mensen mensen,
het moet toch geen probleem zijn dat soms iemand iets nog een keer vernoemt op een forum (vooral als er al meerdere paginas geteld worden), dubbel geplakt houdt beter zeggen ze!
dat er daarom zo gepikeerd gereageerd wordt is eigenlijk zonde want we zitten allemaal met (min of meer) dezelfde vragen en we willen elkaar graag helpen, daarom schrijven we postings toch??
maar tothepoint:
je zoontje als silhouet vind ik een krachtige, simpele foto, je hond in de rode avondschemer is ook heel sfeervol, mocht misschien iets krapper gekaderd maar is niet fout. dat jongete wat zich achter de deken verstopt vind ik prachtig. pluspunten hiervoor!
de minpunten zijn al grotendeels genoemd, onscherp, kadering, de ondebelichte hond (bij een zwarte hond is het ook moeilijk, iets naar overbelichting neigen op je ttl-meting). over een unsharp mask zeggen we maar niks meer, maar je bent goed op weg!
disclaimer:
ik ben zelf geen proffesional dus geef geen rotsvaste adviezen en zal het echt niet altijd bij het juiste eind hebben, en ook ik kan soms iets dubbel vertellen, maar ik heb gewoon een mede-hobbyist mijn mening over zijn werk gegeven
Nikonians Unite!!