Sigmalens doet raar op D80

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
AlwinSitton

Sigmalens doet raar op D80

Bericht door AlwinSitton » wo mei 21 2008 7:44 pm

Ik ben vanmiddag even naar Scheveningen geweest om mijn nieuwe lens uit te testen. Over de kwaliteit ben ik goed tevreden. Heb de Sigma 24-70mm F/2.8 in bruikleen genomen van mijn werk. Gisteren deed m'n camera al erg raar, een keer viel die spontaan uit en de andere keer kreeg ik geen informatie meer. Vandaag met diezelfde combinatie wat foto's gemaakt, klapte de spiegel niet meer op. M'n camera bleef gewoon hangen. Ik vindt dat die heel erg raar doet nu die lens erop zit. Voorheen nooit geen problemen gehad.

koentje1950

Bericht door koentje1950 » wo mei 21 2008 7:47 pm

En als je gewoon een nikonlens er weer op doet , is dat dan weer zo, of doet hij dan gewoon

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » wo mei 21 2008 7:52 pm

Dan doet die het gewoon goed. Voorheen heb ik nog geen problemen gehad. Maar met m'n nieuwe Sigmalens doet mijn camera vreemd.

koentje1950

Bericht door koentje1950 » wo mei 21 2008 7:54 pm

Dan weet je zeker dat het aan de lens ligt , ik zou dan eens informeren in een winkel en vragen of je een nieuw exemplaar mag proberen

Her

Bericht door Her » wo mei 21 2008 9:11 pm

Contacten van de lens schoonmaken wil ook wel eens helpen.

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » wo mei 21 2008 9:29 pm

Hoi Alwin,

Heb hier de 24-70 2.8 DG van Sigma nu een week of acht in gebruik op mijn D80 en moet zeggen dat ik er wel zeer tevreden mee ben, geen gekkigheden zoals jij beschrijft en goede opnames.
Even mee terug naar de verkoper!
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » za mei 24 2008 3:13 pm

Ik heb er geen problemen meer mee gehad. Ik blijf het raar vinden. Wel doet m'n camera af en toe erg raar. De ene keer geeft die aan dat ik 570 foto's kan maken en de andere keer weer 720. Terwijl het kaartje gewoon leeg is.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » za mei 24 2008 3:18 pm

Alwin,

Die aantallen zijn een schatting van het resterend aantal foto's.
De berekening hangt af van de ingestelde beeldsoort/formaat (RAW/JPG etc. Het blijft een schatting.

Over Sigma: het is hier een Nikon club, dus verwacht een reactie als: blijf bij Nikon, dan heb je maar 1 verantwoordelijke leverancier...

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » za mei 24 2008 4:22 pm

Dag Gijs,

Die schatting zou bij een lege kaart elke keer gelijk moeten zijn.

Groeten,

Tom

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » za mei 24 2008 4:24 pm

Tom schreef:Dag Gijs,

Die schatting zou bij een lege kaart elke keer gelijk moeten zijn.

Groeten,

Tom
Ja precies, dat dacht ik dus ook.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » za mei 24 2008 4:28 pm

Wellicht de instelling per abuis veranderd van jpeg fine naar jpeg normal? (of NEF+jpeg fine naar NEF+jpeg normal)

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » za mei 24 2008 5:39 pm

Nee, niet dat ik weet. Alles staat nog gewoon zoals het hoort te staan. Het stoort mij niet echt, maar het viel mij de laatste tijd wel erg op. De ene keer kon ik er zoveel maken en de andere keer was die hoeveelheid weer meer.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”