Beste Allemaal, heeft iemand ervaring met een Nikkor 28-70 2.8 in combinatie met een converter, bijv. de 1.7 (TC-17E II) of de 2.0 (TC-20E II). Op de lijst die ik kan van Nikon kan vinden wordt bij veel lenzen genoemd dat het niet zou gaan. Op cameranu wordt gesproken van een nieuwe generatie converters die het goed met AF-S zouden doen(???):
- Nieuw ontwerp dat aansluit op de nieuwste AF-S Nikkor objectieven
- Verlengt de originele brandpuntsafstand met 100%
- Vermindert het diafragma van het objectief met twee f-stops
- Autofocus mogelijk met AF-S en AF-I Nikkor objectieven met een grootste diafragma van f/2.8
- Nieuwe bodydop (BF-3A)
Lijkt mij dus geweldig om zo'n converter bij me te hebben voor goede lichtomstandigheden. Scheelt weer een 70-200 in de rugzak.
Gr. Boy
Nikkor 28-70 2.8 met converter
70-200 is natuurlijk een stuk beter dan welk objectief dan ook met een converter. De TC 1.4 en TC 1.7 zijn op de meeste lichtsterke objectieven goed te gebruiken. Ik heb onlangs de 1.7 gekocht en deze op de 70-200 gebruikt, resultaat prima. De 2.0 heb ik ook, resultaat een stuk minder (doffer, minder scherp, trager). Ik heb de 1.7 onlangs ook geprobeerd op de 200-400 VR @ f4. Deze werkte ook prima, al zit je dan snel op een minimum van f8. De TC2.0 is niet aan te raden dan.
Re: Nikkor 28-70 2.8 met converter
Met deze nieuwe generatie, bedoel je van nikon of van een ander merk?bobo schreef:Beste Allemaal, heeft iemand ervaring met een Nikkor 28-70 2.8 in combinatie met een converter, bijv. de 1.7 (TC-17E II) of de 2.0 (TC-20E II). Op de lijst die ik kan van Nikon kan vinden wordt bij veel lenzen genoemd dat het niet zou gaan. Op cameranu wordt gesproken van een nieuwe generatie converters die het goed met AF-S zouden doen(???):
- Autofocus mogelijk met AF-S en AF-I Nikkor objectieven met een grootste diafragma van f/2.8
- Nieuwe bodydop (BF-3A)
Lijkt mij dus geweldig om zo'n converter bij me te hebben voor goede lichtomstandigheden. Scheelt weer een 70-200 in de rugzak.
Gr. Boy
Voor zover ik weet zijn de laatste van nikon niet te combineren met o.a. jouw 28-70, 2.8

gr ben
[quote="benikon"][quote="bobo"]Beste Allemaal, heeft iemand ervaring met een Nikkor 28-70 2.8 in combinatie met een converter, bijv. de 1.7 (TC-17E II) of de 2.0 (TC-20E II). Op de lijst die ik kan van Nikon kan vinden wordt bij veel lenzen genoemd dat het niet zou gaan. Op cameranu wordt gesproken van een nieuwe generatie converters die het goed met AF-S zouden doen(???):
- Nieuwe bodydop (BF-3A)
Gr. Boy[/quote]
Met deze nieuwe generatie, bedoel je van nikon of van een ander merk?
Voor zover ik weet zijn de laatste van nikon niet te combineren met o.a. jouw 28-70, 2.8 :( ( lensdelen raken elkaar bij een bepaalde zoomstand).
gr ben[/quote]
Hoi Ben, Dank allebei voor de snelle reactie. Ben, wat jij zegt dat wordt ook door Nikon gezegd; dat de combi niet kan. Het is overigens een Nikon.
Daarom was ik ook benieuwd of iemand dit feitelijk heeft ondervonden.
Gr. Boy
- Nieuwe bodydop (BF-3A)
Gr. Boy[/quote]
Met deze nieuwe generatie, bedoel je van nikon of van een ander merk?
Voor zover ik weet zijn de laatste van nikon niet te combineren met o.a. jouw 28-70, 2.8 :( ( lensdelen raken elkaar bij een bepaalde zoomstand).
gr ben[/quote]
Hoi Ben, Dank allebei voor de snelle reactie. Ben, wat jij zegt dat wordt ook door Nikon gezegd; dat de combi niet kan. Het is overigens een Nikon.
Gr. Boy
heb zelf de 28-70 in bezit gehad maar ingeruild voor 17-55. heb wel de 17E2 converter, maar dan op m,n 70-200. heb op camera nu zoven gekeken maar kan deze melding niet vinden, weet jij hoe?bobo schreef:Hoi Ben, Dank allebei voor de snelle reactie. Ben, wat jij zegt dat wordt ook door Nikon gezegd; dat de combi niet kan. Het is overigens een Nikon.benikon schreef:Met deze nieuwe generatie, bedoel je van nikon of van een ander merk?bobo schreef:Beste Allemaal, heeft iemand ervaring met een Nikkor 28-70 2.8 in combinatie met een converter, bijv. de 1.7 (TC-17E II) of de 2.0 (TC-20E II). Op de lijst die ik kan van Nikon kan vinden wordt bij veel lenzen genoemd dat het niet zou gaan. Op cameranu wordt gesproken van een nieuwe generatie converters die het goed met AF-S zouden doen(???):
- Nieuwe bodydop (BF-3A)
Gr. Boy
Voor zover ik weet zijn de laatste van nikon niet te combineren met o.a. jouw 28-70, 2.8( lensdelen raken elkaar bij een bepaalde zoomstand).
gr ben
Gr. Boy
gr ben

de "ver"melding op Camernu van die nieuwe generatie converters.bobo schreef:welke melding?
gr ben