Split Image Focus Screen, wie kent deze?
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Split Image Focus Screen, wie kent deze?
Om makkelijker te kunnen scherpstellen met de hand wilde ik een Katz Eye aanschaffen. Nu vond ik iets vergelijkbaars hier.
Kent iemand dit of heb je er ervaring mee? Is wel erg goedkoop moet ik zeggen en dat kan je van Katz Eye niet zeggen..
Dank,
Ewald
Kent iemand dit of heb je er ervaring mee? Is wel erg goedkoop moet ik zeggen en dat kan je van Katz Eye niet zeggen..
Dank,
Ewald
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Re: Split Image Focus Screen, wie kent deze?
VOor het geld zou ik het gewoon proberen. En ook het Katz Eye ding is maar een stukje plastic pet productiekosten van enkele centen (en wordt hoogstwaarschijnlijk ook ergens in China geproduceerd).Eeuw schreef:Om makkelijker te kunnen scherpstellen met de hand wilde ik een Katz Eye aanschaffen. Nu vond ik iets vergelijkbaars hier.
Dank,
Ewald
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ben benieuwd hoor maar om het focusscreen er alleen al in te krijgen zal je waarschijnlijk je camera al moeten opsturen naar Nikon service. Zij moeten hem in behandeling nemen, focus screeen erin plaatsen en terugsturen. -> transportkosten, arbeidsloon, camera weg voor een week.
Zaken als verstoring van de belichtingsmeter, werking van de autofocus, spotmeting issues en niet te vergeten pasvorm en functionaliteit moet je allemaal maar afwachten met dit scherm. Als je nu toch al die moeite moet doen en kosten moet maken waarom dan geen Katz-Eye dan weet je zeker dat je goed zit. Alles is 3dubbel getest met die dingen en er zijn duizenden tevreden gebruikers wereldwjid.
Die dingen zijn omgerekend € 60,00, dat is toch ook de wereld niet ?
Is je D300 dat al niet meer waard ?
Misscien was mijn opmerking wel wat kort door de bocht maar als je je alleen blindstaart op de kosten van het onderdeeltje en de rest vergeet is dat volgens mij niet handig.
Ik heb er zelf eentje gehad in mijn D2 en ik was er heel erg tevreden over. Als je eenmaal eraan gewend bent wil je nooit meer wat anders. Dit was dan wel met een Katz Eye.
Zaken als verstoring van de belichtingsmeter, werking van de autofocus, spotmeting issues en niet te vergeten pasvorm en functionaliteit moet je allemaal maar afwachten met dit scherm. Als je nu toch al die moeite moet doen en kosten moet maken waarom dan geen Katz-Eye dan weet je zeker dat je goed zit. Alles is 3dubbel getest met die dingen en er zijn duizenden tevreden gebruikers wereldwjid.
Die dingen zijn omgerekend € 60,00, dat is toch ook de wereld niet ?

Misscien was mijn opmerking wel wat kort door de bocht maar als je je alleen blindstaart op de kosten van het onderdeeltje en de rest vergeet is dat volgens mij niet handig.
Ik heb er zelf eentje gehad in mijn D2 en ik was er heel erg tevreden over. Als je eenmaal eraan gewend bent wil je nooit meer wat anders. Dit was dan wel met een Katz Eye.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
@Ko, het vergemakkelijkt het handmatig scherpstellen d.m.v. een instelwigje in het midden van het beeld. Erg handig bij weinig licht, macro en minder lichtsterke lenzen en nog veel meer..
@a90, ik zet hem er zelf in.. maar je redenatie begrijp ik hoor en ben het er nog mee eens ook
@a90, ik zet hem er zelf in.. maar je redenatie begrijp ik hoor en ben het er nog mee eens ook

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
Jij hebt duidelijk nooit een manuele focus SLR camera in handen gehadKo schreef:Misschien een domme vraag, maar wat doet het precies?
Iets met scherpstellen, maar verder?

Laatst gewijzigd door Pruimpit op zo mei 25 2008 12:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Eeuw, heb je deze draad al gelezen ? http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=2507
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Pruimpit schreef:Met zo'n matglas heb je echter geen AF meer.

da's niet helemaal waar..
zolang je een AF objectief gebruikt heb je AF, een MF wordt natuurlijk geen AF

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Zeker! Thanks anywaya90 schreef:Eeuw, heb je deze draad al gelezen ? http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=2507

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Vandaag onvangen:

op zich keurig.
Wat je krijgt is een matglaasje, aan twee kanten een beschermfolietje en dat is al eng om te verwijderen. Er zit een gammel pincetje bij en twee, hoe zal ik het noemen, vingercondooms? Het lipje dat aan het originele matglas zit, zit niet aan dit glaasje, ook al eng. Je moet het dus beetpakken met dat gammele pincetje als je (zoals ik) geen betere bij de hand hebt en wel op het matglas zelf. Daar wilde ik al stoppen. Toch heb ik hem gemonteerd. Door de zoeker krijg je een soort eerste generatie Praktica beeld. Ik bedoel een wat stoffig grijs contrastloos beeld. Met een 80-200 2.8 slaan de prismaatjes rond de wiggen dicht. Voor het doel waarvoor ik hem wilde gebruiken .. compleet waardeloos.
Wie ook nieuwsgierig is, ik plak er zo een postzegel op, kun je zelf kijken.. :mrgreen:
of ik nu een echte Katz Eye ga aanschaffen.. ik weet het nog niet.
Wat ik er mee opgeschoten ben? Ik kan nu uit eigen ervaring vertellen dat het geen goede aankoop is, ook niet voor die twee tientjes! en ik ben blij dat ik de originele niet heb beschadigd....
@a90, I would say; even less
edit 2-10-2009 ik heb de link naar de foto aangepast om hem weer zichtbaar te maken

op zich keurig.
Wat je krijgt is een matglaasje, aan twee kanten een beschermfolietje en dat is al eng om te verwijderen. Er zit een gammel pincetje bij en twee, hoe zal ik het noemen, vingercondooms? Het lipje dat aan het originele matglas zit, zit niet aan dit glaasje, ook al eng. Je moet het dus beetpakken met dat gammele pincetje als je (zoals ik) geen betere bij de hand hebt en wel op het matglas zelf. Daar wilde ik al stoppen. Toch heb ik hem gemonteerd. Door de zoeker krijg je een soort eerste generatie Praktica beeld. Ik bedoel een wat stoffig grijs contrastloos beeld. Met een 80-200 2.8 slaan de prismaatjes rond de wiggen dicht. Voor het doel waarvoor ik hem wilde gebruiken .. compleet waardeloos.
Wie ook nieuwsgierig is, ik plak er zo een postzegel op, kun je zelf kijken.. :mrgreen:
of ik nu een echte Katz Eye ga aanschaffen.. ik weet het nog niet.
Wat ik er mee opgeschoten ben? Ik kan nu uit eigen ervaring vertellen dat het geen goede aankoop is, ook niet voor die twee tientjes! en ik ben blij dat ik de originele niet heb beschadigd....

@a90, I would say; even less

edit 2-10-2009 ik heb de link naar de foto aangepast om hem weer zichtbaar te maken
Laatst gewijzigd door Eeuw op vr okt 02 2009 4:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>