zeker geen verkeerde platen.
Lekker scherp, mooie details.
M.a.w. geslaagde serie wat mij betreft.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » za mei 10 2008 7:56 am

Hele mooie serie.
Kleuren zouden ietsjes pittiger mogen maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
Voor mij schieten 2,3,4 & 9 eruit.

Groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Roger38

Bericht door Roger38 » za mei 10 2008 8:02 am

Ko schreef:Foto's zijn naar mijn idee IETS te licht, maar zeker geen verkeerde platen.
Klopt, ze hangen tegen randje overbelichting aan. Maar het histogram geeft geen clipping in de hoge lichten aan. Misschien wat contrast toevoegen.

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » za mei 10 2008 8:31 am

Voor mij foto #2.
Kan van mij op canvas en in mijn kamer gehangen worden!!
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

Ko

Bericht door Ko » za mei 10 2008 9:34 am

Roger38 schreef:
Ko schreef:Foto's zijn naar mijn idee IETS te licht, maar zeker geen verkeerde platen.
Klopt, ze hangen tegen randje overbelichting aan. Maar het histogram geeft geen clipping in de hoge lichten aan. Misschien wat contrast toevoegen.
Ik weet niet welk fotobewerkingsprogramma jij gebruikt, maar ik heb even ge'photoshopt en als ik daar in 'levels' het middelste pijltje van de historgram aan paar mm naar rechts schuif is het al een wereld van verschil en verdwijnt de overbelichting/witte waas als sneeuw voor de zon.

Ik ben zo vrij geweest om een voorbeeldje te maken ,wanneer dit ongewenst is hoor ik dit natuurlijk en haal ik alles weer weg.

VOOR:
Afbeelding

NA:
Afbeelding

Roger38

Bericht door Roger38 » za mei 10 2008 10:01 am

Inderdaad beter zo................

Pieter

Bericht door Pieter » za mei 10 2008 10:33 am

Mwah ik vind het niet heel veel beter, nu oogt het een beetje nep. Kleuren zijn nu wat te veel opgepept imo zeker bij het oor zie je het goed.
Een middenweg lijkt me mooier.

Leuke foto's verder alleen de toegevoegde waarde van het kader zie ik niet en vind dat ook niet echt mooier.

Ko

Bericht door Ko » za mei 10 2008 10:36 am

Pieter schreef:Mwah ik vind het niet heel veel beter, nu oogt het een beetje nep. Kleuren zijn nu wat te veel opgepept imo zeker bij het oor zie je het goed.
Een middenweg lijkt me mooier.

Leuke foto's verder alleen de toegevoegde waarde van het kader zie ik niet en vind dat ook niet echt mooier.
De foto is alleen iets donkerder gemaakt. Zoals ik al in een eerdere post beschreef. Ik heb de middelste pijl van het 'levels'paneel 3 mm naar rechts geschoven. De waas is verdwenen. Er is niks aan kleur ed. veranderd. Er is wat meer detail in gekomen, misschien dat dat je afschrikt?
Smaken verschillen, ik kijk liever naar een heldere plaat ipv 1 met een waas er op waar jij blijkbaar liever naar kijkt.

Edit, vergeet ook niet dat de foto redelijk gepixelt is omdat hij een heel stuk verkleint is. Dat versterkt het contrast nog eens extra.
Ik ben er van overtuigd als je dit bij de orriginele foto's doet en dan verkleint dat het er nog wat beter uit ziet.

Roger38

Bericht door Roger38 » za mei 10 2008 11:03 am

Het is inderdaad wel iets beter zo, maar aan een stuk dat al overbelicht is verander je toch niet meer veel, er zit immers geen informatie.

Ko

Bericht door Ko » za mei 10 2008 11:18 am

Roger38 schreef:Het is inderdaad wel iets beter zo, maar aan een stuk dat al overbelicht is verander je toch niet meer veel, er zit immers geen informatie.
Klopt, maar dat is naar mijn mening ook niet zo erg, het is niet uitgebeten en ook niet zo storend vind ik. Gewoon goede platen die (net als de meeste) wat nabewerking nodig hebben. Als het mijn platen zouden zijn zou ik er iig minimaal een wat grotere afdruk van willen hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”