Beelden correctie Nikon 10.5 mm
Beelden correctie Nikon 10.5 mm
Begrijp ik nou goed dat ik de beelden die ik maak met mijn 10.5 mm Fisheye kan corrigeren naar ultra breedbeeld, dus zonder vervorming, welke software heb ik dan nodig, en is die software free. Graag raad en toelichting
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Capture NX heeft een speciale optie voor het rechttrekken van foto's met het 10,5mm fisheye objectief. Stap Basisaanpassingen-Lensaanpassingen-Fisheye-objectier. De eerste 30 dagen is dit gratis (downloaden van nikon-nl.nl), daarna moet je ervoor betalen en dat kost 129-200 euro, afhankelijk waar je het koopt. Je koopt alleen de productsleutel, want de volledige software heb je dan al 30 dagen en waarschijnlijk zit er in de pakketten nog Capture NX 1.0.0, terwijl op de nikon site de eerste update (1.0.1) al te downloaden is.
Er zijn ongetwijfeld andere programma's die dit ook kunnen, maar die ken ik niet.
Groeten,
Marnix
Er zijn ongetwijfeld andere programma's die dit ook kunnen, maar die ken ik niet.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Heb inmiddels zelf een 10.5 FE lens en krijg goede resultaten met PTlens. Je kan 10 foto's proberen en dan moet je kiezen voor een licentie van $15 (overkomelijk als je net 700 euries voor een lens hebt neergeteld
)
Kijk hier eens voor de software http://www.epaperpress.com/ptlens/. Het is ook makkelijk dat er een plugin voor photoshop bijgeleverd wordt naast de standalone toepassing.
Groetjes
Paul

Kijk hier eens voor de software http://www.epaperpress.com/ptlens/. Het is ook makkelijk dat er een plugin voor photoshop bijgeleverd wordt naast de standalone toepassing.
Groetjes
Paul
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Beelden correctie Nikon 10.5 mm
Zonder vervorming gaat het niet lukken Gert.Gert Wagelaar schreef:Begrijp ik nou goed dat ik de beelden die ik maak met mijn 10.5 mm Fisheye kan corrigeren naar ultra breedbeeld, dus zonder vervorming, welke software heb ik dan nodig, en is die software free. Graag raad en toelichting
Je zult altijd zien dat het plaatje gecorrigeerd is.
That's life met een groothoek....