En zoals iemand ook ooit zei; experimenteer en durf te stockeren
Oh, daar zie ik hier al helemaal niks van terug…, (maar dat tussen 2 { } )
Waar het mij eigenlijk om gaat is dat het er bij sommige foto’s net tussenin zit…het is net niet een mooi detail maar ook niet een mooi totaal beeld.
Vergelijk foto 3 en 4….,3 kijkt prettiger en is mooier omdat het paard met zijn sprong er hememaal op staat. Bij 4 ontbreekt de achterhand, die je wel zou verwachten (toestel op Landscape houden). Zou je van 4 een detail maken dan moet je alleen het hoofd van het paard laten zien (bijsnijden tot de rand van d’r cap) en/of de ruiter erbij (bijsnijden tot d’r elleboog en de eerste hindernis balk)
Foto 4 zou voor mij prullenbak zijn
6 is idem, of de hele hindernis (je verwacht de hele hindernis) of alleen ruiter en paard en de hoogste hindernis balk
7 beeld wil zeggen, 2 ruiters en paarden die blij zijn, dus die zie je het liefst compleet.
Of je moet erg inzoomen op alleen het blij gezicht van het meisje.
9 zou een mooi vrijstaand beeld van het paard geven tov de achtergrond. Verwacht dus een heel paard….
Klinkt mischien allemaal cliche en neigt naar standaard platen, maar wil je aparte foto’s dan zul je toch andere standpunten en/of instellingen en/of bewerkingen uit de hoed moeten toveren. M.i.