Moet jij je onderschrift niet eens aanpassen!???wouterboon schreef:@ allen: Wauw, ik zie toch wel heel erg mooie platen voorbij komen!
Ik zal er straks wat bijplaatsen, eerst mijn NAS van vandaag even bekijken (mafrottootje 055XPROB + 486RC2)...
Foto's Avond-/Nachtfotografie Rotterdam 24 mei - Resultaat
- Cees
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
wouterboon
-
AvanEijk
- Maud
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
wouterboon schreef:Hoi Maud,
Die laatste van de Erasmus, mooie lijn zit daarin met die railing. (staat ie wel helemaal recht?) Superfoto!
Gr.,
Wouter
Bij deze nummer 9 rechtgezet!Marcel079 schreef: @maud Absuluut #9. Schitterend lijnenspel. Goed gezien en vastgelegd. (als je hem een tikkie rechtsom draait klopt het beter volgens mij)
groetjes, Marcel
Dank voor het aangeven, ik was er niet helemaal zeker van..

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
-
Badmuts
- Maud
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Badmuts,
zie dat je bij de laatste 2 (9 en 10) ISO 400 hebt gebruikt. Speciale reden daarvoor gehad?
Gr.
Maud
zie dat je bij de laatste 2 (9 en 10) ISO 400 hebt gebruikt. Speciale reden daarvoor gehad?
Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
- MARS
- Clublid

- Contacteer:
Ik heb er nog twee gevonden.
Die van de brug heb ik op vele manieren langs zien komen. Iedere keer toch weer (iets) anders.
13. Numero zoveel van Erasmus.

14. "De Sik"

Groeten,
Marcel
Die van de brug heb ik op vele manieren langs zien komen. Iedere keer toch weer (iets) anders.
13. Numero zoveel van Erasmus.

14. "De Sik"

Groeten,
Marcel
Laatst gewijzigd door MARS op wo okt 15 2008 8:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Badmuts
Hallo Maud,Maud schreef:Badmuts,
Gr.
Maud
Nee hoor, gewoon iets uitproberen.
Vandaar op 400 ISO.
De laatste paar opnames stond de camera plotseling op spotmeting ?!?!?!
Géén idee hoe dat nu weer komt.
Ik moet nog (te)veel leren
Vr.gr. Badmuts
- Mieke53
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ***
Statief kan nooit zo gammel geweest zijn als de mijne Badmuts.Badmuts schreef:Hallo "Rotterdammertjes",
Hier mijn poging tot .....
1
Ook handig met potlood![]()
2
3
4
5
6
7
De tram kwam de bocht om gescheurd ....
8
9
10
Geen fotostatief, maar een gammel videostatief![]()
Een leuke avond gehad, bedankt voor de gezelligheid en de tips !
Vr.gr. Badmuts
Jouw foto´s zijn nog gelukt..................en nog mooi ook.
Gr. Mieke
-
Badmuts
Hallo Mieke,noortje53 schreef: Statief kan nooit zo gammel geweest zijn als de mijne Badmuts.
Gr. Mieke
Waarschijnlijk was jouw statief in verdere staat van ontbinding als die van mij
Heb je nog wel de instellingen van je kleuren kunnen beoordelen of deze nu beter was ?
Vr.gr. Badmuts
- Mieke53
- Forumlid

Ik heb nog wel wat gerommeld aan de kleuren, dus dat is wel gelukt.Badmuts schreef:Hallo Mieke,noortje53 schreef: Statief kan nooit zo gammel geweest zijn als de mijne Badmuts.
Gr. Mieke
Waarschijnlijk was jouw statief in verdere staat van ontbinding als die van mij![]()
Heb je nog wel de instellingen van je kleuren kunnen beoordelen of deze nu beter was ?
Vr.gr. Badmuts
Maar de scherpte.................................. bar slecht door dat gewiebel.
Ook al was het maar een fractie. Teveel om scherpte te krijgen.
Maar ik ga van de week even in eigen dorp de hort op op opnieuw nachtfotografie te doen.
Kom ik volgende jaar beter uit de bus
Mieke
- Roelof
- Clublid

- Foto's bewerken toestaan: Ja
Wouter wilde graag wat fisheye foto's zien, dus daar begin ik maar mee.
1- De Brug

2- Iedereen

3- Wie het is mag het zeggen

4- Wouter

Het nadeel van zo'n circulaire fiseye is dat er al gauw veel lucht op komt en dat dat dan gauw overbelicht is, terwijl de rest van het beeld eerder te donker is. Ik heb een en ander op verschillende manieren lopen corrigeren.
5- Zo kan de camera niet diep vallen.

(Sorry Monique)
6- onder de brug doorkijken

7- Ver weg

Niet naar de exif kijken, want natuurlijk is dit niet met een 50mm F1.8 gedaan, dit was met een 500mm F8 spiegellens.
8- Rare verkeerslichten

Hoe weten ze nu of ze door mogen rijden of moeten stoppen als zo'n verkeerslicht in drie kleuren brandt?
1- De Brug

2- Iedereen

3- Wie het is mag het zeggen

4- Wouter

Het nadeel van zo'n circulaire fiseye is dat er al gauw veel lucht op komt en dat dat dan gauw overbelicht is, terwijl de rest van het beeld eerder te donker is. Ik heb een en ander op verschillende manieren lopen corrigeren.
5- Zo kan de camera niet diep vallen.

(Sorry Monique)
6- onder de brug doorkijken

7- Ver weg

Niet naar de exif kijken, want natuurlijk is dit niet met een 50mm F1.8 gedaan, dit was met een 500mm F8 spiegellens.
8- Rare verkeerslichten

Hoe weten ze nu of ze door mogen rijden of moeten stoppen als zo'n verkeerslicht in drie kleuren brandt?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
Rdbruin
[quote="Maud"]
Ik vind je foto’s zo donker..
Is lightroom weer aan de praat, kan je dit proberen aan te passen? Probeer het eens dan kijken ze volgens mij beter
Pff topic gaat snel zo. Lightroom werkt weer als een zonnetje (pfff mn hele catalog gelukkig weer terug) zal morgenavond mn foto's wat lichter maken, en ze er even bijzetten. Ben benieuwd of ze dan beter/fijner kijken.
Ik vind je foto’s zo donker..
Is lightroom weer aan de praat, kan je dit proberen aan te passen? Probeer het eens dan kijken ze volgens mij beter
Pff topic gaat snel zo. Lightroom werkt weer als een zonnetje (pfff mn hele catalog gelukkig weer terug) zal morgenavond mn foto's wat lichter maken, en ze er even bijzetten. Ben benieuwd of ze dan beter/fijner kijken.