[VERZAMEL] Op een oude fiets moet je het leren...

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

ja filmrolletjes

Bericht door George Fennes » zo mei 06 2007 11:50 pm

Maar voordat Gerrit dat gaat inzien, zijn we al weer heel wat filmrolletjes verder :lol: :lol: :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

GdP

Bericht door GdP » ma mei 07 2007 12:10 am

Het gaat mij er niet in de eerste plaats om een alternatief te zoeken voor mijn analoge camera, maar om een goede bereikbaarheid van mijn fotoarchief. Ik heb ongeveer een 50 dia-dozen vol met dia’s. En bovendien nog eens 6 albums vol met negatieven.
Gerrit

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

heel veel tijd

Bericht door George Fennes » ma mei 07 2007 9:12 am

Nou Gerrit dan kan je nog vele uurtjes je negatieven en doorzichtpositieven gaan inscannen.

Voorlopig niet op vakantie gaan en al je tijd besteden aan het inscannen.

Maar dan heb je ook wat.

Ik ben benieuwd naar de resultaten.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr apr 25 2008 5:01 pm

Even dit topic omhoog halen. Wat is zo'n F5 50th anniversary in nieuwstaat waard?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

yoyo

Bericht door yoyo » vr apr 25 2008 5:20 pm

Opgezetfan schreef:Even dit topic omhoog halen. Wat is zo'n F5 50th anniversary in nieuwstaat waard?
Hetzelfde als een normale F5 in goede staat. Iets meer dan 400 euro.
Repareren van een beschadigde body wordt lastig. En je kunt er geen standaard prisma op zetten. Daar staat tegenover dat je iets bijzonders hebt. En lelijker dan een normale...
Hij ziet er in ieder geval wel netjes uit. Ondanks het feit dat hij 10 jaar stof heeft liggen happen.

Wat jij biedt zou ik persoonlijk nooit bieden.

Gerard13

Bericht door Gerard13 » vr apr 25 2008 5:39 pm

GdP schreef:Was eens van iemand z'n oude fiets. Voor mij toen onbetaalbaar. :(
Nu een pronkstuk in mijn verzameling. :)

Afbeelding

Gerrit
Prachtig Gerrit! You make my day! :wink:

En wat een leuk topic! Er komt zoveel herkenbaars voorbij wat ik alweer vergeten was...

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr apr 25 2008 10:17 pm

yoyo schreef:
Opgezetfan schreef:Even dit topic omhoog halen. Wat is zo'n F5 50th anniversary in nieuwstaat waard?
Repareren van een beschadigde body wordt lastig. En je kunt er geen standaard prisma op zetten. Daar staat tegenover dat je iets bijzonders hebt. En lelijker dan een normale...
Hij ziet er in ieder geval wel netjes uit. Ondanks het feit dat hij 10 jaar stof heeft liggen happen.

Ok, bedankt voor je tips ik had idd wat te hoog geboden. Hij stuurde me een mail met een vraagprijs van 1500,- (ik meen op internet ergens gelezen te hebben dat deze toendertijd voor ca. $ 3000,- weggegaan zijn.)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

yoyo

Bericht door yoyo » vr apr 25 2008 10:51 pm

Opgezetfan schreef:
yoyo schreef:

Ok, bedankt voor je tips ik had idd wat te hoog geboden. Hij stuurde me een mail met een vraagprijs van 1500,- (ik meen op internet ergens gelezen te hebben dat deze toendertijd voor ca. $ 3000,- weggegaan zijn.)
Klopt. Hij was toen 30% duurder.
400 * 3/2 = 600 euro. max

deafcon1

Bericht door deafcon1 » di apr 29 2008 1:45 pm

GdP schreef:Zo wil ik best een DP2 hebben, maar ook die zijn los erg duur!!
Klopt.ik kocht er laatst een-geheel gereviseerd,dat wel-voor maar liefst 224 harde Eurii.

koentje1950

Bericht door koentje1950 » vr mei 23 2008 7:52 pm

Mijn eerste camera was een aires 35v van het jaar 1962 ,een meetzoekcamera met verwisselbare lenzen had er drie groothoek 3.5cm 4.5cm en 10cm , ja dat was nog in cm mooie zware camera heb ik nog altijd twee exemplaren van

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”