Roelof, onze postings kruisten elkaar.
Je hebt gelijk. De 200mm geeft lineair een vergroting van 4x ten opzichte van de 50mm. Dat houdt in dat de pixeldichtheid op het beeldvlak inderdaad maar 1/16 is. Dat is een flinke hap uit de pixeltaart...
Heb het even snel bekeken door de zoeker van een F2 en de beelden van de 1,4/50 vergeleken met die van de 4/200.
En nee, Marten, je vergelijkt geen appels met peren. Ik noemde de vastbrandpuntobjectieven 50 en 200 meer als voorbeeld. Je 70-200 is een prima objectief, waarvan ik niet zou durven beweren dat hij minder is dan de oude vastbrandpunt-200. Er is geloof ik niet eens meer een nieuwe 200 vastbrandpunt te krijgen voor je D3.
Groet, E.M. de Klerk
50mm gecropt beter dan 55-200 ingezoomd?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dat gaat heel gemakkelijk met dit soort verhalen, dit typen (enzo) duurt vaak iets langer dan een standaardantwoord.emdeklerk schreef:Roelof, onze postings kruisten elkaar.
Jawel hoor, om van te watertanden zelfs: de Nikkor AF-S 200mm F 2,0 IF-ED VR, kost nog geen vier mille, maar ja ik ben eerst maar eens aan het sparen voor de 400 F2.8emdeklerk schreef:Er is geloof ik niet eens meer een nieuwe 200 vastbrandpunt te krijgen voor je D3.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.