Ik val maar meteen met de deur in huis, van de belasting word ik namelijk ook niet veel wijzer, 3x bellen = 3x een ander antwoord.
Ik ben sinds dit jaar gevraagd door een blad om betaald foto's aan te leveren. Daarnaast word ik ook regelmatig gevraagd om voor mensen een reportage te schieten tegen betaling en nu komen daar ook bruiloften bij.
Dit is natuurlijk helemaal geweldig, maar ik zou er nog niet van kunnen leven. Ik heb tot nog toe alles als bijverdienste kunnen opgeven omdat ik ook nog voor een baas werkte, maar stel dat ik die baan opzeg om me 100% op de fotografie te kunnen richten met als doel ik elk geval ht inkomen van mijn parttime job te kunnen benaderen...
Dan wordt het anders... Moet ik mij in dat geval nu wel of niet inschrijven bij de kamer van koophandel. Moet ik een BTW nummer aanvragen. Wanneer ben je freelancer en wanneer ondernemer. Ik snap er echt niets meer van

En weet iemand of je in mijn situatie als je beschikt over de 2 pro bodys en 3 pro lenzen ook in aanmerking komt voor NPS?
Alvast bedankt voor de reacties