Twijfel tussen de Tamron 17-50, Sigma 18-50, Sigma 24-70

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Tom
Forumlid
Forumlid

Re: lijkt me een goede keuze

Bericht door Tom » zo mei 18 2008 1:26 pm

George Fennes schreef:De D80 is een heel erg goede body, daar passen de Tamron 17-50mm F2.8 en de Sigma 50-150mm F2.8 perfect op.
Dit zijn hoogwaardige objectieven die ook op de D300 zeker niet zullen misstaan.
Dus nu goed glas aanschaffen is altijd een goede investering :lol: krijg je nooit spijt van.
Met bovenstaande combi zal Alwin heel aardig uit de voeten kunnen.

Groetjes George :D
Ik dacht al, een George 17-50-topic en nog geen George te bekennen! :D

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

ik kon me niet meer inhouden

Bericht door George Fennes » zo mei 18 2008 1:31 pm

Soms laat ik eerst anderen aan het woord, dat is wel zo netjes :wink:

Maar als je een andere mening bent toegedaan, laat maar horen.

Blijf het objectief bekijken

Rogier

Bericht door Rogier » zo mei 18 2008 1:31 pm

Lekker belangrijk dat je misschien niet het maximale uit die lenzen haalt met een D80. Een digitale body doe je een paar jaar mee, die lenzen kunnen veel langer mee. De omslag van twijfelen tussen Tamron en Sigma en opeens besluiten een Nikon 14-24 en 24-70 te kopen is idd wat onverwachts. Maar als ik het geld had zou ik hetzelfde doen, ik denk een hoop mensen hier ook. Je investeert nu in een set lenzen waarmee je zeker de komende tien jaar op allerlei toekomstige bodies nog uit de voeten gaat kunnen.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

mee eens

Bericht door George Fennes » zo mei 18 2008 3:50 pm

Ik ben het helemaal met je eens Rogier :lol:

Blijf het objectief bekijken

AlwinSitton

Re: ik kan er geen chocolade van maken

Bericht door AlwinSitton » zo mei 18 2008 10:01 pm

George Fennes schreef:ik denk dat Alwin het ook niet meer snapt :lol:
Volgens mij zit Alwin
Haha, dat klopt helemaal. De een zegt dat dit goed is en de ander weer niet. Vandaag even wat getest. En ik ben er al een beetje meer uit dan gisteren :lol: Het is gewoon moeilijk om een mooie lens te kopen. Ik denk ook dat ik een slecht exemplaar van de 18-70 in handen heb gehad. Probeer hem maar eens te verkopen. Terugbrengen is ook al geen optie meer.

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: ik kan er geen chocolade van maken

Bericht door Mieke53 » ma mei 19 2008 3:18 pm

AlwinSitton schreef:
George Fennes schreef:ik denk dat Alwin het ook niet meer snapt :lol:
Volgens mij zit Alwin
Haha, dat klopt helemaal. De een zegt dat dit goed is en de ander weer niet. Vandaag even wat getest. En ik ben er al een beetje meer uit dan gisteren :lol: Het is gewoon moeilijk om een mooie lens te kopen. Ik denk ook dat ik een slecht exemplaar van de 18-70 in handen heb gehad. Probeer hem maar eens te verkopen. Terugbrengen is ook al geen optie meer.
Hé Alwin, ik heb die 18-70 sinds vorige week, en ik moet zeggen: dacht dat een niet zo lichtsterke veel minder zou presteren maar ik heb er dus hele leuke plaatjes mee geschoten.
Ik moet alleen even uitvinden hoe ik dat hier op het forum krijg want dan kun je dit zelf beoordelen.
Heb zelfs ook geflitst binnen. Zelfde verhaal: goeie plaatjes.
Maar ik ben niet zo technisch hoor. :lol: (en misschien ook wel snel tevreden.
Weet je zeker dat die lens wel slecht is? Tuurlijk zit er wel eens een maandag exemplaar bij..................maar niet snel opgeven, nog eens uitproberen :wink:
Gr.

Miek

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”