Nikon AF-D 85mm
Nikon AF-D 85mm
Hej,
Misschien een hele stomme vraag maar boeiend.
Wat is ongeveer de afstand die je moet nemen tot "model"
Als je die gene wil fotograferen vanaf de middel.
Dit vraag ik omdat ik graag wil weten of je deze lens misschien ook kan gebruiken met party pics of moet je dan te ver vanaf de mensen staan.
Gr.Hester
Misschien een hele stomme vraag maar boeiend.
Wat is ongeveer de afstand die je moet nemen tot "model"
Als je die gene wil fotograferen vanaf de middel.
Dit vraag ik omdat ik graag wil weten of je deze lens misschien ook kan gebruiken met party pics of moet je dan te ver vanaf de mensen staan.
Gr.Hester
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Haha, dat zijn wel wat afwijkende antwoorden
Ik heb helaas de camera niet bij me, anders had ik het graag even voor je willen controleren.... Kan het vanavond wel doen, maar ik denk dat het antwoord al wel eerder gegeven zal worden.

"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
Ik dacht meer dan 2 meter. Kijk nog eens door de zoeker van je D2 met de 85mm er op naar de buurvrouw of zo? Ik denk dat je dan wel ziet wat ik bedoel.
Echt, volgens mij kun je met een effectieve brandpuntsafstand van 127,5mm (door de cropfactor) op een afstand van 2 meter niet het hele bovenlichaam van iemand in beeld krijgen. Dus hoofd ruim er op, en dan alles in beeld tot de broekriem, zeg maar. (We fotograferen niet onder de gordel, vandaag....) Daarvoor moet je iets verder weg gaan staan.
Heb zelf geen DX-camera, maar als ik een zoomobjectief op 127,5 zet op een volformaatcamera gaat dat dus echt niet. Dan heb ik een vlak van maar 48 bij 70 cm in beeld.
Groetjes, E.M. de Klerk
Echt, volgens mij kun je met een effectieve brandpuntsafstand van 127,5mm (door de cropfactor) op een afstand van 2 meter niet het hele bovenlichaam van iemand in beeld krijgen. Dus hoofd ruim er op, en dan alles in beeld tot de broekriem, zeg maar. (We fotograferen niet onder de gordel, vandaag....) Daarvoor moet je iets verder weg gaan staan.
Heb zelf geen DX-camera, maar als ik een zoomobjectief op 127,5 zet op een volformaatcamera gaat dat dus echt niet. Dan heb ik een vlak van maar 48 bij 70 cm in beeld.
Groetjes, E.M. de Klerk