Apple of Windows?

Discussies over fotobewerking en archivering
rvdb

Bericht door rvdb » do dec 07 2006 5:30 pm

BUG322 schreef:Afbeelding

De apple heeft zo zijn beperkingen
oa dat je er geen behoorlijke games voor kunt krijgen.

groetjes
Zozo.. :roll:
En wat zijn de beperkingen dan precies als je windows op je macbook installeert mbv bootcamp? Overigens vraag ik me af wie hier allemaal gamer is.... Ik niet iig (nooit geweest ook)

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » do dec 07 2006 6:23 pm

Windows is prima voor spelletjes maar te instabiel, unsafe en ongebruikersvriendelijk voor het serieze werk. ;-)

BUG322

Bericht door BUG322 » do dec 07 2006 7:09 pm

In de volks mond spelletjes maar sinds de commodore 64 doe ik veel vliegsimulaties. En behoorlijke zijn niet te vinden voor de Apple.
Qua stabiliteit mijn pc loopt nu bijna 4 jaar op XP dat werkt prima.

Er is gewoon 200 procent meer keuze en te krijgen voor PC's ik zie het nut voor de apple niet.

groetjes

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » vr dec 08 2006 12:40 am

Ieder z'n ding. 8)

Gelukkig valt er wat te kiezen.

Macosx

Bericht door Macosx » vr dec 08 2006 7:50 am

BUG322 schreef:In de volks mond spelletjes maar sinds de commodore 64 doe ik veel vliegsimulaties. En behoorlijke zijn niet te vinden voor de Apple.
Qua stabiliteit mijn pc loopt nu bijna 4 jaar op XP dat werkt prima.

Er is gewoon 200 procent meer keuze en te krijgen voor PC's ik zie het nut voor de apple niet.

groetjes
Dat is dus niet meer zo je kunt op de nieuwe Macs (Intel) dus gewoon Windows draaien. Dus waarom zou in Gods naam nog een PC kopen ??????????????? 8)

BUG322

Bericht door BUG322 » vr dec 08 2006 8:01 am

Omdat dat gewoon beter draaid en je kunt er betere video kaarten voor krijgen.
Je mag een apple niet eens openmaken geloof ik.
Dus ff een paar onderdeeltjes aanpassen om veroudering tegen te gaan is er niet bij.
:)

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » vr dec 08 2006 11:12 am

BUG322 schreef:Omdat dat gewoon beter draaid en je kunt er betere video kaarten voor krijgen.
Je mag een apple niet eens openmaken geloof ik.
Dus ff een paar onderdeeltjes aanpassen om veroudering tegen te gaan is er niet bij.
:)
Macs zijn zo gemaakt dat een niet-technische gebruiker zelf in ieder geval geheugenuitbreidingen kan installeren. Van de Macbook (Pro) en iMac modellen is de videokaart echter niet verwisselbaar. Maar qua prijs/prestatieverhouding is zonder meer erg gunstig. Deze systemen zijn niet primair bedoeld voor gamers maar voor creatief of zakelijk gebruik. Hoewel games op een iMac en Macbook Pro prima performen!

Als je echter een Mac Pro beest neemt kan je schijven, geheugen, cd/dvd drives en videokaarten wisselen tot je erbij neervalt... En zonder je handen open te halen aan de behuizing... ;-)

rvdb

Bericht door rvdb » vr dec 08 2006 11:37 am

Welke windows laptop heeft een verwisselbare grafische kaart dan?

BUG322

Bericht door BUG322 » vr dec 08 2006 11:47 am

De betere zeker.

Uiteindelijk ben je gewoon stukken goedkoper met een pc uit je kan hem zelf helemaal inelkaar zetten met onderdelen die jij goed vindt etc.

Plus voor mij dat de betere vliegsimulaties niet te krijgen zijn voor apples.
Plus dat je altijd de nieuwste video kaart kan gebruiken die altijd wel nodig is bij flightsims.

