Panorama foto's + Bridge vraagje

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Robin

Panorama foto's + Bridge vraagje

Bericht door Robin » do mei 15 2008 8:13 pm

Hallo,

voor het eerst een poging gewaagd om diverse panorama's te schieten tijdens vakantie en wil ze nu gaan verwerken.

Aangezien ik met autostitch met jpg moet werken neem ik aan dat de meest logische volgorde is om eerst alle raw files op gelijke wijze te verwerken tot optimale jpg's ? Of snel raw aanpassen en met de complete pano jpg aan de slag gaan in cs3 ?

In bridge van CS2 had ik met een rechtermuis knop de optie om "copy raw settings" te kiezen en deze te pasten op de rest van een serie. In CS3 kan ik dit echter nergens meer vinden :?

Zie ik iets over het hoofd ??

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » do mei 15 2008 8:51 pm

Met Capture NX kun je ook een settings file aanmaken en die in batch toepassen op een hele serie.

ALE
Clublid
Clublid

Re: Panorama foto's + Bridge vraagje

Bericht door ALE » do mei 15 2008 9:45 pm

Robin schreef:Aangezien ik met autostitch met jpg moet werken neem
Je werkt dus met de demo versie van AutoStitch. De gelicenseerde versie kan ook TIF aan waardoor je minder verlies krijgt. Je kan ook met CS3 een pano in elkaar flansen...
Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do mei 15 2008 10:28 pm

Wat ik altijd doe is in Bridge de pano's een label geven, zodat ik die er makkelijk uit kan halen en snel kan zien welke bij elkaar horen. Vervolgens sleep ik bijv 8 foto's die uiteindelijk 1 panorama dienen te worden naar CS3 (de RAW files dan he) en dan alle foto's in de rawconverter selecteren en vervolgens je aanpassingen doen. De wijziging die je doet worden dan op alle foto's tegelijk en hetzelfde toegepast. De instellingen die je doet worden vervolgens opgeslagen in een xmp file, zodat als je de volgende keer weer je foto opent je de oude rawsettings terug hebt. :)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » do mei 15 2008 10:29 pm

Bedankt,

zal morgen eens met beide tips aan de gang gaan. Of weer terug naar CS2, beetje raar dat ze die feature verstopt hebben in CS3. Zal morgen nog eens goed gaan zoeken :)

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » do mei 15 2008 10:42 pm

Kijk hier eens: KLIK

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Robin

Bericht door Robin » do mei 15 2008 11:10 pm

Ale bedankt voor de link.

Had de reaktie van Martijn nog niet gezien toen ik me vorige berichtje geplaats had :)

Dit gaat helemaal goed komen 8)

Cheers !!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”