Voigtlander 40mm F2 SLII & 58mm F1.4 SLII

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
Plaats reactie
selcuk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Voigtlander 40mm F2 SLII & 58mm F1.4 SLII

Bericht door selcuk » vr nov 02 2007 10:17 pm

Cosina heeft nieuwe lenzen voor Nikon en Pentax aangekondigd.

Misschien wel interessant.

www.dpreview.com/news/0711/07110201voigtlander.asp

groetjes

Selcuk.

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » vr nov 02 2007 10:52 pm

Wat een typische brandpuntafstanden...

Lukas

Bericht door Lukas » vr nov 02 2007 10:55 pm

300 euro per stuk, omgerekend. Aparte lengtes, x 1.5

Rogier

Bericht door Rogier » vr nov 02 2007 11:16 pm

Lukas schreef:Aparte lengtes, x 1.5
Mwah, die 58mm wordt omgerekend ongeveer 85mm op digitaal. Is nog steeds een erg populair brandpunt voor portretten.

mikemix

Bericht door mikemix » za nov 03 2007 1:42 am

Omdat iets anders is, is het nog niet vreemd...
Zijn hele mooie lenzen.

jha

Bericht door jha » zo mei 18 2008 3:04 pm

Iemand ervaring met deze lenzen? Met name de 40mm lijkt me wel wat. Ook ben ik benieuwd waar ze (buiten Hong Kong) te verkrijgen zijn.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo mei 18 2008 3:27 pm

Als je voor een klasse MF objectief wil gaan zou ik eerder gaan voor een echt topklasse objectief als de Zeiss ZF 35 2.0. Wel duurder :cry:

Rogier

Bericht door Rogier » zo mei 18 2008 3:43 pm

Skippy schreef:Als je voor een klasse MF objectief wil gaan zou ik eerder gaan voor een echt topklasse objectief als de Zeiss ZF 35 2.0. Wel duurder :cry:
Het lijkt me een beetje vroeg om daarover te oordelen. Volgens mij zijn er nog nergens reviews of tests van deze lenzen te vinden. We kunnen dus niet zomaar zeggen dat ze geen serieuze optie zijn.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » zo mei 18 2008 5:15 pm

De 40mm lijkt toch wel een beetje op de pentax 40mm f2,8 pancake lens. Dat was in het Pentax assortiment toch een redelijk populaire lens. Volgens mij zijn er vrij veel van gemaakt in tegenstelling tot de 45mm Nikkor. Eigenlijk wel ideaal op een film SLR. Voor wij twijfelt tussen een 50mm en een groothoeklens was deze lens een uitkomst.

selcuk
Clublid
Clublid

Bericht door selcuk » ma mei 19 2008 10:13 pm

Het lijkt me een beetje vroeg om daarover te oordelen. Volgens mij zijn er nog nergens reviews of tests van deze lenzen te vinden. We kunnen dus niet zomaar zeggen dat ze geen serieuze optie zijn.
Hier een test van de 58mm

http://www.photozone.de/Reviews/46-niko ... -f14-sl-ii

En de 40mm

http://www.photozone.de/Reviews/46-niko ... est-report

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma mei 19 2008 10:19 pm

Rogier schreef:Het lijkt me een beetje vroeg om daarover te oordelen. Volgens mij zijn er nog nergens reviews of tests van deze lenzen te vinden. We kunnen dus niet zomaar zeggen dat ze geen serieuze optie zijn.
Hm, daar heb je eigenlijk wel gelijk Rogier. Mijn opmerking was waarschijnlijk ingegeven door mijn interesse in de Zeiss ZF 35 2.0 :)

jha

Bericht door jha » di mei 20 2008 12:58 pm

Skippy schreef:Mijn opmerking was waarschijnlijk ingegeven door mijn interesse in de Zeiss ZF 35 2.0 :)
Die interesse is er bij mij ook. Maar juist om die reden ben ik ook benieuwd naar de Voigtlander Ultron 40 2.0 en wat de prestaties van deze objectieven zijn in vergelijking met de AF Nikkor 35 2.0. Voor zover ik nu kan nagaan is daarover nog niet zo veel te vinden. Misschien is er iemand die er meer van weet of die ervaring heeft met de Voigtlander (of de Zeiss :D ).

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » di mei 20 2008 1:09 pm

jha schreef:
Skippy schreef:Mijn opmerking was waarschijnlijk ingegeven door mijn interesse in de Zeiss ZF 35 2.0 :)
Die interesse is er bij mij ook. Maar juist om die reden ben ik ook benieuwd naar de Voigtlander Ultron 40 2.0 en wat de prestaties van deze objectieven zijn in vergelijking met de AF Nikkor 35 2.0. Voor zover ik nu kan nagaan is daarover nog niet zo veel te vinden. Misschien is er iemand die er meer van weet of die ervaring heeft met de Voigtlander (of de Zeiss :D ).
Ervaring met de Zeiss heb ik helaas niet maar ik mag graag oordelen op basis van foto's :wink:.
Kijk maar eens op www.pixel-peeper.com of www.flickr.com naar beelden gemaakt met de Zeiss, dat is smullen hoor.

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”