Vond het super om te doen, heb f/8 aangehouden en gespeeld met de tijd.
1.

2.

3.

4.

5.

Zie helaas wat vertekening van mijn 18-135 lens

Hoor graag suggesties die ik de 24ste weer kan toepassen

Gr.
Maud
Dank! altijd zin in nieuw objectief alleen geld groeit niet aan mijn 2 boompjes in de tuinMfoto 2008 schreef:Hallo Maud,
Een hele mooie serie zeg. Ik kijk uit naar Rotterdam by night.
Twee weken geleden ook in Maastricht geweest, alleen niet 's avonds.
Een tip. Er bestaat software om de vertekening op te heffen.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar goed het is het proberen waard.
Toch zin in een nieuw objectief. Kijk op:
http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests
en beoordeel de vertekening van de objectieven.
Groet,
Marcel
Arthur,ALE schreef:Maud, laat ik voorop stellen dat al je foto's top zijn om naar te kijken. Echter jij wil altijd leren (wie niet) dus ik wil je graag een paar extra tips geven;
- #1 t/m #3: allemaal net iets te vroeg genomen. Het mooiste licht krijg je 30 min. na zonsondergang. Hoe laat de zon ondergaat kan je o.a. HIER opzoeken. Dit duurt ong. 20 min. in totaal
- Een statief kan ook versteld worden naar boven of naar beneden. Bijna al je foto's zijn op dezelfde hoogte gemaakt....
Nogmaals echt klasse platen. Met recht dat je hier trots op bent.
CU de 24e,
ALE
thanks voor de tip!ALE schreef:Gebruik bijv. PTLens. Als plug-in te gebruiken i.c.m. met PS. Voor de prijs hoef je het niet te laten ($15,-) en een kind kan de was doen. Gewoon als handeling opnemen aan het begin van je workflow. Ook mooi te combineren met jouw Noise Ninja. Die start je als eerste gevolgd door PTLens. KLIK voor de website.
Suc6,
ALE
Zit net de tijden na te kijken maar nummer 2 is op 2 minuten na 30 minuten NA zonsonderegang gemaaktALE schreef: - #1 t/m #3: allemaal net iets te vroeg genomen. Het mooiste licht krijg je 30 min. na zonsondergang. Hoe laat de zon ondergaat kan je o.a. HIER opzoeken. Dit duurt ong. 20 min. in totaal
ALE
Dank voor alle complimenten! Ik vond ze zelf ook erg lekker kijken en zeker omdat dit mijn eerste keer wasdiskfac schreef:Bel de VVV van Maastricht misschien betalen zij dit objectief. Ik vind het postkaarten (en dan niet in de pejoratieve Vlaamse betekenis).
Met statief?
vrgr
Lode