Exif gegevens zichtbaar????
Exif gegevens zichtbaar????
Hallo,
Ik heb nu een aantal keren foto's geplaatst op dit forum. Regelmatig zie ik de term exif gegevens voorbijkomen, waaruit ik opmaak dat men hiermee de instellingen van de foto's bedoelt.
Mijn vraag luidt:
Hoe kan ik de exifgegevens van de foto's van anderen bekijken? Als ik op de foto met de rechtermuisknop druk, zie ik alleen een URL verschijnen, maar geen foto instellingen.
En hoe weet ik of deze exifgegevens ook bij mijn foto's te zien zijn? Of kan ik het beste de instellingen (S, F en ISO) bij de foto's plaatsen?
Groetjes, Marianne
Ik heb nu een aantal keren foto's geplaatst op dit forum. Regelmatig zie ik de term exif gegevens voorbijkomen, waaruit ik opmaak dat men hiermee de instellingen van de foto's bedoelt.
Mijn vraag luidt:
Hoe kan ik de exifgegevens van de foto's van anderen bekijken? Als ik op de foto met de rechtermuisknop druk, zie ik alleen een URL verschijnen, maar geen foto instellingen.
En hoe weet ik of deze exifgegevens ook bij mijn foto's te zien zijn? Of kan ik het beste de instellingen (S, F en ISO) bij de foto's plaatsen?
Groetjes, Marianne
Hoi Marianne,
Hier kun je een programma downloaden (freeware) waarmee je de exif-gegevens kunt zien.
http://www.opanda.com/en/index.html
Groeten Erik.
Hier kun je een programma downloaden (freeware) waarmee je de exif-gegevens kunt zien.
http://www.opanda.com/en/index.html
Groeten Erik.
Re: Exif gegevens zichtbaar????
Even de foto "saven" naar diskMarianne1974 schreef:Hallo,
Groetjes, Marianne
en dan de file properties opvragen.
Onder XP staat het onder summary Advanced
Gr,
- V70ORD5
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Als je met Firefox werkt, kan de extensie "Exif viewer" in Firefox geintegreerd worden. Dan is het een kwestie van rechter muisknop en je hebt de exif data.
Hier de addon voor firefox
Hier de addon voor firefox
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
Ook voor Internet Explorer ..
Opanda IExif & IExifPro -- Professional EXIF / GPS / IPTC Info Viewer
http://www.opanda.com/en/download/ (Freeware)
Gr,
Michael
Opanda IExif & IExifPro -- Professional EXIF / GPS / IPTC Info Viewer
http://www.opanda.com/en/download/ (Freeware)
Gr,
Michael
Dank voor alle tips! Hier kan ik denk ik wel verder mee. Klopt het nu dat je voor deze downloads wel moet betalen? Ik heb er absoluut geen verstand van hoor, ben niet zo'n snelle leerling als het neerkomt op computers. Maar ja, als je hobby fotografie is en je hebt een digitale camera dan moet je wel in het diepe springen
Ik heb thuis windows Vista en Internet Explorer. Lukt het ook met die programma's in Vista?
Groetjes, Marianne

Ik heb thuis windows Vista en Internet Explorer. Lukt het ook met die programma's in Vista?
Groetjes, Marianne
Freeware hoeft niet voor betaald te worden, maar let op bij het downloaden van dit soort dingen. Je zit ook zo aan spyware vast die onbedoeld meekomt.
Heb je geen gewone Paint Shop Pro of iets dergelijks. Zelfs in een oude versie die ik op de PC heb staan, is Image Information aanwezig. Kan heel makkelijk de EXIF gegevens bekijken daarmee.
Heb je geen gewone Paint Shop Pro of iets dergelijks. Zelfs in een oude versie die ik op de PC heb staan, is Image Information aanwezig. Kan heel makkelijk de EXIF gegevens bekijken daarmee.
Ja, ik heb Adobe Photoshop Elements 6.0 waarin ik de exif gegevens van mijn eigen foto's wel kan zien. Maar wat ik me afvraag is hoe je exifgegevens van de foto's van anderen, zoals jullie, op dit forum kunt zien. Of moet je eerst de foto's van anderen saven en in je eigen Adobe zetten voordat je de gegevens kunt zien?eteuben schreef:Heb je geen gewone Paint Shop Pro of iets dergelijks. Zelfs in een oude versie die ik op de PC heb staan, is Image Information aanwezig. Kan heel makkelijk de EXIF gegevens bekijken daarmee.
