Eemkwartier te Amersfoort (NL)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frederix

Eemkwartier te Amersfoort (NL)

Bericht door Frederix » zo mei 25 2008 3:15 pm

Al jaren ligt naast het centrum van Amersfoort een groot braakliggend terrein. Ik heb hier regelmatig foto's van gemaakt en hier ook laten zien.
Binnenkort zal gestart worden met de bouw van een groot complex gebouwen. Dit wordt gezien als uitbreiding van het centrum van Amersfoort.

Als voorbereiding op deze bouw worden de nog aanwezige kabels en leidingen van de oude bebouwing (bedrijven) verwijderd. Dit levert op zich weer mooie beelden op.

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Afbeelding
Foto 4

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » zo mei 25 2008 3:30 pm

Frederix

Foto 4 is mooi, ik weet niet of het aan mij ligt of de scanner, maar de korrel is duidelijk waarneembaar in de eerste 3. Zeker in het grote gebouw en de lucht. Daardoor is hij minder scherp. Was volgens mij minder in je andere foto's.
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Arabia » zo mei 25 2008 7:22 pm

Is mij ook opgevallen dat er meer ruis in de scans zitten.
Doet er niet af dat ik deze plek ken als ik voor mijn werk naar Zoetmeer moet reizen.
Frederix, dit is toch het terrein bij het station Amersfoort.
Ook véél graffiti te vinden dacht ik.

Goede serie. Vooral de gekozen lage standpunten maken de foto's "groter".

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Frederix

Bericht door Frederix » zo mei 25 2008 7:43 pm

The-Boss schreef:Frederix

Foto 4 is mooi, ik weet niet of het aan mij ligt of de scanner, maar de korrel is duidelijk waarneembaar in de eerste 3. Zeker in het grote gebouw en de lucht. Daardoor is hij minder scherp. Was volgens mij minder in je andere foto's.
Hoi "The Boss",

De lucht heb ik doorgedrukt, hierdoor komt de korrel van de film meer naar voren. Wat jij korrel in het gebouw op de achtergrond noemt is de struktuur van de gevel, deze bestaat uit kleine leitjes van diverse kleuren bruin.

Wellicht oogt de foto minder scherp, hij is het niet.

Frederix

Bericht door Frederix » zo mei 25 2008 7:44 pm

Arabia schreef:Is mij ook opgevallen dat er meer ruis in de scans zitten.
Doet er niet af dat ik deze plek ken als ik voor mijn werk naar Zoetmeer moet reizen.
Frederix, dit is toch het terrein bij het station Amersfoort.
Ook véél graffiti te vinden dacht ik.

Goede serie. Vooral de gekozen lage standpunten maken de foto's "groter".

Groet'n
Lawrence
Hoi Arabia,

Dit is inderdaad vlak bij het (hoofd-)station van Amersfoort. Hier staan borden opgesteld waar graffiti mag worden aangebracht.
Laatst gewijzigd door Frederix op zo mei 25 2008 8:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

MARS
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MARS » zo mei 25 2008 8:31 pm

Hallo Frederix,

Toch altijd weer mooi wat jij, van een op het eerste gezicht onaantrekkelijk gebied, reuze interressant op foto weet te zetten. Met altijd die aparte sfeer. Mij spreekt het in ieder geval altijd weer aan.

groet,

Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”