Foto's Avond-/Nachtfotografie Rotterdam 24 mei - Resultaat

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
wouterboon

Bericht door wouterboon » zo mei 25 2008 10:07 pm

@Patrick: foto 4, WAUW! Schitterend!

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mei 25 2008 10:13 pm

wouterboon schreef:@Patrick: foto 4, WAUW! Schitterend!
Ja, bij die ben ik helemaal los geslagen in de nabewerking. Het groepje stond er trouwens al, dus dit is nauwelijks geposeerd. Maar ik vond de kleuren niet mooi bij de standaard "lamplicht", "TL" en zo. Dus ik heb er een witbalans ingegooid die ik zelf mooi vond. Ondeugend he? :oops:

Ik heb verder alleen even zitten stoeien wat de verhouding donker/licht moest worden. Dit vond ik onthullend genoeg, maar wel lekker mysterieus! :P
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

MARS
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MARS » zo mei 25 2008 10:13 pm

Hallo NCN's,

Ik heb de gehele dag met veel plezier de resultaten bekeken.
Hier enkele platen uit mijn SD kaart.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding

10. Gedraaid en ietsie scheef !!
Afbeelding
En nog twee "op herhaling"

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Groeten,

Marcel
Laatst gewijzigd door MARS op wo okt 15 2008 8:35 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mei 25 2008 10:16 pm

Is 10 niet een beetje omgevallen Marcel? ;-)

Prima serie...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Mieke53 » zo mei 25 2008 10:18 pm

:cry: :oops: :( :roll:
Beste allemaal,
Wat een leuke ervaring jullie allemaal te leren kennen en vol verwachting klopte mijn hart wat ik er van terecht zou brengen.
135 foto´s geschoten en ach, ik wist natuurlijk wel dat er wat kon mislukken, maar allemaal? YES, allemaal :cry: .
Allemaal bewogen :!: . Dus onscherp :!: . Kop van statief bewoog iets en ik had geen afstandsbediening dus ik vermoed(eigenlijk wel zeker) dat dit een groot gemis was bij deze shoot :roll: . Enfin: fikse tegenvaller maar niet getreurd; mooi leermoment en supergezellig gehad.
Maar ik ging ook mee om een goede vriend van mij wat foto´s cadeau te doen die Rotterdam (in het bijzonder waar wij gelopen hebben) helemaal te gek vind.
Binnenkort is ie jarig en ik wilde hem wat foto´s cadeau doen van mijzelf. Dat gaat nu dus niet. Dus jullie voelen hem al aankomen.
Wie mag ik benaderen om een foto af te staan nu ik met lege handen sta?
En ook niet onbelangrijk: wie rekent er iets voor en hoeveel, en wie rekent er niets :wink:

Graag hoor ik van jullie.

Geen enkel probleem als jullie nee zeggen. Volgend jaar ben ik weer van de partij.

Groetjes,

Mieke :)

MARS
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MARS » zo mei 25 2008 10:21 pm

PatrickP schreef:Is 10 niet een beetje omgevallen Marcel? ;-)

Prima serie...
Dank je Patrick. Ik vind dat je na zo'n 10 fotoos je nek even moet bewegen. Anders gaat deze vast zitten :wink:
Heb er zelf ervaring mee :roll: :roll:
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

wouterboon

Bericht door wouterboon » zo mei 25 2008 10:21 pm

Mieke,

Ik zou gewoon eens kijken welke foto's je mooi vindt in dit topic en de mensen via pb benaderen, kijken of ze je bij willen staan...

En wat betreft de mislukte foto's: bij mij waren er ook een heleboel bewogen (door de wind die mijn statief te pakken had). Afstandsbediening is niet persé nodig; je kunt ook je zelfontspanner inschakelen (op 2, 5 of 10 sec vertraging zetten), heb je in ieder geval geen afdruktrilling meer...

Volgend jaar dus weer een poging?

Gr.,

Wouter

Mieke53
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mieke53 » zo mei 25 2008 10:26 pm

Rozemarijn schreef:Ik was met Antoinette meegekomen en dit is mijn eerste post hier. Ik heb het erg leuk gevonden en ben van plan om nu wat vaker hier te komen.