Volgens mij is de link die jullie mij hebben gegegeven voor het bekijken van de exifgegevens van anderen, of ben ik nou helemaal in de war???
@ Riemke: welk programma heb jij dan gedownload, die van Explorer? http://www.opanda.com/en/download/
Gr. Marianne
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik draai op Vista dus ik heb gekozen voor Iexif 2.3. Je kunt kiezen uit 3 downloadsites. Ik heb gewoon de site van Opanda.com gekozen.
Als je het programma op je PC hebt staan kun je d.m.v. rechts klikken de Exif gegevens zien ( Er opent een schermpje waar staat View exif with....), mits de fotograaf de Exif gegevens in de foto heeft staan.
Als je het programma op je PC hebt staan kun je d.m.v. rechts klikken de Exif gegevens zien ( Er opent een schermpje waar staat View exif with....), mits de fotograaf de Exif gegevens in de foto heeft staan.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- JerryBig
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Al eerder een draadje geopend over EXIF en Picasa. Mooie plek om nog eens onder de aandacht te brengen.
Wanneer ik mijn foto's op Picasa zet kan ik ze perfect hier in het forum oproepen. Alleen de Exif is plotseling verdwenen, ook als ik direct via Picasa kijk. In alle andere situaties doet Opanda het perfect, maar via Picasa dus niet.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Wanneer ik mijn foto's op Picasa zet kan ik ze perfect hier in het forum oproepen. Alleen de Exif is plotseling verdwenen, ook als ik direct via Picasa kijk. In alle andere situaties doet Opanda het perfect, maar via Picasa dus niet.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
Klopt helemaal. Je zal een foto van een ander even moeten opslaan naar een map op je eigen pc of snel naar het bureaublad. Als je hem vandaar opent met Elements, kan je de EXIF gegevens (mits opgeslagen) uitlezen. Je weet immers nu al hoe dat moet bij je eigen fotos.Marianne1974 schreef:Ja, ik heb Adobe Photoshop Elements 6.0 waarin ik de exif gegevens van mijn eigen foto's wel kan zien. Maar wat ik me afvraag is hoe je exifgegevens van de foto's van anderen, zoals jullie, op dit forum kunt zien. Of moet je eerst de foto's van anderen saven en in je eigen Adobe zetten voordat je de gegevens kunt zien?

<edit>
Het kan zelfs nog makkelijker zie ik net. Als je het bestand op je PC hebt staan, klik 1x met rechts. Ga naar Eigenschappen, vervolgens naar Samenvatting en dan Geavanceerd! Zie je ze ook.
- Maud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Goedemiddag allen,
Op de computer thuis hoef ik de foto waarvan ik de Exif gegevens wil uitlezen NIET eerst op te slaan. Als ik op de foto ga staan en klik met rechtermuistoets zie ik al EXIF gegevens staan, dan kan ik de gegevens uitlezen met Opanda.
net Opanda ook op laptop geinstalleerd, wil hetzelfde doen maar helaas geen Opanda Exif in lijstje wat ik te zien krijg als ik rechtermuistoets gebruik
Rara hoe kan dat? Heb ik geluk thuis en moet ik echt elke foto van forum die ik wil bekijken eerst opslaan alvorens ik de gegevens kan kijken of mis ik iets?
Gr.
Maud
Op de computer thuis hoef ik de foto waarvan ik de Exif gegevens wil uitlezen NIET eerst op te slaan. Als ik op de foto ga staan en klik met rechtermuistoets zie ik al EXIF gegevens staan, dan kan ik de gegevens uitlezen met Opanda.
net Opanda ook op laptop geinstalleerd, wil hetzelfde doen maar helaas geen Opanda Exif in lijstje wat ik te zien krijg als ik rechtermuistoets gebruik
Rara hoe kan dat? Heb ik geluk thuis en moet ik echt elke foto van forum die ik wil bekijken eerst opslaan alvorens ik de gegevens kan kijken of mis ik iets?
Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
Ik ben het een beetje vergeten, maar opanda installeer je niet zoals een programma. Je moet hem koppelen aan je browser. Neem me niet kwalijk als ik het fout heb, maar dubbel klikken op opanda, waarschijnlijk krijg je dan een scherm met "open met" en selecteer dan je browser.
George
George