Heb even een D200 te leen van een goede foto vriend , maar nu bij het uitlezen van de geheugenkaart ziet hij niet de NEF bestanden , maar wel de JPG bestanden. Weet iemnd hoe dit kan of dat ik ergens een stukje software moet downloaden
Hoor graag
Kan nef niet lezen,
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Indie winhoos dan op de microsoft-site the raw viewer downloaden, weet de locatie niet. Maar moet ergens staan.
Het heet Raw Image Viewer
Het heet Raw Image Viewer
Laatst gewijzigd door Cookie1397 op za mei 03 2008 1:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon Z Z & de maskers
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Kan nef niet lezen,
Nikon View gebruiken (gratis te downloaden op de Nikon support site http://nikoneurope-nl.custhelp.com/)Nikon schreef:Heb even een D200 te leen van een goede foto vriend , maar nu bij het uitlezen van de geheugenkaart ziet hij niet de NEF bestanden , maar wel de JPG bestanden. Weet iemnd hoe dit kan of dat ik ergens een stukje software moet downloaden
Hoor graag
Jur
Re: Kan nef niet lezen,
Wat bedoel je eigenlijk precies? Iedereen gaat er van uit dat je de inhoud van je NEF files niet kunt zien, maar ik lees uit je verhaal dat je op de geheugenkaart alleen maar jpg's tegenkomt en geen nef's. Klopt dat?Nikon schreef:Heb even een D200 te leen van een goede foto vriend , maar nu bij het uitlezen van de geheugenkaart ziet hij niet de NEF bestanden , maar wel de JPG bestanden. Weet iemnd hoe dit kan of dat ik ergens een stukje software moet downloaden
Hoor graag