Tenzij het in het noorden mooier weer is en mij iemand voor is

Maar je praat over een prime die ontwikkeld is voor analoog en een zoom die ontwikkeld is voor digitaal.GuyVerschuere schreef:Maar dat zou toch niet mogen? Een prime zou toch scherper moeten zijn?
Ik schrok me wild van die verschillen, en kan, het spijt me, bijna niet anders dan concluderen dat de test niet helemaal lekker gedaan is OF dat je een rotte 50mm hebt.Wat mij vooral verbaasd is dat ik hierbij bijzonder weinig verschil zie tussen de 50mm prime en de 18-200 op 50mm.
Hou er wel rekening mee dat je de crops heb opgeblazen om op 800px breed, dit levert altijd kwaliteit verlies op. Het feit dat je de 50mm crop al moet opblazen om zelfs maar voor internet een bruikbaar plaatje over te houden is voor mij bewijs genoeg dat een 50mm ongeschikt is voor tele-werk.GuyVerschuere schreef:Maar dat zou toch niet mogen? Een prime zou toch scherper moeten zijn?
opblazen is funest en dat gaat zelfs voor een 50mm dus te ver. Ik zou zorgen dat de krant dusdanig in beeld komt dat ie niet opgeblazen wordt, ik vond 'm al wel erg klein op de foto. Volgens mij schiet guy trouwens met een 1.4 lens.Rogier schreef:Hou er wel rekening mee dat je de crops heb opgeblazen om op 800px breed, dit levert altijd kwaliteit verlies op. Het feit dat je de 50mm crop al moet opblazen om zelfs maar voor internet een bruikbaar plaatje over te houden is voor mij bewijs genoeg dat een 50mm ongeschikt is voor tele-werk.GuyVerschuere schreef:Maar dat zou toch niet mogen? Een prime zou toch scherper moeten zijn?