aansturen 2 flitsers met pup op flitser
aansturen 2 flitsers met pup op flitser
Hallo,
Ik heb een vraag.
Het is mogelijk om met de D200 via de pup op flitser een of meerdere flitsers aan te sturen.
Als ik de cam op de commander modus instel, gaan inderdaad beide externe flitsers af, maar ook de pop up flitser.
Hoe kan ik deze uitzetten, zodat ik alleen de losse flitsers afgaan?
Ik heb de handleiding er al bij gepakt, maar kom hier niet achter.
Alvast bedankt.
Dick
Ik heb een vraag.
Het is mogelijk om met de D200 via de pup op flitser een of meerdere flitsers aan te sturen.
Als ik de cam op de commander modus instel, gaan inderdaad beide externe flitsers af, maar ook de pop up flitser.
Hoe kan ik deze uitzetten, zodat ik alleen de losse flitsers afgaan?
Ik heb de handleiding er al bij gepakt, maar kom hier niet achter.
Alvast bedankt.
Dick
Een nikon dslr met twee lenzen,
als de commandermode hetzelfde is als op de D300 kan het wel.
ingebouwde flitser op -- zetten.
deze stuurt dan wel signaal door maar heeft verder geen effect op de foto.
flitser zal dan wel afgaan..maar dat is zoals niels het al uitgelegd heeft.
NB ik heb ongelijk....net even uitgetest maar de flits heeft wel effect...dan de oplossing van Marco..
werk namelijk zelf met een commander...dus excuus
Arend
ingebouwde flitser op -- zetten.
deze stuurt dan wel signaal door maar heeft verder geen effect op de foto.
flitser zal dan wel afgaan..maar dat is zoals niels het al uitgelegd heeft.
NB ik heb ongelijk....net even uitgetest maar de flits heeft wel effect...dan de oplossing van Marco..
werk namelijk zelf met een commander...dus excuus
Arend
Laatst gewijzigd door Arend-ho op do mei 01 2008 8:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
HUH????????
Bij een fotomeeting met Remoss, hij heeft een D200, hebben we met zijn camera 2 SB800's aangestuurd, zonder dat de popup flitser meeflitste. Het kan dus absoluut wel. Remoss had de body ingesteld zoals beschreven op pagina 163 van de handleiding. "Flitstand ingebouwde flitser"> ingebouwd op -.
Dit is juist één van de redenen voor mij om over te stappen naar een D200 en inmiddels een D300. Mijn D70s kan dat niet, maar ik kan de flitsterkte van de ingebouwde flitser wel regelen.
Groet,
Irwan
Bij een fotomeeting met Remoss, hij heeft een D200, hebben we met zijn camera 2 SB800's aangestuurd, zonder dat de popup flitser meeflitste. Het kan dus absoluut wel. Remoss had de body ingesteld zoals beschreven op pagina 163 van de handleiding. "Flitstand ingebouwde flitser"> ingebouwd op -.
Dit is juist één van de redenen voor mij om over te stappen naar een D200 en inmiddels een D300. Mijn D70s kan dat niet, maar ik kan de flitsterkte van de ingebouwde flitser wel regelen.
Groet,
Irwan
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
- pixelmania
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Nee
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Als ik me niet vergis hebben de D40 en D50 geen commander mode, waardoor je er geen externe flitsers via CLS mee kunt aansturen.pixelmania schreef:Kan een SG-31R dit probleem ook oplossen bij een D40 en D50. Ik wil dit nl. ook met mijn SB-600 flitser, maar krijg het niet voor elkaar. Wat is eventueel een andere oplossing?
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Klopt als een zwerende vinger. D40X en D60 ook niet. Dus altijd een SB-800 of SU-800 noodzakelijk op de camera. Net als overigens de D1, D2 en D3 camera's....ElRonno schreef:Als ik me niet vergis hebben de D40 en D50 geen commander mode, waardoor je er geen externe flitsers via CLS mee kunt aansturen.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.