Hallo,
Ik heb een nikon F80 en D70. Daarnaast heb ik enkele lenzen, waaronder de Siga Apo Macro 70-300 AF.
Is het mogelijk om een teleconverter te gebruiken met deze lens?
Anneke
teleconverter
of je een teleconverter kunt gebruiken ligt aan de plaatsing van het achterste lenselement van de lens en het voorste lenselement van de teleconverter.
Bedenk wel dat je op een D70 in combinatie met een 2x teleconverter werkt met een 900mm f11 op het 'lange eind' van de lens, en dat nog naast de vermindering van de optische kwaliteiten van je lens.
Bedenk wel dat je op een D70 in combinatie met een 2x teleconverter werkt met een 900mm f11 op het 'lange eind' van de lens, en dat nog naast de vermindering van de optische kwaliteiten van je lens.
Re: teleconverter
Je kunt bij Nikonians.Org forum onder de sub-forum NIKKORS een overzicht vinden <PDF]> van lensen <NIKKOR en andere merken> die met een T/C werken en ook met verwijzing naar de cameras. Zolas je weet, je verliest een of meer f stops wanneer je dit gebruikt.Seagull schreef:Hallo,
Ik heb een nikon F80 en D70. Daarnaast heb ik enkele lenzen, waaronder de Siga Apo Macro 70-300 AF.
Is het mogelijk om een teleconverter te gebruiken met deze lens?
Anneke