Voigtlander 40mm F2 SLII & 58mm F1.4 SLII
- selcuk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Voigtlander 40mm F2 SLII & 58mm F1.4 SLII
Cosina heeft nieuwe lenzen voor Nikon en Pentax aangekondigd.
Misschien wel interessant.
www.dpreview.com/news/0711/07110201voigtlander.asp
groetjes
Selcuk.
Misschien wel interessant.
www.dpreview.com/news/0711/07110201voigtlander.asp
groetjes
Selcuk.
Het lijkt me een beetje vroeg om daarover te oordelen. Volgens mij zijn er nog nergens reviews of tests van deze lenzen te vinden. We kunnen dus niet zomaar zeggen dat ze geen serieuze optie zijn.Skippy schreef:Als je voor een klasse MF objectief wil gaan zou ik eerder gaan voor een echt topklasse objectief als de Zeiss ZF 35 2.0. Wel duurder
De 40mm lijkt toch wel een beetje op de pentax 40mm f2,8 pancake lens. Dat was in het Pentax assortiment toch een redelijk populaire lens. Volgens mij zijn er vrij veel van gemaakt in tegenstelling tot de 45mm Nikkor. Eigenlijk wel ideaal op een film SLR. Voor wij twijfelt tussen een 50mm en een groothoeklens was deze lens een uitkomst.
- selcuk
- Clublid
Hier een test van de 58mmHet lijkt me een beetje vroeg om daarover te oordelen. Volgens mij zijn er nog nergens reviews of tests van deze lenzen te vinden. We kunnen dus niet zomaar zeggen dat ze geen serieuze optie zijn.
http://www.photozone.de/Reviews/46-niko ... -f14-sl-ii
En de 40mm
http://www.photozone.de/Reviews/46-niko ... est-report
-
- Moderator
- Contacteer:
Hm, daar heb je eigenlijk wel gelijk Rogier. Mijn opmerking was waarschijnlijk ingegeven door mijn interesse in de Zeiss ZF 35 2.0Rogier schreef:Het lijkt me een beetje vroeg om daarover te oordelen. Volgens mij zijn er nog nergens reviews of tests van deze lenzen te vinden. We kunnen dus niet zomaar zeggen dat ze geen serieuze optie zijn.

Die interesse is er bij mij ook. Maar juist om die reden ben ik ook benieuwd naar de Voigtlander Ultron 40 2.0 en wat de prestaties van deze objectieven zijn in vergelijking met de AF Nikkor 35 2.0. Voor zover ik nu kan nagaan is daarover nog niet zo veel te vinden. Misschien is er iemand die er meer van weet of die ervaring heeft met de Voigtlander (of de ZeissSkippy schreef:Mijn opmerking was waarschijnlijk ingegeven door mijn interesse in de Zeiss ZF 35 2.0

-
- Moderator
- Contacteer:
Ervaring met de Zeiss heb ik helaas niet maar ik mag graag oordelen op basis van foto'sjha schreef:Die interesse is er bij mij ook. Maar juist om die reden ben ik ook benieuwd naar de Voigtlander Ultron 40 2.0 en wat de prestaties van deze objectieven zijn in vergelijking met de AF Nikkor 35 2.0. Voor zover ik nu kan nagaan is daarover nog niet zo veel te vinden. Misschien is er iemand die er meer van weet of die ervaring heeft met de Voigtlander (of de ZeissSkippy schreef:Mijn opmerking was waarschijnlijk ingegeven door mijn interesse in de Zeiss ZF 35 2.0).

Kijk maar eens op www.pixel-peeper.com of www.flickr.com naar beelden gemaakt met de Zeiss, dat is smullen hoor.