Dank jullie wel voor de feedback.
Ik zal inderdaad nog even aan de gang gaan met de kleurzweem en de witte achtergrond.
De fotograaf waar ik de workshop heb gedaan adviseerde de instellingen waarmee ik de foto gemaakt heb. Niets moest "clippen". Ik heb het al een keer eerder gedaan en die fotograaf liet me bijstellen totdat de hele achtergrond clipte. Pas dan heb je een spierwitte achtergrond zei hij.
Ik ga daar in ieder geval mee aan de gang.
Enig idee Arjan, waar de kleurzweem vandaan komt? Verkeerde WB?
Ik heb bij deze foto's geen grijskaart gebruikt, daar kwam hij pas mee bij de foto's met de witte achtergrond
W.b. dat onwennige: Die meiden deden zoiets voor het eerst en vooral het donkere meisje was erg timide. Tja...
@Nicole: Zo'n achtergrond zou ik zelf ook niet zo vlug kiezen, maar ja dat had ik nu niet voor het zeggen natuurlijk. En wat bedoel je met lelijke onderkant? Het schaduwrandje? Of de gele bank waarop de meiden stonden?
@Veganpix. Ik had al aangegeven dat het verschil in de huidskleur van de twee dames een extra moeilijkheidsfactor was. Misschien was het beter geweest inderdaad om aan de kant van het donkere meisje wat meer licht op de achtergrond te zetten.
Tijdens zo'n workshop gaat alles eigenlijk best wel heel snel en omdat je met meerdere mensen bent is dat ook een moeilijkheidsfactor.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.