Bijbehorende hardware is niet te krijgen denk aan roer pedalen stuurknuppels etc.

Op een apple windows gaan draaien is toch inboeten voor kracht wat je gewoon meteen merkt als je een goeie vliegsimulator draaid.

grafish en foto werk daar is een apple waarschijnlijk poepie goed in maar het is nog langer niet zo allround als een PC.

groetjes

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » vr dec 08 2006 1:38 pm

BUG322

Bericht door BUG322 » vr dec 08 2006 2:01 pm

Dat zijn pure moment opnames.

waarschijnlijk ben je toch goedkoper uit met een PC als je hem gewoon zelf samensteld.

Ik heb het eerlijk gezegd niet echt meer gevolgd de laatste 2 jaar
Maargoed ook met pc's ben ik merkvast :)

AMD/ATi

groetjes

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » vr dec 08 2006 2:41 pm

Je kan een high-end geassembleerd systeem als een Mac of een top/mid-range Dell niet vergelijken met een zelfbouw-bakkie.

goedkoper? ja
Even snel of sneller? zeker mogelijk
'beter'? misschien wel voor de zelfbouwer, niet voor de 'argeloze' gebruiker

En je moet toevallig in staat zijn een PC zelf te bouwen. (Of willen)...
Ik heb jaren zelf mijn PC's zelf gebouwd, heb ook in die (groot)handel gewerkt, maar ben ze een beetje zat en fan geworden van het 'it just works' principe in een degelijk en mooi ontworpen behuizing.

Het scheelt wel een hoop geschroef en centen als het je niet uitmaakt hoeveel frames/sec spelletjes draaien op je systeem... :lol:

BUG322

Bericht door BUG322 » vr dec 08 2006 2:59 pm

Mijn PC is nu bijna 4 jaar oud en hij gaat denk ik nog een jaartje mee.
Nog even afwachten wat Vista nodig heeft.

De simulators die ik draai zijn ook nog onveranderd overigens dus het valt nog wel mee met de urge.

Voor de nieuwste First person shooters en race spellen zal ik wel wel weer vernieuwing nodig hebben maar die boeien je me ook niet.

Voor puur foto bewerking zal een apple zeker niet mistaan en is misschien ook wel het beste.
Moet het eens een keer zien denk ik.

groetjes

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » za dec 09 2006 1:21 pm

onno schreef:Je kan een high-end geassembleerd systeem als een Mac of een top/mid-range Dell niet vergelijken met een zelfbouw-bakkie.
Die tijd dat dat geldig was licht toch al ver achter ons. Als het al überhaupt ooit zo geweest is.

MAC Hardware is ook NIET MEER UNIEK.

Simpel voorbeeld, ik post dit van een computer met OSX 10.4.8 waarop alles wat op een mac werkt ook gewoon werkt en nog snel ook en ook Aperture trail draait hier normaal op en is zeker goed bruikbaar.

De hardware is een Asus A8V mainboard met een VIA chipset voorzien van een AMD 64 CPU Niet bepaald high end Mac hardware zou ik zo zeggen.

De hele hardware discussie is dus vrij zinloos.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » za dec 09 2006 4:18 pm

Apple hardware is inderdaad niet uniek (meer) maar wel erg goed vormgegeven (zowel estetisch als functioneel) en degelijk gebouwd. Van een andere orde dus dan een kastje met onderdelen van de PC-boer op de hoek.

Mac OSX kan met wat hacken en patchen inderdaad op een PC draaien. Maar dat is niet echt geschikt voor de 'normale' gebruiker. Je moet technisch redelijk op de hoogte zijn en steeds de juiste torrents vinden om je nep-Mac systeem qua software versies up-to-date te houden.

Leuk voor de IT-hobbyist om mee te experimenteren en het systeem te gebruiken als 'Mac wannahave'. Maar als je je wilt concentreren op fotobewerking en beheer onder OSX dan is een echte Mac toch net wat makkelijker.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”