Hier zijn een paar foto's die ik genomen heb
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dag Roos, schittende foto´s. (al had ik er maar 1 zo geschoten :lol: )
Gr.
Mieke

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » zo mei 25 2008 10:27 pm

Mieke,

Kies uit en geef!!!! Ik vraag er niets voor. Heb gezellig met jou op die brug gestaan.

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mei 25 2008 10:32 pm

5. Lopend over de Erasmusbrug vond ik dit toch wel een heel aantrekkelijk plaatje. Ik weet dat het plaatsen van je horizon hier niet hoort, maar ik vond het hier erg goed werken...
Afbeelding

6. Natuurlijk heb ik het Luxortheater ook. Hier mijn versie geheel in PatrickP-stijl: clean en strak.
Afbeelding

7. Tja, je probeert eens wat. Ik heb hier een beetje mijn twijfels bij. Is het iets??? :?
Afbeelding

8. Jaja, ik ben niet origineel. Maar ik mag 'm natuurlijk ook maken. Leuk trouwens om te zien hoeveel kleurschakeringen er in dat licht zitten!
Afbeelding

9. Zie 8.
Afbeelding

10. Geprobeerd een net iets ander standpunt te kiezen dan de anderen.
Afbeelding

11. Eigenlijk begon hier de echte fun voor mij. Ik vond dat stukje langs de "haven" echt fantastisch uitgelicht. Daaar hadden we VEEL MEER tijd moeten spenderen! Ook meer kans dat je niet allemaal met dezelfde foto terugkomt...
Afbeelding

12. Heerlijk toch dat rood. En wat leuke collega's eronder. Leuk!
Afbeelding

13. Deze heb ik toch nog even snel gemaakt, al had Wouter de shoot al afgeblazen. Voor een even snel ding vind ik 'm echt heel erg lekker! M'n mooiste van de avond wellicht?
Afbeelding

Dat is 'm wat mij betreft. Ik heb nog wat belichtingstrapjes geschoten, en wat pano's, maar ik denk niet dat ik daar snel mee aan de slag ga. Ik heb die zaterdag namelijk ook nog ruim 600 hockeyfoto's geschoten, en die verdienen ook nog wat aandacht! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Patrick op zo mei 25 2008 10:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

satte

Bericht door satte » zo mei 25 2008 10:34 pm

Mieke,

Van mij mag je er ook voor niets een paar hebben als je wilt.
Doen wij niet moeilijk over :)

Groeten Erik.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » zo mei 25 2008 10:35 pm

Mensen,

Het is een waar genoegen om de foto's allemaal terug te zien. Er zitten heel veel mooie foto's bij. Ik wil ook niemand te kort doen. Daarom dus bij deze schitterend!!!

Gr. Hans :shock: :P :D :oops: :lol: 8)
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

MARS
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MARS » zo mei 25 2008 10:36 pm

Mooie serie Patrick!

Ik zou alleen bij de laatste foto het perspectief gecorrigeerd willen zien. Tis wel een mooie plaat!

Groet,

Marcel
Laatst gewijzigd door MARS op zo mei 25 2008 10:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

satte

Bericht door satte » zo mei 25 2008 10:40 pm

Mooie serie Patrick, laatste is inderdaad de mooiste.

Groeten Erik.

Mieke53
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mieke53 » zo mei 25 2008 10:53 pm

wouterboon schreef:Mieke,

Ik zou gewoon eens kijken welke foto's je mooi vindt in dit topic en de mensen via pb benaderen, kijken of ze je bij willen staan...

En wat betreft de mislukte foto's: bij mij waren er ook een heleboel bewogen (door de wind die mijn statief te pakken had). Afstandsbediening is niet persé nodig; je kunt ook je zelfontspanner inschakelen (op 2, 5 of 10 sec vertraging zetten), heb je in ieder geval geen afdruktrilling meer...

Volgend jaar dus weer een poging?

Gr.,

Wouter
Wouter, was helemaal top die avond. Ale en ik en nog een aankomend forumlid zijn nog wat gaan drinekn en waren 14.45 u thuis. Heerlijk nagepraat, en toen vielen de ogen, bij het zien van mijn bed, pardoes dicht :lol:
En inderdaad: volgend jaar er weer bij.

Gr.
Miek

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”