Maar toch, alles heeft zijn nadelen... welke dingen van je D3 zou je nog verbeterd willen zien?

Ik heb zelf een groot nadeel ontdekt. Zo erg (voor mij dan) dat ik mijn bestelling van de D3 zelfs heb geannuleerd

Blindgestaard op alle reviews en vol vertrouwen in Nikon heb ik 'm drie weken geleden besteld. Gisteravond heb ik hem voor het eerst "in het echt" gezien en geprobeerd. Veganpix, mijn dank is groot!

Nog voor ik 'm aanzette voelde ik een probleem, hoe subjectief dat ook moge zijn. De vertical grip is namelijk niet diep genoeg voor mijn kolenschoppen. Zeker niet in vergelijking met de D200+MB-D200.

Onder de lensmount zit een verdikking die naar onderen toe doorloopt. Waarschijnlijk moet al die techniek ook ergens ingepropt worden, maar waarom nu daar? Bij de D200 en D300 pas het toch ook in een veel kleinere camera?

Verticale grip met een hand vindt ik essentieel. Met mijn linkerhand houdt ik losse flitsers vast, zwaai ik naar mijn onderwerp, wapper ik met reflectieschermen en weet ik wat. Met mijn rechterhand wil ik dus moeiteloos en risicoloos zo'n zwaar ding tillen, net zoals nu.

Maar dat lukt me helaas niet, zo blijkt.

Maar verder... fantastisch ding!