Camera in fietstas?

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Inge

Camera in fietstas?

Bericht door Inge » wo mei 21 2008 4:26 pm

[font=Courier New]Misschien stel ik nu een hele domme vraag maar ik doe het toch!Ik heb een Nikon D40 met 2 lenzen en die zitten, met zijn 3tjes, keurig in een Crumpler Pretty Boy tas. Die tas is echt fijn en ik " hang" mijn camera op aan een tussenschoot, dat is makkelijk want als ik mijn camera nodig heb kan ik hem er zo, aan het koord, uittrekken.
Wat ik minder makkelijk vind is dat ik steeds die tas om mijn nek/schouder heb hangen tijdens het fietsen... nu vroeg ik mij dus af of ik die tas ook in mijn fietsmandje kan zetten. De camera schommelt dan natuurlijk wel maar hij hangt in de tas dus echte grote schokken zal hij niet krijgen, denk ik.

Graag jullie advies! Bedankt alvast.
[/font]

Pieter

Bericht door Pieter » wo mei 21 2008 4:30 pm

Kan opzich niet heel veel kwaad denk ik. Het zal hooguit wat trillen maar dat moet niet heel veel kwaad kunnen lijkt me :p

lennardp

Bericht door lennardp » wo mei 21 2008 5:01 pm

huh? waarom zou het niet kunnen....

Frederix

Re: Camera in fietstas?

Bericht door Frederix » wo mei 21 2008 6:01 pm

Inge schreef: nu vroeg ik mij dus af of ik die tas ook in mijn fietsmandje kan zetten. De camera schommelt dan natuurlijk wel maar hij hangt in de tas dus echte grote schokken zal hij niet krijgen, denk ik.

Graag jullie advies! Bedankt alvast.
Het pikt wel lekker snel weg, zo in je fietsmandje . . . . . . .

Inge

Bericht door Inge » wo mei 21 2008 6:35 pm

Ja Frederix, dat misschien wel maar daar vind ik wel iets op.

En Lennardp, ik dacht vanwege het schokken en trillen. Ik rij natuurlijk niet altijd op geasfalteerde wegen. Ook wel op hobbelige bospaadjes. Die camera hobbelt dan natuurlijk vrolijk mee!

Klik-Klak

Bericht door Klik-Klak » wo mei 21 2008 6:39 pm

Heb je er al aan gedacht om eerst stuk schuimrubber onder in je fietsmand te doen er dan je fototas erin.

Groet R.

Inge

Bericht door Inge » wo mei 21 2008 6:43 pm

Nee! Goed plan..!

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » wo mei 21 2008 7:24 pm

Nou op onze ligfietsen slepen wij soms alles mee.... en dan moet je soms allerlei truukjes uithalen om ook het drinken en de nodige boterhammen mee te kunnen nemen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Inge

Bericht door Inge » wo mei 21 2008 7:48 pm

Dus mijn camera gaat er niet van kapot.. van dat getril enzo? Dat zou mooi zijn. Ik moet zeggen dat ik andere, compacte camera ook altijd in mijn tas gooide en die zat ook altijd in mijn fietsmand. En die doet het nog steeds!

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » vr mei 23 2008 6:05 am

Zolang je ze er niet letterlijk in gooit kan het weinig kwaad lijkt me... het spul is gemaakt voor "on the road" werk, dus dat moet wel tegen een stootje kunnen.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » vr mei 23 2008 10:15 am

Op de rug is natuurlijk wel veiliger. Je lichaam vangt dan de schokken op. Ook bij een mogelijke val met de fiets. Heb je daar wel eens aan gedacht?

Eh mountainbiken met camera in fietsmand lijkt me trouwens niet gezond voor de camera :(

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”