fotocursus: 1e keer studiootje

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
wouterboon

fotocursus: 1e keer studiootje

Bericht door wouterboon » zo mei 18 2008 1:15 pm

Nou, afgelopen dinsdag tijdens de Fotocursus Basis Digitaal van de SKVR voor het eerst met studioflitser aan de gang geweest. Geweldig! Was alsof we met zijn allen kinderen in een snoepwinkel waren, wat een hoop lol. Beetje teveel foto's, dus veel weggegooid. Uiteindelijk een paar overgehouden en daar onderstaande van bewerkt met PS CS3. Heb met geen van beiden (studiofotografie en PS CS3) veel ervaring, dus graag jullie commentaar (zowel op de foto als op de bewerking).

1. Mijn broer, die ook de cursus volgt ('dodo' op dit forum)

Afbeelding
1/200, f/9.0 @ 70mm

2. Hans, onze docent

Afbeelding
1/200, f/8.0 @ 105mm

3.

Afbeelding
1/200, f/8.0 @ 105 mm

4.

Afbeelding
1/200, f8.0 @ 105 mm

5. Zelfportretje (althans, mijn camera werd gebruikt)

Afbeelding
1/200, f/9.0 @ 105 mm

Weten jullie meteen naar wie je 24 mei in Rotterdam moet uitkijken ;-)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Gr.,

Wouter

wouterboon

Bericht door wouterboon » ma mei 19 2008 8:47 am

Even schopje van mijn draadje... ;-) Kennelijk geen commentaar, terwijl ik zo nieuwsgierig ben wat anderen ervan vinden.

lennardp

Bericht door lennardp » ma mei 19 2008 8:58 am

leuk he, een studio. ik vind foto 1 de minste. het lijkt door de kleur wel een hele oude foto (beetje amerikaans) ik denk door de achtergrond, was deze niet gewoon grijs? ipv bruinig?
. ik vind ze niet heel speciaal, zoiets zou ook zonder een studio gewoon in huis kunnen. maar ze zijn wel allemaal goed belicht. De vierkante softboxen in de ogen vind ik te storend, ik weet dat ze er moeten zitten, maar ze zijn wel erg aanwezig.

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » ma mei 19 2008 9:01 am

Laat ik voorop stellen dat ik totaal geen verstand heb van studiofotografie :wink: Ik vind als ik zo kijk de belichting wat vlakjes en de foto's niet echt spannend. Vind foto 2 geloof ik nog de beste uit de reeks en het scheve en de focus op de hand in 4 vind ik ook wel leuk. Al had ik de hand dan liever niet voor het gezicht gezien. Foto 1 oogt wat rood/warm, zeker in vergelijking met 3.
Say what you like
Do what you feel

wouterboon

Bericht door wouterboon » ma mei 19 2008 9:11 am

@ lennardp/antoinette: foto 1 is precies de foto waar ik in PS minder kleur gecorrigeerd heb (de overige heb ik het rood wat teruggeduwd)

Eerlijkheidshalve: het was gewoon raak schieten en weinig dirigeren van licht en model...

Bedankt voor het commentaar, iig

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”